آلت‌کوینبیت‌کوینتحلیل ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین، چین لینک، اینترنت کامپیوتر، لئو و هارمونی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

بیت کوین و اکثر آلت کوین‌های برتر بازار در روزهای اخیر عملکرد نه چندان قابل قبولی داشتند و حمایت‌های کلیدی را از دست دادند. در این میان، فروشندگان نیز با ایجاد فشار فروش به عملکرد نزولی بیشتر دامن زدند. این احساسات منفی باعث شد تا شاخص ترس و طمع رمزارزها در تاریخ ۸ ژانویه به ۱۰ برسد که پایین‌ترین محدوده در چند ماه اخیر محسوب می‌شود. برای مقایسه، در اوایل سال گذشته، این شاخص در محدوده ۹۳ قرار داشت که نشان‌دهنده طمع بیش از حد بود.

علیرغم ریزش اخیر، برخی از تحلیلگران از جمله مایک مک گلون، استراتژیست ارشد کالای بلومبرگ همچنان موضع صعودی خود را حفظ کرده‌اند. وی اخیراً اعلام کرد که معتقد است در سال جاری بیت کوین تا ۱۰۰٬۰۰۰ دلار و اتریوم تا ۵۰۰۰ دلار افزایش خواهد یافت.

البته برخی از تحلیلگران معتقدند روند افزایش نرخ بهره و تغییر سیاست فدرال رزرو آمریکا ممکن است بیت کوین را در این مسیر با مشکل رو به رو کند.

جهت مشاهده ودانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

بیایید تا نمودار ۵ رمزارزی که این هفته باید به آنها توجه داشته باشید را با هم بررسی کنیم.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

روند نزولی، بیت کوین را به حمایت قوی ۳۹۶۰۰ دلاری رسانده است. در تاریخ ۸ ژانویه، الگوی کندل دوجی در نمودار بیت کوین تشکیل داده شد که نشان‌دهنده عدم قطعیت در میان خریداران و فروشندگان است.

نمودار بیت کوین
نمودار بیت کوین

هر دو میانگین متحرک بیت کوین شیبی نزولی به خود گرفته‌اند و شاخص قدرت نسبی آن نیز در منطه اشباع فروش قرار گرفته است. در صورتی که فروشندگان موفق شوند قیمت را به زیر حمایت ۳۹٬۶۰۰ دلاری برسانند، فروش تشدید خواهد شد و قیمت بیت کوین می‌تواند تا حمایت ۲۸٬۸۰۵ دلاری کاهش یابد.

از سوی دیگر، در صورتی که در محدوده فعلی قیمت روندی صعودی به خود بگیرد، می‌توان انتظار داشت قیمت تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۴۵٬۸۷۶ دلار افزایش یابد. پس از آن، در صورتی که قیمت کاهش یابد، می‌توان متوجه شد که احساسات منفی هنوز باقی مانده و معامله‌گران استراتژی فروش در زمان افزایش قیمت را در پیش گرفته‌اند. این سناریو احتمال سقوط به زیر حمایت ۳۹٬۶۰۰ دلاری را افزایش خواهد داد.

شایان ذکر است در صورتی که خریداران بخواهند روند را تغییر دهند، بایستی قیمت را بالاتر از میانگین‌های متحرک بیت کوین حفظ کنند.

نمودار بیت کوین
نمودار بیت کوین

بر اساس نمودار ۴ ساعته بیت کوین، مومنتوم فروش تا زیر سطح ۴۵٬۴۵۶ دلار افزایش یافته است. در طرف دیگر، خریداران در تلاشند تا کاهش قیمت را در محدوده ۴۰٬۵۰۱ دلار متوقف کنند و روند صعودی را از سر گیرند. با این حال، انتظار می‌رود روند صعودی با فروش قوی در نزدیکی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه با مقاومتی قوی مواجه شود.

در صورتی که قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد، فروشندگان قیمت را به زیر ۳۹٬۶۰۰ دلار کاهش داده و روند نزولی را بدین شکل گسترش خواهند داد.

در سمت دیگر، در صورتی که قیمت بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بسته شود، می‌توان انتظار داشت افزایش یا میانگین متحرک ساده ۵ روزه افزایش یابد. در صورتی که قیمت بیت کوین از این سطح بالاتر برود، احتمالاً کنترل بازار به دست خریداران خواهد افتاد.

تحلیل تکنیکال قیمت چین لینک

چین لینک در چند ماه گذشته در محدوده ۱۵ تا ۳۵.۳۳ دلار در حال معامله بوده است. در شرایط کنونی، خریداران قیمت را به بالاتر از میانگین‌های متحرک رسانده‌اند و شاخص قدرت نسبی نیز به منطقه خرید اشباع وارد شده است که نشان می‌دهد خریداران در کوتاه مدت بر بازار تسلط دارند.

نمودار چین لینک
نمودار قیمت چین لینک، تایم فریم ۱ روزه

فروشندگان در چند روز گذشته چین لینک را با مقاومت بزرگی در نزدیکی ۲۷.۶۱ دلار مواجه کرده‌اند. با این حال، در سمت دیگر خریداران اجازه نداده‌اند قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۲۳.۲۳ دلار کاهش یابد؛ این نشان می‌دهد که احساسات بازار از فروش در زمان افزایش قیمت به خرید در کف تغییر کرده است.

در صورتی که خریداران بتوانند قیمت چین لینک را بالاتر از ۲۷.۶۱ دلار حفظ کنند، قیمت می‌تواند تا ۳۰ دلار افزایش یابد و پس از آن مقاومت ۳۵.۳۳ دلاری را آزمایش کند. متعاقباً در صورتی که قیمت از سطح کنونی کاهش یابد و به زیر میانگین‌های متحرک خود کاهش پیدا کند، پیش‌بینی صعودی فاقد اعتبار خواهد شد و قیمت تا ۱۸ دلار کاهش خواهد یافت.

نمودار چین لینک
نمودار قیمت چین لینک، تایم فریم ۴ ساعت

بر اساس نمودار ۴ ساعته چین لینک، قیمت از مقاومت ۲۷.۶۱ دلار فراتر رفته است. خریداران اکنون تلاش خواهند کرد تا قیمت را به سمت ۳۰ دلار افزایش دهند. در صورتی که با اصلاح قیمت بعدی، چین لینک از ۲۷.۶۱ دلار پایین‌تر نیاید، احتمالاً شاهد افزایش قیمت تا ۳۵.۳۳ دلار خواهیم بود.

در سمت مقابل، در صورتی که قیمت LINK از سطح کنونی کاهش یابد، می‌توان به این نتیجه رسید که افزایش قیمت بالاتر از ۲۷.۶۱ دلار تنها یک تله گاوی بوده است. پس از آن در صورتی که قیمت از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه کاهش یابد، می‌توان انتظار داشت قیمت تا ۲۲ دلار کاهش یابد.

تحلیل تکنیکال قیمت اینترنت کامپیوتر (ICP)

ارز دیجیتال ICP در تاریخ ۴ ژانویه بالاتر از خط روند نزولی بسته شد و این ممکن است نشانه‌ای بر به پایان رسیدن روند نزولی باشد. پس از آن فروشندگان تلاش کردند تا قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه واقع در سطح ۲۹ دلاری کاهش دهند اما حرکت آنها با شکست مواجه شد.

نمودار اینترنت کامپیوتر
نمودار قیمت اینترنت کامپیوتر، تایم فریم ۱ روزه

در تاریخ ۸ ژانویه، خریداران بار دیگر قیمت را بالای خط روند نزولی سوق دادند. میانگین‌های متحرک در آستانه یک تلاقی صعودی هستند و شاخص قدرت نسبی نیز به منطقه مثبت وارد شده است که همه این‌ها نشان‌دهنده تلاش خریداران برای به دست گرفتن کنترل بازار است.

در صورتی که خریداران قیمت را به بالاتر از ۳۸.۰۲ دلار سوق دهند و آن را در آن محدوده حفظ کنند، قیمت اینترنت کامپیوتر می‌تواند تا ۴۵.۷۹ دلار افزایش یابد. پس از آن، در صورتی که این سطح شکسته شود، قیمت می‌تواند تا ۵۸.۳۰ دلار افزایش یابد.

در سمت مقابل، در صورتی که قیمت از سطح کنونی کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، می‌توان نتیجه گرفت که شکست خط روند نزولی تنها یک تله گاوی بوده است.

نمودار اینترنت کامپیوتر
نمودار اینترنت کامپیوتر

بر اساس نمودار ۴ ساعته اینترنت کامپیوتر، خریداران قیمت را به بالاتر از ۳۳.۲۹ دلار رسانده‌اند و در تلاشند تا مقاومت ۳۸.۰۲ دلاری را کنار بگذارند. این نشان می‌دهد که فروشندگان به دنبال فروش در نزدیک بالاترین مقاومت هستند.

در صورتی که خریداران قیمت را به بالاتر از ۳۸.۰۲ دلار سوق دهند و حفظ کنند، افزایش قیمت می‌تواند ادامه داشته باشد. در طرف مقابل در صورتی که فروشندگان موفق شوند قیمت را به زیر ۳۳.۲۹ دلار کاهش دهند، سقوط قیمت می‎‌تواند تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه ادامه داشته باشد.

تحلیل تکنیکال قیمت لئو (LEO)

توکن لئو در طول چند هفته گذشته روند صعودی داشته و میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه آن به عنوان حمایتی اصلی عمل کرده است.

نمودار لئو
نمودار لئو

در تاریخ ۷ ژانویه، فروشندگان تلاش کردند تا قیمت را از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه کاهش دهند اما چندان در انجام این کار موفق نبودند. این باعث شد تا قدرت خریداران افزایش یابد و قیمت در تاریخ ۸ ژانویه به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۳.۶۹ دلار افزایش یابد.

تلاش بعدی خریداران اوج ۳.۹۲ دلاری خواهد بود و در صورت فتح این قله، قیمت ممکن است تا ۴.۲۵ دلار نیز افزایش یابد. در سمت مقابل، در صورت کاهش قیمت به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه، سناریو صعودی فاقد اعتبار خواهد شد و قیمت ممکن است تا ۳.۴۰ دلار کاهش یابد.

نمودار لئو
نمودار قیمت لئو، تایم فریم ۴ ساعت

در حال حاضر، در نمودار قیمت لئو یک کانال صعودی تشکیل شده است. فروشندگان مقاومت مهمی را در نزدیکی محدوده ۳.۸۵ دلار به‌وجود آورده‌اند؛ جایی که تریدرهای کوتاه مدت ممکن است به کسب سود و فروش در آن بپردازند.

خریداران دوباره در تلاشند تا قیمت را به بالاتر از ۳.۸۵ دلار سوق دهند و فشار صعودی را حفظ کنند. در صورت تحقق این مهم، قیمت لئو احتمالاً به سمت خط مقاومت کانال صعود خواهد کرد.

تحلیل تکنیکال قیمت هارمونی (ONE)

قیمت هارمونی در طول چند روز گذشته بین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۰.۲۷ دلار و ۰.۳۳ دلار در حال معامله شدن است؛ این نشان می‌دهد که خریداران در حال خرید در کف قیمتی هستند و فروشندگان استراتژی فروش در زمان رالی قیمتی را اتخاذ کرده‌اند.

نمودار هارمونی
نمودار قیمت هارمونی، تایم فریم ۱ روزه

افزایش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و ورود شاخص قدرت نسبی در محدوده مثبت بیانگر قدرت خریداران است. در صورتی که خریدران بتوانند قیمت را به بالاتر از ۰.۳۳ دلار برسانند، احتمالاً روند صعودی از سر گرفته خواهد شد و شاهد صعود تا ۰.۳۸ دلار خواهیم بود.

در سمت دیگر، اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش پیدا کند، می‌توان نتیجه گرفت که فروشندگان بر بازار مسلط شده‌اند و احتمالاً قیمت به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۰.۲۴ دلار و بعد به ۰.۲۱ دلار کاهش خواهد یافت.

نمودار هارمونی
نمودار قیمت هارمونی، تایم فریم ۴ ساعت

نمودار ۴ ساعته هارمونی نشان می‌دهد که قیمت در یک کانال صعودی در حال افزایش است و تلاش خریداران برای خروج از این کانال به سطوح بالاتر فعلاً بی نتیجه مانده است. با این حال، قیمت هنوز از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه پایین‌تر نرفته است؛ این نشان می‌دهد احساسات مثبت هنوز هم در بازار باقی مانده و خریداران در حال خرید در کف هستند.

در صورتی که قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه فراتر رود، احتمالاً صعود تا خط مقاومت کانال ادامه خواهد داشت. در صورت شکسته شدن این مقاومت شاهد صعود بیشتر خواهیم بود. در سمت دیگر، سقوط به زیر میانگین متحرک ۵۰ روزه می‌تواند قیمت را به خط روند حمایتی کانال سوق دهد.

منیع: میهن بلاک چین

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا