تحلیل ارز دیجیتال

تاکید رییس فدرال رزرو بر تداوم سیاست‌های انقباضی؛ نرخ بهره آمریکا ۷۵ واحد افزایش یافت

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
پرستو کوراوند

شب گذشته مقدار نرخ بهره ایالات متحده در جلسه کمیته بازار آزاد فدرال مشخص شد. مطابق پیش‌بینی‌ها نرخ بهره ۷۵ واحد پایه افزایش یافت. در واکنش به این خبر، قیمت‌ها در بازار کریپتو ابتدا افزایش یافتند اما مجدد شاهد بازگشت روند نزولی قیمت‌ها بودیم. حمایت ۱۸٬۷۰۰ دلاری بیت کوین همچنان پابرجاست.

شب گذشته نشست کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) برگزار شد. در این نشست مقدار افزایش در نرخ بهره ۷۵ واحد پایه (BPS) در نظر گرفته شد.

واکنش بازارهای جهانی به افزایش نرخ بهره چه بود؟

شاخص‌های بزرگ بازار سهام روز گذشته پیش از اعلام نرخ بهره وضعیت صعودی داشتند. اما پس از اعلام افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره شاخص‌های نزدک و S&P 500 هر کدام ۱.۷٪ افت کردند. میانگین صنعتی داوجونز (DJIA) نیز ۱.۸٪ سقوط کرد؛ زیرا اظهارنظرهای فدرال رزرو نشان داد سیاست‌های ضدتورمی شدیدتری در آینده در راه است.

فدرال رزرو برای سومین بار متوالی نرخ بهره را ۷۵ واحد پایه افزایش داد

پس از آن که جدیدترین داده‌های قیمت، تورمی بالاتر از حد انتظار (۸.۳٪) را نشان داد فدرال رزرو تصمیم گرفت برای سومین بار متوالی نرخ بهره را ۷۵ واحد پایه افزایش دهد. نرخ بهره فدرال به محدوده ۳٪ تا ۳.۲۵٪ افزایش خواهد یافت که بالاترین میزان از اواخر سال ۲۰۰۷ (آذر ۱۳۸۶) است. این نرخ برای بیش از دو سال نزدیک به صفر باقی مانده بود. در جلسات فدرال رزرو تصمیم بر این شده است که بانک مرکزی در دو جلسه باقیمانده کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در سال جاری، نرخ‌های بهره را در مجموع ۱.۲۵٪ افزایش دهد بنابراین ممکن است نرخ بهره تا ۴.۴٪ افزایش یابد.

فدرال رزرو امیدوار است تورم را تا سطح ۲٪ کاهش دهد، تورم فعلی آمریکا ۸.۳٪، بالاترین سطح چهار دهه اخیر است. جروم پاول، رییس فدرال رزرو طی یک کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به سخنرانی خود در سمپوزیوم اقتصادی فدرال رزرو ماه گذشته در کنفرانس جکسون هول گفت:

هدف اصلی من [برای کاهش تورم] اصلا تغییر نکرده است. FOMC به شدت مصمم است که تورم را به ۲٪ کاهش دهد و تا زمانی که کار به پایان برسد، اقدامات خود را ادامه خواهیم داد.

پیش‌بینی می‌شود افزایش نرخ بهره به منظور کاهش نرخ تورم تا سال ۲۰۲۳ ادامه داشته باشد.

بر اساس بیانیه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC)، هزینه‌ها و تولید رشد اندکی داشته‌اند. اشتغال در ماه‌های اخیر افزایش یافته و نرخ بیکاری پایین مانده است.

  • قیمت بیت کوین:‌ در ابتدای اعلام این خبر قیمت‌ها با افزایش جزئی مواجه شدند. به نحوی که قیمت بیت کوین از محدوده ۱۹٬۲۰۰ دلار تا ۱۹٬۹۰۰ دلار افزایش یافت. اما این افزایش موقت بود و کمتر از ۶ ساعت بعد قیمت تا زیر سطح ۱۸٬۲۰۰ نیز پایین آمد. این سطح پایین‌ترین قیمت در ۱۴ هفته اخیر است. در حال حاضر حمایت ۱۸٬۷۰۰ دلاری پس گرفته شده و بیت کوین در قیمت ۱۸٬۸۹۰ دلار معامله می‌شود. حجم معاملات بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته از ۴۹ میلیارد دلار عبور کرده و دامیننس آن ۳۹.۴٪ است.
  • قیمت اتریوم: اتریوم نیز واکنش مشابهی به اعلام افزایش نرخ بهره نشان داد و در ابتدا از ۱٬۳۴۰ دلار تا بالای ۱٬۴۰۰ دلار رشد کرد. سپس شروع به کاهش کرد و تا محدوده ۱٬۲۰۰ دلار پایین آمد. در زمان نوشتن این مطلب قیمت اتر با ۴٪ کاهش نسبت به روز گذشته به ۱٬۲۷۹ دلار رسیده است. حجم معاملات ۲۴ ساعته اتر بیش از ۲۱ میلیارد دلار بوده و دامیننس آن ۱۷٪ است. ارز دیجیتال اتر پس از آپدیت مرج اتریوم روندی نزولی را تجربه کرده است. شاید سرمایه گذاران به «ارتقای شانگهای اتریوم» که به کاربران امکان می‌دهد ETH استیک شده را برداشت کنند و قرار است در سال آینده انجام شود چشم دوخته‌اند.
  • قیمت آلت کوین‌ها: سایر ارزهای دیجیتال از الگوی قیمتی مشابهی پیروی کردند و بلافاصله پس از اعلام نرخ بهره ابتدا افزایش یافتند و سپس سقوط کردند. به طوری که قیمت ایاس (EOS) بیش از ۱۰٪ کاهش یافت و YGG و ADA هر دو بیش از ۴٪ کاهش یافتند. ارز دیجیتال ریپل با نزدیک ۷٪ سود جزو مثبت‌ترین رمزارزهای بزرگ بازار در ۲۴ ساعت گذشته بوده است. در تصویر زیر که داده‌های قیمت  را نشان می‌دهد می‌توانید تغییرات ۱۰ رمزارز بزرگ بازار از نظر ارزش بازار را ببینید.
۱۰ رمزارز بزرک بازار از نظر ارزش بازار
۱۰ رمزارز بزرگ بازار از نظر ارزش بازار
  • میزان افزایش نرخ بهره ایالات متحده در جلسه FOMC چقدر اعلام شد؟

در جلسه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور) مقدار افزایش نرخ بهره ۷۵ واحد پایه اعلام شد.

  • افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر چه تاثیری روی بازار رمزارز داشت؟

در یک ساعت اول پس از مشخص شدن افزایش نرخ بهره، قیمت‌ها در بازار کریپتو افزایش یافتند. اما بعد ریزش قیمت‌ها شروع شد و روند نزولی قیمت‌ها از سر گرفته شد.

منبع: میهن‌بلاک‌چین

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا