اقتصاددیجیتالدولت دیجیتال

تصمیم دولت اسلوونی برای تبدیل شدن به اقتصاد پیشرو اتحادیه اروپا

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

دولت اسلوونی از اتخاذ استراتژی جدید خود در زمینه اقتصاد دیجیتال خبر داد که بر اساس آن، این کشور باید تا سال ۲۰۳۰، در زمره سه کشور نخست اتحادیه اروپا در زمینه اقتصاد دیجیتال قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، دولت اسلوونی با انتشار بیانیه ای رسمی اعلام کرد که این برنامه برای توسعه هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، پردازش داده های کلان، فناوری های زنجیره داده یا همان بلاکچین، محاسبات با عملکرد بالا، محاسبات کوانتومی و فناوری های ۵G است که باعث رشد اقتصادی و رقابت خواهد شد.

جهت مشاهده ودانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

دولت اسلوونی در بیانیه خود اضافه کرد که این کشور ۲۶.۵ میلیون یورو (۳۰ میلیون دلار) در اجرای اجرای این استراتژی در سال ۲۰۲۲، ۲۴ میلیون یورو در سال ۲۰۲۳ و ۶ میلیون یورو در سال ۲۰۲۴ با خدمات آژانس عمومی اسلوونی (SPIRIT ) ، صندوق سرمایه گذاری اسلوونیایی و بانک SID سرمایه گذاری خواهد کرد.

بر اساس این استراتژی، دولت قرار است در ماه جاری میلادی مناقصات مربوط به طرح های تحول دیجیتال و ابر ترکیبی داده ها را اجرا کند که قرار است به ترتیب ۴۴ میلیون یورو و ۲.۵ میلیون یورو در این طرح ها سرمایه گذاری انجام شود.

این در حالی است که قرار است مناقصات ۱۰ میلیون یورویی نیز در راستای اجرای این استراتژی طی سه ماه دوم سال جاری میلادی و با همکاری اتحادیه اروپا در اسلوونی برگزار شود. لازم به ذکر است، اسلوونی در حال حاضر در رتبه سیزدهم جامعه دیجیتال کمیسیون اتحادیه اروپا قرار دارد و این در حالی است که رتبه نخست جدول این نظر را می دانمارک، سوئد و فنلاند اشغال کرده اند.

منبع: بازار

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا