بیت‌کوین

سالروز خرید بیت کوین توسط شرکت تسلا؛ وضعیت کوین های این شرکت چگونه است؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

قیمت بیت کوین در محدوده ۲۳۱۲۵ دلاری است و بدین ترتیب ۳۳% از قیمتی که شرکت تسلا به رهبری ایلان ماسک اقدام به خرید آن کرد، پایین‌تر است. تسلا دو سال پیش و در چنین روزی دست به خرید بیت کوین زد و این ارز دیجیتال را به ترازنامه مالی خود اضافه کرد.

تسلا و بیت کوین

به نقل از کوین تلگراف، بیت کوین و تسلا از زمانی که مدیرعامل ماسک اعلام کرد ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین خریداری می‌کند، ترکیب انفجاری خود را ثابت کرده‌اند. در ماه فوریه ۲۰۲۱ و هنگامی‌که ایلان ماسک به خرید این ارز دیجیتال پرداخت، BTC در مسیر خود برای ثبت اولین اوج قیمتی بود. اتفاقی که در ماه آوریل و با اوج ۵۸۰۰۰ دلاری ثبت شد.

  اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در ارزدیجیتال

ماسک در محدوده ۳۴۷۰۰ دلاری اقدام به خرید کرد. پس‌ازآن و در ماه مارس سال گذشته حدود ۱۰% از دارایی‌های خود را فروخت و تا ماه ژوئیه که اعلام کرد ۷۵% دیگر از دارایی بیت کوینی خود را می‌فروشد یکی از هولدرهای بزرگ این ارز محسوب می‌شد.

در زمان فروش، قیمت بیت کوین در محدوده ۲۳۰۰۰ دلاری بود اما فروش دارایی در سه ماه دوم سال و محدوده ۲۹۰۰۰ دلاری رخ داد تا زیان کمتری برای این شرکت ثبت شود. این اتفاق به نظر ضربه بزرگی برای ماسک محسوب می‌شد، اما وی در صحبت‌های خود ادعا کرد که دلیل فروش بیت کوین‌ها مشکل این ارز به‌عنوان ابزار سرمایه‌گذاری نبوده است.

از آن زمان تاکنون، این شرکت حدود ۹۷۲۰ بیت کوین را هولد کرده است و قیمت این ارز در محدوده‌ای است که شرکت همچنان سودی از این دارایی به دست نیاورده است. بر اساس داده‌ها، قیمت بیت کوین همچنان فاصله ۳۳ درصدی با محدوده خرید تسلا دارد و ارزش این دارایی فعلاً ۲۲۵ میلیون دلار است.

 در همین حین باید اشاره داشت که در سالگرد خرید بیت کوین، ارزش سهام تسلا نسبت به ابتدای سال رشد ۶۶ درصدی داشته و عملکرد آن حتی از بیت کوین نیز بهتر بوده است.

تسلا و بیت کوین

 البته این روند بازگشتی و سود سهام از چشم رسانه‌ها دورمانده است و به نظر می‌رسد دلیل آن زیان ۱۴۰ میلیون دلاری شرکت از بیت کوین در سال ۲۰۲۲ بوده باشد. در این مدت، ایلان ماسک نیز نسبت به محیط ارزهای دیجیتال و دیگر رمز ارزها آشنایی بیشتری پیداکرده و محبوبیت و شهرت زیادی را نیز نصیب دوج کوین کرده است.

منبع: فکت‌کوینز

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا