دولت دیجیتال

تشکیل کمیسیون فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

عضو کمیسیون فاوای اتاق بازرگانی گفت: با توجه به دیجیتالی شدن دنیای امروز، تشکیل کمیسیون فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی بیش از هر زمان دیگیری احساس می‌شود.

به گزارش اقتصاد الکترونیکی به نقل از ایرنا، اهمیت اقتصاد دیجیتال و حوزه فناوری اطلاعات روز به روز روشن تشکیل کمیسیون فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی‌تر می‌شود و عموم مردم نیز می‌توانند اهمیت آن را درک کنند و اثرات آن را در زندگی روزمره خود ببینند. از همین رو لزوم توجه به این بخش در مجلس شورای اسلامی بیش از پیش احساس می‌شود.

«اکبر ذاکری» عضو کمیسیون فاوای اتاق بازرگانی عنوان کرد: امروزه اهمیت ایجاد یک اقتصاد دیجیتال بیش از هرزمان دیگری احساس می شود و باید جامعه نیز به این نتیجه برسد که همه چیز به سمت دیجیتالی شدن سوق پیدا می کند و در این بین تعداد زیادی از کسب و کارهای سنتی، خواه ناخواه از بین خواهند رفت.

بنابراین ایجاد کمیسیون فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال در مجلس شورای اسلامی برای چنین شرایطی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و حتی باید قبل از این باید در خصوص این موضوع فکر می‌شد.

وی در خصوص کارآمدی این کمیسیون در مجلس شورای اسلامی گفت: در کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی نقشه راهی ترسیم شده که مسایل و مشکلات فناوری اطلاعات را ارزیابی کنند و تشکیل چنین کمیسیونی در مجلس میتواند ارتباطات نزدیکی را بین قوه مقننه و اتاق بازرگانی در خصوص مباحث فناوری اطلاعات و همچنین اقتصاد دیجیتال ایجاد کند. از همین رو تشکیل کمیسیون فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال کمک خواهد کرد مسیری که در این حوزه در بخش خصوصی آغاز شده قوی‌تر دنبال شود.

رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری شرکت‌های فنی و مهندسی حفاظت الکترونیک و شبکه‌های ایمنی در خصوص ارتباط بخش خصوصی و مجلس نیز گفت: بخش خصوصی معمولا در شناسایی مشکلات و موانع نسبت به مجلس جلوتر قدم برداشته است و با توجه به اینکه مشکلات و موانع در کمیسیون فاوای اتاق بازرگانی مورد ارزیابی قرار گرفته می‌تواند نقشه راهی را به کمیسیون فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال مجلس ارایه دهد که روند و مشکلات قانونی این بخش سریعتر رفع شود.

ذاکری در ادامه عنوان کرد: ما امیدواریم با تحولاتی که ایجاد شده مجلس جدید رویکرد مثبتی را نسبت به فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال شاهد باشیم. البته نمی‌توان گفت که در گذشته به این بخش توجه نشده، ولی تشکیل یک کمیسیون تخصصی می‌تواند به این بخش کمک قابل توجهی انجام دهد. چرا که امروزه شاهد آن هستیم بزرگترین کسب و کارهای جهان در حوزه فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال است و کشور ما نیز این پتانسیل را دارد که با گرایش هرچه بیشتر به سمت فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال برای بسیاری از مسایلی که اکنون در کشور با آن دست به گریبان هستیم راهگشا باشد.

محتوی دیگر در مورد اقتصاد دیجیتال در پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی:

وضعیت مناسب شبکه بانکی در حرکت به سوی اقتصاد دیجیتال
خلاءهای اقتصاد دیجیتال در کشور شناسایی می‌شود
آورده‌های «پارک اقتصاد دیجیتال» برای کسب وکارها
راه‌اندازی پارک اقتصاد دیجیتال با امضای تفاهم‌نامه دو جانبه
پروژه های پیشران اقتصاد دیجیتال افتتاح می شود
اندازه اقتصاد دیجیتال ایران ۶.۵ درصد است
سهم ۶.۵ درصدی اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص داخلی
با اظهارت غیرکارشناسی چراغ اقتصاد دیجیتال را خاموش نکنید!
اجرای برنامه تعامل با پیشگامان اقتصاد دیجیتال در معاونت علمی
زمینه دیجیتالیزه شدن اقتصاد بیمه فراهم شد
با حضور معاون وزیر اقتصاد؛ جلسه کارگروه بانکداری آینده و تحول دیجیتال بانک ملت برگزار شد

محتوی بیشتر از تشکیل کمیسیون فناوری اطلاعات فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال در پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی:

نمایندگان مجلس خواستار تشکیل کمیسیون فناوری اطلاعات فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال شدند
ماموریت جدی مجلس یازدهم تشکیل کمیسیون فناوری اطلاعات است
ایجاد کمیته اقتصاد دیجیتال در کمیسیون اقتصادی مجلس پیگیری می‌شود
اقدام برای تشکیل کمیسیون دائمی فضای مجازی در مجلس
تشکیل کمیسیون فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بازتاب: تشکیل کمیسیون ICT در مجلس با قید فوریت دنبال شود : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا