پرداخت دیجیتال

تحریم‌های ویژه علیه روسیه؛ اتحادیه اروپا کیف پول‌های دیجیتال را هدف قرار داده است

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

اتحادیه اروپا کیف پول‌های دیجیتال، بانک‌ها، ارزها و تراست‌ها را در بسته پنجم تحریم‌های خود علیه روسیه هدف قرار داد تا راه‌حل‌های بالقوه‌ای را که می‌تواند به روس‌ها امکان انتقال پول به خارج از کشور را بدهد، ببندد.

پس از شروع عملیات نظامی روسیه در اوکراین در روز ۲۴ فوریه، صرافی‌های ارزهای دیجیتال مستقر در اتحادیه اروپا از قبل ملزم به اعمال تحریم‌هایی بودند که تراکنش‌ها را از افراد مورد نظر منع می‌کرد، اما نگرانی‌هایی وجود داشت که حفره‌های موجود باقی می‌ماند.

جهت مشاهده ودانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

اتحادیه اروپا امروز اعلام کرد که ممنوعیت سپرده‌‎گذاری به کیف پول‌های دیجیتال را تمدید می‌کند.

کمیسیون اروپایی اجرایی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای گفت: «این به بستن راه‌های بالقوه کمک می‌کند».

کیف پول‌های کریپتو به افراد امکان می‌دهند رمز عبوری را که به آنها امکان دسترسی به ارزهای دیجیتال را می‌دهد، حفظ کنند و رمزارزهایی مانند بیت‌کوین را ارسال، دریافت و خرج کنند.

اتحادیه اروپا همچنین اعلام کرد که فروش اسکناس و اوراق بهادار قابل انتقال مانند سهام که به ارزهای رسمی کشورهای عضو اتحادیه اروپا به روسیه و بلاروس صادر می‌شود را ممنوع می‌کند.

همچنین ممنوعیت کامل تراکنش چهار بانک روسی، از جمله VTB، که ۲۳ درصد از سهم بازار در بخش بانکداری روسیه را تشکیل می‌دهند، تایید کرد.

به گفته این اتحادیه، بانک‌ها پیش‌تر از سیستم پیام‌رسان بانکی بین‌المللی سوئیفت قطع شده‌اند و اکنون در معرض مسدود شدن دارایی‌ها برای قطع کامل ارتباط آنها از بازارهای اتحادیه اروپا قرار خواهند گرفت.

همچنین ممنوعیت مشاوره در مورد تراست‌ها برای روس‌های ثروتمند وجود دارد تا ذخیره ثروت در اتحادیه اروپا برای آنها دشوارتر شود.

منبع: همشهری به نقل از خبرگزاری رویترز،

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا