بیمه دیجیتالکسب و کار هوشمند در ایران

تشکیل کمیته توسعه کسب و کار دیجیتال در سندیکای بیمه‌گران

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

کمیته مستقل برای تحول دیجیتال در سندیکای بیمه‌گران ایران تشکیل می‌شود. مدیر کسب و کارهای نوین شرکت بیمه تجارت‌نو گفت: درخواست تشکیل این کمیته با اهداف فرهنگ‌سازی دیجیتال، کمک به ایجاد بستری برای توسعه تحول دیجیتال، ایجاد هماهنگی بین شرکت‌های بیمه برای حفظ منافع صنعت در همکاری‌های دیجیتال، همکاری و تلاش برای ایجاد زیرساخت‌های مشترک مورد نیاز تحول دیجیتال، کمک به توسعه مدل‌های کسب و کارهای نوآورانه، ایجاد بستری جهت هم‌افزایی شرکت‌ها برای ارتقای جایگاه صنعت از طریق ایجاد محصولات دیجیتال و نوآورانه، همفکری و همکاری قانون‌گذاری در راستای تلاش برای ارتقای وضعیت رگولاتوری و سایر موارد مطرح شد.

جهت مشاهده ودانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

 محمدرضا مباشرفر توضیح داد: با امضای شش تن از مدیران کسب و کارهای دیجیتال شرکت‌های بیمه‌ای و حمایت‌های بزرگان صنعت نامه‌ای برای دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ارسال شد. براساس برنامه بلندمدتی که ریاست سندیکای بیمه‌گران برای تحول در صنعت بیمه دارند نامه‌ای در ۹ آذر سال‌جاری برای مدیران عامل موسسات بیمه عضو سندیکای بیمه‌گران ایران برای معرفی نمایندگان‌شان به این کمیته ارسال شد. ‌درخواست مذکور طی نامه‌ای با امضای شش تن از مدیران کسب و کارهای دیجیتال شرکت‌های بیمه‌ای از جمله محمدرضا مباشرفر، مدیر کسب و کارهای نوین شرکت بیمه تجارت‌نو، علی‌اکبر گلشنی، مدیرتحول دیجیتال شرکت بیمه دی، یحیی میرزایی‌پری، مدیر توسعه کسب و کار دیجیتال شرکت بیمه ملت، احمد کریمی، مدیر توسعه کسب و کار دیجیتال شرکت بیمه دانا، حمیدرضا پروازی، مدیر توسعه کسب و کار دیجیتال شرکت بیمه رازی و روح‌الله دادخواه مدیر پروژه تحول دیجیتال بیمه سامان تنظیم و ارسال شد.

درهمین رابطه دبیرکل سندیکای بیمه‌گران در نامه‌ای خطاب به مدیران عامل شرکت‌های بیمه عضو سندیکای بیمه‌گران آنان اعلام کرد: این سندیکا در نظر دارد «کمیته کسب و کار دیجیتال» را برای هماهنگی و تبادل دانش در این حوزه ایجاد کند و مدیران این شرکت‌ها در صورت تمایل می‌توانند نماینده خود را برای حضور در این کمیته معرفی کنند.

به اعتقاد مباشرفر، تشکیل کمیته کسب و کار دیجیتال در سندیکای بیمه‌گران و در نظر گرفتن یک جایگاه مستقل در شرکت‌های بیمه برای تحول دیجیتال منجر به ارائه خدمات بهتر به بیمه‌گذاران خواهد شد ضمن آنکه بیمه‌گران می‌توانند از تکنولوژی به عنوان یک ابزار محرک برای توسعه و پیشبرد فروش استفاده کنند.

مدیر کسب و کارهای نوین شرکت بیمه تجارت‌نو، درخصوص دستاوردهای تشکیل کمیته کسب و کار دیجیتال در سندیکای بیمه‌گران گفت: برخی از شرکت‌های بیمه نقش توسعه کسب و کار را در واحدهای دیگر و نه به عنوان یک واحد مستقل در سازمان در نظر گرفته‌اند. به عنوان نمونه در واحد طرح و برنامه در واحد فناوری اطلاعات یا واحدهایی مانند فروش و بازاریابی، درحالی‌که اگر به عنوان یک موجودیت مستقل به آن نگاه شود، ساز و کار خاص خود را دارد. بدیهی است که میزان فعالیت و تاثیرگذاری آن بر تسریع تحول دیجیتال را به شدت افزایش خواهد داد.

وی ادامه داد: بنابراین تشکیل واحد مستقل توسعه کسب و کار بر پایه تحول دیجیتال در چارت سازمانی شرکت‌های بیمه می‌تواند در پیشبرد اهداف تحول دیجیتال کمک شایانی کند.

منبع: دنیای اقتصاد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا