پیشنهاد سردبیرمقاله کسب و کار دیجیتال

آیا کسب و کار شما به تحول دیجیتال نیاز دارد؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
مترجم:اکرم دیانی

موریس فریدمن با ایجاد فرهنگ هایی که نوآوری را تبدیل به فعالیت تجاری می کند، مشتریان خود را به مبلغان تحول دیجیتال در کسب و کار تبدیل می کند.

برای چندین سال، موریس فریدمن، مبتکر دیجیتال و تیمش، روشی را توسعه دادند که به شرکت ها کمک می کرد تا راهی کارآمد برای تحول دیجیتال کسب و کار خود بیابند و یک مدل اثبات شده برای تجاری سازی مدرن ایجاد کنند.

در ادامه، فریدمن روند و چگونگی کمک به تغییر شکل و احیای یک شرکت را تجزیه و تحلیل می کند:

«تحول دیجیتال» چیست؟

«اغلب افراد می گویند تحول دیجیتال (فناوری پیشرفته) است. یعنی افزودن فناوری به تجارت هایی که وجود دارند ولی رو به زوال هستند. اما درواقع یک برنامه جدید و پرزرق و برق فناوری پاسخگو نخواهد بود. اگر فرآیندها کارآمد نباشند، فناوری به تنهایی تغییر دهنده نیست و حتی می تواند باعث حواس پرتی از مشکل واقعی شود. تزریق فناوری اغلب اوضاع را بدتر می کند و هزینه زیادی به دنبال دارد.

رویکرد تحول دیجیتال، کل فرایندها، از نوآوری تا تجاری سازی را با استفاده از ابزار قدرتمند فناوری به منظور ایجاد مسیرهای سودآوری در شرکت ارزیابی می کند.»

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

چه چیزی شما را از رقبا متمایز می کند؟

نخست، تجربه در دنیای واقعی است!

تعدادی کبودی و جراحت، مقداری استخوان های شکسته و چند غنیمت باشکوه. برخی از شرکت ها در راه صعود، و برخی دیگر به طرز فجیعی شکست می خوردند. اما بیشترین درس ها از شکست ها آموخته می شوند. شکست، فروتنی و پشتکار را آموزش می دهد و راه حل ها در درک این شکست ها نهفته است نه در آزمایشگاه. روی زمین و بین مردم باشید، با مشتریان صحبت کنید، رفتار بازار را بیآموزید و اگر با مشتریان و مراجعین صحبت نکردید، در راهروهای شرکت نوپای تان قدم بزنید و تا جایی که می توانید یاد بگیرید.»

چگونه فناوری های مناسب را برای حل یک مشکل پیچیده انتخاب می کنید؟

«ما با مشکلات جانبی شروع می کنیم. ممکن است مشکل پیش آمده قبلاً در صنایع دیگر حل شده باشد و هزینه زیادی نیز در برداشته باشد. چالش ابتدایی، تمرکز بر مکانیسم مشکل یا مساله است و باید توجه کمتری به جزئیات و آنالوگهای سطحی داشته باشیم.

اکثر شرکت ها فکر می کنند مشکلات آنها منحصر به فرد است یا آنقدر پیچیده هستند که درک آنها غیرممکن است. اما این طرز فکر معمولاً درست نیست. به عنوان مثال، زنجیره تأمین نیروی انسانی شامل حجم عظیمی از علوم پیچیده است، اما یک پلت فرم تجارت الکترونیک منبع باز، می تواند آن را به طور کامل مدیریت کند. این تجربه هزاران ساعت مهندسی، دانش و آزمایش تحت فشار بازار است که به صورت رایگان به ارث رسیده است!»

«احساسات مشتری مهمترین چیز نیست، همه چیز است!»

مهمترین چیزی که از همه این موارد آموخته اید چیست؟

«با هر مشارکت جدید، باید هر آن چیزی را که فکر می کنید می دانید کنار بگذارید و دوباره از ابتدا درگیر یادگیری شوید. مشکلات از قبل فرض شده را برای یک لحظه کنار بگذارید و تجربه مشتری را کاملاً درک کرده و درنظر بگیرید. اقدامات بعدی از این درک ناشی می شود. دانش قبیله ای اغلب مشکوک و غیرقابل اعتماد است. شما هرگز پاسخ صحیح را صرفاً از طریق جامعه شناسی دریافت نخواهید کرد. با مشتریان تماس بگیرید و محصولات را مستقیماً به آنها نشان دهید. آزمون و خطا کنید، امتحان کنید و در بازار اجرا کنید. تا آنجا که ممکن است طرحی را به واقعیت نزدیک کنید. ببینید کجا با شکست مواجه می شود، دوباره آموزش دهید و دوباره دست به کار شوید. در نهایت به خاطر داشته باشید که احساسات مشتری مهمترین چیز نیست بلکه تنها چیز است.»

منبع: مدیراینفو برگرفته از entrepreneur.com

  • آیا کسب و کار شما به تحول دیجیتال نیاز دارد؟

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا