امنیت اطلاعاتهوش مصنوعی

تشخیص صحت و منبع اطلاعات با هوش مصنوعی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

هوش مصنوعی ادعا می کند علاوه بر تشخیص اطلاعات نادرست، با دقت ۹۶ درصد قادر به تشخیص منبع خبرنیز خواهد بود.

تیمی از گروه معماری و الگوریتم های نرم افزار هوش مصنوعی آزمایشگاه لینکلن دانشگاهMIT سعی کردند با هدف ایجاد مکانیزمی برای شناسایی اخبار جعلی، کمپین های اخبار جعلی را انالیز نمایند.

دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۷، فروردین ماه ۱۴۰۰

هدف از برنامه Reconnaissance of Influence Operations ‪(RIO)‬ نیز اطمینان از شناسایی کسانی بود که این اطلاعات غلط را در بستر شبکه های اجتماعی منتشر می کنند. این تیم مقاله ای را در اوایل سال جاری در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر کرد و همچنین با جایزه تحقیق و توسعه ۱۰۰ مورد افتخار قرار گرفت.

کار بر روی این پروژه برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ آغاز شد و تیم متوجه فعالیت غیرمعمول  در داده های رسانه های اجتماعی از حساب هایی شدند که ظاهراً باعث تحریک روایت های طرفدار روسیه می شود.

و سپس درست قبل از انتخابات فرانسه در سال ۲۰۱۷ ، تیم برنامه را شروع کرد تا بررسی کند که آیا از تکنیک های مشابه استفاده می شود یا خیر. ۳۰ روز مانده به نظرسنجی ها ، تیم RIO داده های شبکه های اجتماعی در زمان واقعی را برای تجزیه و تحلیل گسترش اطلاعات غلط جمع آوری کرد. آنها در مجموع ۲۸ میلیون توییت از ۱ میلیون حساب در وبلاگ ها جمع آوری کرده اند. با استفاده از مکانیزم RIO ، تیم قادر به شناسایی حساب های ضد اطلاعات با دقت ۹۶ درصد بود. این سیستم همچنین چندین تکنیک تجزیه و تحلیل را با هم ترکیب می کند و یک دیدگاه جامع ازمنبع و چگونگی انتشاراطلاعات نادرست منتشر می کند.

ادوارد کائو ، یکی دیگر از اعضای تیم تحقیقاتی ، گفت که اگر افراد بخواهند بدانند که چه کسی تأثیر بیشتری دارد ، فقط تعداد فعالیت ها را بررسی می کنند.

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

MIT News به نقل از کائو گفت: “آنچه ما دریافتیم این است که در بسیاری از موارد این کافی نیست. در واقع تأثیر حساب ها در شبکه اجتماعی را نشان نمی دهد. کائو رویکرد آماری را توسعه داده است ، که اکنون در RIO استفاده می شود ، برای کشف اینکه آیا حساب کاربری در  شبکه های اجتماعی اطلاعات نادرست را منتشر می کند و همچنین اینکه چقدر باعث تغییر شبکه و تقویت پیام می شود.

یکی دیگر از اعضای تیم تحقیقاتی ، اریکا مکین ، رویکرد جدیدی برای یادگیری ماشین به کار گرفت که به RIO کمک می کند تا با بررسی داده های مربوط به رفتارها ، این حساب ها را طبقه بندی کند. این موضوع بر عواملی مانند تعاملات حساب با رسانه های خارجی و زبانهایی که استفاده می کند تمرکز دارد. اما در اینجا یکی از منحصر به فردترین و موثرترین کاربردهای RIO وجود دارد. حتی برخلاف بسیاری از سیستم های دیگر که فقط ربات ها را ردیابی می کنند ، تأثیر حساب هایی را که هم توسط ربات ها و هم انسان ها کار می کنند ، شناسایی و تعیین می کند.

تیم آزمایشگاه MIT امیدوار است که RIO توسط دولت ، صنعت ، شبکه های اجتماعی و همچنین رسانه های معمولی مانند روزنامه ها و تلویزیون مورد استفاده قرار گیرد. کائو گفت: “دفاع در برابر اطلاعات غلط نه تنها امنیت ملی می باشد بلکه محافظت از دموکراسی نیز خواهد بود.”

منبع: فتا


بیشتر از
هوش مصنوعی در اقتصادالکترونیکی:
چگونه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی پیش بینی های هواشناسی را پیش می برند؟
روایتی متفاوت از نابغه‌سازان هوش مصنوعی
راه‌های کمک‌رسانی هوش مصنوعی به اکتشافات فضایی
فراخوان اولین رویداد «بوتکمپ» تخصصی هوش مصنوعی، هوشمندسازی و فناوری‌های دیجیتال
نقش هوش مصنوعی در فعالیت‌های کاری
مزایا و معایب فناوری هوش مصنوعی در کسب و کار
هوش مصنوعی صنعت فین تک را متحول خواهد کرد
وقتی هوش‌ مصنوعی نویسنده می‌شود!
ترجیح مردم اروپا به استفاده از هوش مصنوعی به جای قانون‌گذاران
چهره ترسناک فناوری؛ از هوش مصنوعی افسار گسیخته بترسید!
رئیس مایکروسافت: هوش مصنوعی می‌تواند شرایط رمان «۱۹۸۴» را در سال ۲۰۲۴ ایجاد کند
ظرفیت‌های قابل قبول ایران در فناوری هوش مصنوعی
فناوری جدید مبتنی بر هوش مصنوعی صنعت دوبله را متحول می‌کند
تاثیر هوش مصنوعی بر خرده فروشی آنلاین
“دیپ فیک” کاری می‌کند که بازیگر مورد علاقه‌تان به زبان شما صحبت کند!

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. بازتاب: ترمیم بیش از ۲۰۰ ضعف امنیتی در محصولات شرکت‌های فناوری : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  2. بازتاب: آیا هوش مصنوعی، مترجمی و زبان اشاره را منسوخ می‌کند؟ : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا