تحلیل ارز دیجیتالدولت دیجیتال

رئیس جمهور شدن مجدد ترامپ به نفع صنعت ارز دیجیتال است؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده، که طرفدار صنعت ارز دیجیتال و بیت کوین بودند، ضمن حمایت از ترامپ، کمپین‌های تبلیغاتی خود را متوقف کردند و از ادامه رقابت‌های انتخاباتی انصراف داددند. اکنون در تمام نظرسنجی‌ها، دونالد ترامپ از حزب جمهوری خواه و جو بایدن از حزب دموکرات به عنوان نامزدهای نهایی معرفی شده‌اند و ترامپ با اختلافی قابل توجه از بایدن پیش است. این آمارها در کنار فضای کلی جامعه آمریکا، نشان می‌دهند که ظاهرا بخش اعظم سرمایه‌گذاران و فعالان بازارهای مالی، خود را برای بازگشت رئیس جمهور پیشین آماده می‌کنند. اما آیا رئیس جمهور شدن مجدد ترامپ به نفع صنعت کریپتو است؟

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، با کناره‌گیری ویوک راماسوامی (Vivek Ramaswamy) و ران دیسانتیس (Ron DeSantis)، حالا فقط دو نامزد در رقابت‌های انتخاباتی باقی مانده‌اند که به طور علنی از کریپتو حمایت می‌کنند اما آن‌ها نیز بخت چندانی برای حضور در کاخ سفید ندارند. بنابراین، در نهایت همه نگاه‌ها متوجه ترامپ است. بسیاری از علاقمندان به صنعت کریپتو با خوش‌بینی تمام امیدوارند که او از رمزارزها حمایت کند اما سابقه و عملکرد ترامپ چنین چیزی را نشان نمی‌دهد.

ران دیسانتیس که مانند ترامپ مخالف راه‌اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) بود و قول داده بود که در صورت پیروزی از بیت کوین محافظت کند، اعلام کرد که شانسی برای خود متصور نیست و ضمن کناره‌گیری از ترامپ حمایت می‌کند. هفته قبل نیز ویوک راماسوامی، نامزد جوان طرفدار کریپتو، با اظهاراتی مشابه از ترامپ حمایت کرد و از ادامه مسیر انصراف داد. 

اکنون دین فیلیپس (Dean Phillips) از حزب دموکرات و رابرت اف کندی جونیور (Robert F. Kennedy Jr) به عنوان یک نامزد مستقل، تنها افرادی هستند که رسما از بیت کوین و کریپتو حمایت کرده‌اند و هنوز کمپین‌های تبلیغاتی خود را فعال نگه داشته‌اند. این ۲ نامزد براساس نظرسنجی‌ها هیچ بختی برای پیروزی ندارند و احتمال انصراف آن‌ها نیز وجود دارد. 

فیلیپس، نماینده کنگره از مینه سوتا، پیش‌تر در یک مجمع مرتبط با رمزارزها گفته بود که ترامپ و بایدن افراد مناسبی برای رهبری در زمینه کریپتو نیستند و ایالات متحده باید مطمئن شود که ما نوآوری را از بین نمی‌بریم. کندی جونیور نیز اولین نامزدی بود که بیت کوین را برای کمک به کمپین انتخاباتی خود پذیرفت و بارها در مواضعی شفاف و علنی از ارزهای دیجیتال حمایت کرد. 

سایر نامزدها از جمله کورنل وست (Cornel West)، جیل استین (Jill Stein)، نیکی هیلی (Nikki Haley) و رایان بینکلی (Ryan Binkley)، موضع روشنی در قبال ارزهای دیجیتال ندارند و البته طبق نظرسنجی‌ها شانسی هم برای رئیس جمهور شدن نخواهند داشت. با این حال، یکی دیگر از نامزدهای نه چندان مطرح به نام ماریان ویلمسون (Marianne Willamson)، یک بار از دولت کانادا برای مسدود کردن کیف پول‌های کریپتویی کامیون‌داران در جریان اعتصابات سال ۲۰۲۲ انتقاد کرده بود. 

ترامپ از ارزهای دیجیتال حمایت می‌کند؟

اما بیایید به اظهارات و عقاید نامزد پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده یعنی دونالد ترامپ بپردازیم. او که به همراه همسرش ملانیا ترامپ، سابقه فروش NFTهای مختلف را دارد، تقویت دلار را اصلی‌ترین هدف اقتصادی خود می‌داند و همین دیدگاه باعث شده است تا برخی از تحلیلگران در حمایت احتمالی او از صنعت کریپتو شک کنند.

چند روز قبل ترامپ گفت که هرگز اجازه راه‌اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی را نخواهد داد. با این حال، ما به یاد داریم که او هرگز طرفدار بیت کوین نیز نبوده است. دولت ترامپ سابقه حمایت از کریپتو را ندارد و شخص ترامپ بارها بر لزوم تقویت دلار و مبارزه با هر چیزی که دلار را ضعیف کند، تاکید کرده بود. 

ترامپ در تیر ماه سال ۱۳۹۸ گفت: من طرفدار بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال نیستم و آن‌ها را پول نمی‌دانم. ارزش آن‌ها بسیار نوسان دارد و دارایی‌های کریپتویی کنترل نشده می‌توانند تجارت‌های غیرقانونی از جمله مواد مخدر را تسهیل کنند. 

تکرار این مواضع در قامت رئیس جمهور جدید می‌تواند بازار ارزهای دیجیتال را تحت تاثیر قرار دهد. اما هنوز روزنه امیدی نیز وجود دارد و آن هم مشارکت ترامپ در فروش توکن‌های غیرقابل تعویض است. برخی معتقدند که او صرفا برای کسب سود مالی به چنین کاری رضایت داده است اما سایر ناظران توضیح می‌دهند که این می‌تواند نشان‌دهنده تغییر موضع او نسبت به قبل باشد. پیش‌تر تام ایمر (Tom Emmer) نماینده اکثریت مجلس نمایندگان به politico گفت که اگر دولت دوم ترامپ روی کار بیاید، رئیس‌جمهور بسیار دوستانه‌تر با صنعت کریپتو رفتار خواهد کرد. 

به هرحال، در سالی که هاوینگ بیت کوین در پیش است، حضور فردی دوستدار کریپتو در کاخ سفید، به رشد و پذیرش بیشتر این رمزارز کمک خواهد کرد اما بعید به نظر می‌رسد که ترامپ و بایدن در نهایت انتظارات جامعه ارزهای دیجیتال را برآورده کنند. با این همه، ترامپ وعده تغییرات ساختاری داده است و احتمالا سیاست‌ها و رویکردهای فدرال رزرو و کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیز تحت تاثیر انتخاب مجدد او قرار خواهد گرفت. 

آمریکایی‌ها در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برابر با ۱۵ آبان ۱۴۰۳ پای صندوق‌های رای می‌روند و رهبر بزرگ‌ترین اقتصاد جهان را مشخص می‌کنند.

منبع: والکس

  • رئیس جمهور شدن مجدد ترامپ به نفع صنعت ارز دیجیتال است؟
کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا