دولت دیجیتالقوانین مقررات ارزدیجیتال

اقتصاددان چین از دولت می‌خواهد در ممنوعیت کریپتو تجدید نظر کند

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

استاد اقتصاد و مشاور سابق بانک خلق چین از دولت چین خواسته است که در ممنوعیت کریپتو تجدید نظر کند. او هشدار داد که ممنوعیت فعالیت‌های رمزنگاری می‌تواند منجر به از دست رفتن فرصت‌هایی شود که برای سیستم‌های مالی تنظیم‌شده «بسیار ارزشمند» هستند.

هشدار اقتصاددان چینی در مورد فرصت های از دست رفته به دلیل ممنوعیت کریپتو

ساوت چاینا مورنینگ پست، مشاور سابق بانک مرکزی چین، بانک خلق چین (PBOC)، از دولت چین خواسته است تا ممنوعیت ارزهای دیجیتال خود را مجددا ارزیابی کند.

هوانگ ییپینگ بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ به‌عنوان عضو کمیته سیاست پولی در بانک خلق چین خدمت کرد. او در حال حاضر استاد امور مالی و اقتصاد در دانشکده توسعه ملی دانشگاه پکن است.

مشاور سابق بانک مرکزی در حالی که اذعان داشت که ممنوعیت ارزهای دیجیتال ممکن است در حال حاضر برای چین عملی باشد، تاکید کرد که دولت باید در نظر بگیرد که آیا چنین سیاست‌هایی در بلندمدت پایدار خواهند بود یا خیر. او هشدار داد که ممنوعیت دائمی محصولات مرتبط با رمزنگاری می‌تواند منجر به از دست رفتن فرصت‌ها در فناوری‌هایی مانند بلاک چین شود که برای سیستم‌های مالی تنظیم‌شده «بسیار ارزشمند» هستند.

  اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در ارزدیجیتال

در سپتامبر ۲۰۲۱، دولت چین تمامی فعالیت‌های رمزنگاری را غیرقانونی اعلام کرد و مدعی شد که رمزارز نظم اقتصادی و مالی کشور را مختل کرده و در عین حال بستری برای فعالیت‌های مجرمانه فراهم می‌کند.

با وجود سرکوب مداوم دولت چین، تعداد قابل توجهی از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال هنوز در چین هستند. طبق گزارش شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین Chainalysis، چین در بین ۱۰ کشور برتر با بیشترین پذیرش رمزنگاری قرار دارد. علاوه بر این، تشکیل پرونده ورشکستگی FTX در نوامبر سال گذشته نشان می‌دهد که کاربران سرزمین اصلی ۸ درصد از مشتریان صرافی ارز دیجیتال را تشکیل می‌دهند. FTX قبل از انحلال بیش از ۵ میلیون کاربر فعال داشت.

علاوه بر این، فعالیت‌های استخراج ارز دیجیتال در چین افزایش یافته است. بر اساس داده‌های مرکز تامین مالی جایگزین کمبریج (CCAF)، ترافیک از چین تقریباً ۲۰ درصد از کل نرخ هش بیت کوین را از سپتامبر ۲۰۲۱ تا ژانویه ۲۰۲۲ به خود اختصاص داده است. کشور … با شروع ممنوعیت و گذشت زمان، به نظر می رسد که معدنچیان زیرزمینی اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده اند و به نظر می رسد از محافظت ارائه شده توسط سرویس های پروکسی محلی راضی هستند.

هوانگ خاطرنشان کرد که PBOC در تلاش است تا از ارز دیجیتال بانک مرکزی خود (CBDC) استفاده کند. اگرچه یوان دیجیتال یا e-CNY هنوز در مرحله آزمایشی خود است، بانک مرکزی در دسامبر سال گذشته شروع به شمارش ارز دیجیتال به عنوان بخشی از عرضه پول خود کرد. با این حال، شی پینگ، مدیر کل سابق تحقیقات PBOC اخیراً گفت که استفاده از CBDC چین “کم” و “بسیار غیرفعال” بوده است.

منبع: برنا

بیشتر از قوانین و مقررات ارزهای دیجیتال:

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا