دولت دیجیتالمقاله

تدوین بسته هوشمندسازی خدمات قضایی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

بسته «هوشمندسازی خدمات قضایی» با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و قوه قضائیه آماده‌سازی و تدوین شد.

‌حسین ملازاده، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در جریان برگزاری نخستین رویداد جذب سرمایه که با حضور استارت‌آپ‌ها و سرمایه‌گذاران و با اعطای اعتبار سرمایه‌گذاری همراه بود، گفت: قوه قضائیه با کوشش‌هایی که به انجام رسیده است بیش از پیش به سوی بهره‌گیری از فناوری حرکت کرده است. از آنجا که وظیفه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یاری رساندن به رشد فناوری و رشد بازار فناوری در کشور است، برای تحقق این امر به یاری دستگاه قضایی آمده است.

دانلود فایل PDF و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۱۸، اسفندماه۱۴۰۰

او با اشاره به وسعت بازار فناوری‌ها به‌ویژه حوزه‌های کاربردی فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی، توضیح داد: بازار فناوری بازاری وسیع است، پس گذشته از مسائل اقتصادی این فناوری، بحث عدالت اجتماعی و سرمایه اجتماعی در جهان و در کشور ما ‌پر‌رنگ‌تر جلوه می‌کند. به همین دلیل ما با همکاری قوه قضائیه اقدام به آماده‌سازی بسته «هوشمندسازی خدمات قضایی» کردیم تا بتوانیم در خدمات قضایی کشور هم از فناوری هوش مصنوعی و فرایند هوشمندسازی به شکلی شایسته استفاده کنیم.

طبق اظهارات ‌حسین ملازاده، توجه تدوین‌کنندگان بسته «هوشمندسازی خدمات قضایی» به این امر معطوف شده است که بتوانند از طریق تدوین و آماده کردن این بسته نیازهای قوه قضائیه در بخش‌های گوناگون را با بهره‌گیری از امکانات و قابلیت‌های استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی برطرف کنند تا در نتیجه این اقدامات، بهره‌مند شدن از مزایا و مواهب فناوری برای عموم مردم و مجموعه‌های صنفی میسر گردد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن اشاره به آماده‌سازی و انتشار سند تحول قضایی در قوه قضائیه به مطرح کردن یک پیشنهاد برای استارت‌آپ‌ها پرداخت و اظهار داشت: نظر به تهیه و منتشر شدن این سند، و با توجه به اینکه ذات استارت‌آپ‌ها با خلاقیت و نوآوری عجین شده است، توصیه می‌شود استارت‌آپ‌ها و فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان، سند تحول قضایی در قوه قضائیه را مطالعه و بررسی کنند و از آن ایده بگیرند.

جهت مشاهده ودانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

‌ملازاده همچنین خاطرنشان کرد: همان‌طور که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی آماده همکاری با قوه قضائیه شده است تا با بهره‌گیری از فناوری و یاری استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان به رفع مشکلات قوه قضائیه بپردازد، از سوی دیگر این آمادگی را نیز دارد که در مقابل این خدماتِ استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، در صورتی که آن‌ها نیز در زمینه حقوقی و قضایی مشکلی داشته باشند، با همکاری قوه قضائیه نسبت به رفع مشکل آن‌ها اقدامات مقتضی را به عمل آورد.

قابل ذکر است در رویداد جذب سرمایه که به دو صورت آنلاین و حضوری در پردیس نوآوری حقوق و قضایی برگزار گردید و خبر تدوین بسته «هوشمندسازی خدمات قضایی» در آن اعلام شد، هشت استارت‌آپ دستیار صوتی شریف (رومند)، امضا نو، ایداد، سامانه جامع خدمات حقوقی دادیاب، ‌لیگالند، سامانه جامع حقوقی کسب و کار پرونده، پلتفرم حقوقی تکداد و عدلینو به معرفی و ارائه محصولات خود برای ۱۵ سرمایه گذار حاضر در رویداد پرداختند.

منبع: هوشیو

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا