پرداخت با ارزدیجیتالدولت دیجیتال

ارزهای دیجیتال می ‌توانند روسیه را از تحریم های فلج کننده نجات دهند؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
حسین عسکری

به گفته یکی از مقامات ارشد دولتی در مسکو، ارزهای دیجیتال ممکن است برای سرمایه‌گذاری بد باشد، اما می‌تواند در تسویه حساب‌های بین‌المللی و بی اثر کردن تحریم مفید باشد. وی خاطرنشان کرد: مقامات روسیه قصد دارند کمیته ویژه‌ای را تشکیل دهند که مجوزهایی را برای اپراتورهایی که از رمزارز در معاملات تجارت خارجی استفاده می‌کنند، صادر می‌کند.

 الکسی مویزف، معاون وزیر دارایی روسیه در یک مجمع اقتصادی در مسکو اظهار داشت: دارایی‌های رمزنگاری می‌توانند در سناریوهای خاصی مورد استفاده قرار گیرند.

وی در ادامه گفت: البته کریپتو به طور کلی شیطانی است، من معتقدم افرادی که پس‌انداز خود را در آنجا سرمایه‌گذاری می‌کنند، ریسک بسیار بزرگی را متحمل می‌شوند، اما ممکن است موقعیت‌های فردی وجود داشته باشد که بتوان در آن از رمزارز استفاده کرد.

موسیف تصریح کرد که منظور او فعالیت‌های تجارت خارجی روسیه است که در حال حاضر توسط تحریم‌ های غرب محدود شده است.

وی همچنین یادآور شد که پیش‌نویس قانونی طراحی شده برای تنظیم این موضوع هنوز در دومای دولتی، مجلس سفلی پارلمان روسیه در دست بررسی است.

  اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در ارزدیجیتال

معاون وزیر دارایی روسیه در ادامه افزود: اگر این لایحه به تصویب برسد، کمیته خاصی شامل نمایندگان تعدادی از وزارتخانه‌ها، بانک روسیه و سازمان‌های مجری قانون تشکیل خواهد شد که به اپراتورهای فردی اجازه می‌دهد تا از ارز دیجیتال در معاملات تجارت خارجی استفاده کنند.

الکسی مویزف پیشنهاد کرد که روند قانونی لازم برای ارائه مبنای قانونی برای محاکمه‌ها احتمالا تا پایان سال به تعویق خواهد افتاد.

 مقامات دولتی و قانونگذاران مدت زیادی است که در مورد جنبه‌‌های مختلف رویکرد نظارتی روسیه در قبال ارزهای دیجیتال بحث می کنند.

تفاوت‌های بین وزارت دارایی روسیه، با دیدگاه‌های لیبرال‌تر خود در مورد این موضوع، و بانک مرکزی روسیه، که موضع نسبتاً محافظه‌کارانه‌ای در مورد مقررات ارزهای دیجیتال دارد، برای ماه‌ها مانع از پیشرفت شد.

با این حال، همانطور که مویزف در سپتامبر سال گذشته گفته بود؛ یکی از راه‌های دور زدن تحریم، تسویه‌حساب‌های فرامرزی به وسیله ارزهای دیجیتال است.

در عین حال، اکثر موسسات دولتی در حال حاضر مخالف قانونی کردن تراکنش‌ها با ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز مانند بیت کوین در روسیه هستند، به جز به منظور تسهیل پرداخت‌های بین‌المللی تحت رژیم‌های قانونی خاص که هنوز ایجاد نشده است.

منبع: اقتصادآنلاین

  • ارزهای دیجیتال می ‌توانند روسیه را از تحریم های فلج کننده نجات دهند؟

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا