سلامت و پزشکی هوشمندهوش مصنوعی

تشخیص غیرتهاجمی سرطان مثانه به کمک هوش مصنوعی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
ترجمه: سنا دلفیه

شرکت های آمریکایی Techcyte و Cytobay درخصوص ارائه آزمایش تشخیصی دیجیتال غیر تهاجمی برای سرطان مثانه، با یکدیگر همکاری می کنند.

سرطان مثانه یکی از شایع ترین سرطان ها است و نرخ بازگشت بالایی دارد. به طوری که توصیه می شود بازماندگان، پس از درمان موفقیت ‌آمیز، در دو سال اول هر سه تا شش ماه، و در سه الی چهار سال بعد، هر شش تا دوازده ماه یک ‌بار و از آن پس هر سال آزمایش شوند. این آزمایش تهاجمی برای سرطان، دردناک، زمان بر و پرهزینه است.

با این حال، تنها کمتر از نیمی از بیماران، واقعا از این دستورالعمل پیروی می کنند. در تلاش برای بهبود این آمار، شرکت های Techcyte و Cytobay با همکاری یکدیگر برای ایجاد یک آزمایش غیرتهاجمی برای نظارت بر سرطان مثانه اقدام کرده اند.

Cytobay با هدف ایجاد یک روش غیرتهاجمی برای تشخیص سرطان و نظارت بر پیشرفت بیماری تاسیس شد.به گزارش سیناپرس، محققان گفته اند، فناوری جدید ما، ارزیابی پروفایل ‌های سیتومورفولوژیک و مولکولی تک سلولی را به‌ طور همزمان امکان ‌پذیر می ‌سازد. ما فرآیند تهیه اسلاید را برای برجسته کردن سلول های سرطان اپیتلیال و متعاقباً تشخیص سرطان مثانه به طور خودکار انجام داده ایم.

  جهت دانلود فایل Pdf و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۲۲، مردادماه۱۴۰۱ اینجا کیلک نمایید.

Cytobay به Techcyte نزدیک شد تا از پلتفرم هوش مصنوعی آسیب شناسی بالینی آن برای تجزیه و تحلیل سلول ها و تکمیل فرآیند تشخیصی استفاده کند. مدیران اجرایی Cytobay افزوده اند، ما در آستانه یک تشخیص غیرتهاجمی جدید برای سرطان هستیم. همکاری ما با Techcyte به ما این امکان را می ‌دهد تا تشخیص‌ های سرطان را برای کسانی که بیشتر به آن نیاز دارند، به صورت دقیق و مقرون ‌به ‌صرفه ارائه دهیم.

هوش مصنوعی یادگیری ماشین عمیق ایجاد شده توسط Techcyte سلول های سرطانی مثانه را در کسری از زمان و هزینه در مقایسه با روش های فعلی به طور دقیق و کارآمد شناسایی می کند. به گزارش سیناپرس، فناوری Techcyte در آزمایشگاه‌ ها برای سیتولوژی دهانه رحم، باکتری ‌شناسی، هماتولوژی و انگل ‌شناسی مورد استفاده قرار می گیرد. این همکاری درها را برای Techcyte باز می کند تا به اولین پلتفرم هوش مصنوعی برای تشخیص سرطان مثانه تبدیل شود.

مطالعات نشان می دهد: ۷۵ درصد موارد سرطان مثانه در صورت تشخیص زودهنگام قابل درمان هستند. محققان اظهار داشته اند، این همکاری به ما این امکان را می دهد که با استفاده از تشخیص های مبتنی بر هوش مصنوعی تأثیر زیادی در زندگی بازماندگان سرطان بگذاریم.

به گزارش سیناپرس، یافته های تحقیقاتی مورد اشاره در برنامه مطبوعاتی نشست علمی سالانه AACC 2022 ارائه شده اند.

منبع: سیناپرس

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا