تحلیل ارز دیجیتال

افزایش تعدیل نیروی کار در میان شرایط رکودی بازار کریپتو

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
سینا مناجاتی‌پور

در پاسخ به رکود بازار کریپتو و کاهش تقاضای تجاری، شرکت Analytics Blockchain Chainalysis در شرف کاهش و تعدیل ۱۵۰ نیروی کار دیگر است که بیش از ۱۵ درصد از نیروی کار این شرکت را تشکیل می‌دهند.

دور جدید تعدیل نیروی کار در حالی صورت می‌گیرد که کاهش قیمت رمز ارزها و رکود بازار کریپتو در طی سال گذشته تقاضا برای محصولات بازار ارز دیجیتال را محدود کرده است و باعث شده این شرکت‌ها تمرکز خود را از این بازار دور کنند.

اخراج‌های زنجیره‌ای به دلیل رکود بازار کریپتو

اکثر اخراج نیروی کار بر تیم‌های بازاریابی و توسعه تجارت که در درجه اول به بخش خصوصی خدمت می‌کنند، تأثیر می‌گذارد. با رکود بازار کریپتو و کاهش درآمد تجارت و فعالیت بلاکچین، نیاز به محصولات تحلیل زنجیره‌ای، که به صرافی‌های رمز ارزی و شرکت‌ها در شناسایی معاملات غیرقانونی و اطمینان از انطباق نظارتی کمک می‌کنند، کاهش یافته است.

از آنجا که شرکت‌های فعال در این حوزه به سمت بخش دولتی گرایش دارند و در حال حاضر ۷۰ درصد از درآمد آن‌‎ها از این طریق به دست می‌آید، هدف بیشتر آن‌ها گسترش قابلیت‌های تحقیقاتی اصلی خود برای تأمین نیازهای آینده دولت‌ها است. به گفته صاحب‌نظران، بخش دولتی هنوز راه زیادی برای ایجاد یک محیط امن و تنظیم شده دارد.

علاوه بر مقررات ضد پولشویی، هنوز هم بسیاری از موارد نظارتی دیگر مانند رفتار بازار و حمایت از مصرف کننده وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند. در حالی که رکود بازار شرکت Chainalysis را وادار کرده است تا انتظارات صعودی را برای باقی مانده سال کاهش دهد، برخی مدیران اطمینان دارند که Chainalysis دارای ذخایر نقدی کافی برای دوام در شرایط بازار خرسی است.

Chainalysis کارکنان خود را برای بار دوم در سال ۲۰۲۳ کاهش می‌‎دهد

در ماه فوریه، این شرکت تأیید کرد که قصد دارد کمتر از ۵ درصد از ۹۰۰ کارمند خود را تعدیل کند، به این معنی که این کاهش ۴۰ تا ۵۰ شغل را تحت تأثیر قرار داده است.

در آن زمان، سخنگوی شرکت به بلومبرگ گفت که کاهش نیروی کار بخشی از یک برنامه گسترده‌تر است. نکته قابل توجه این است که چندین شرکت بزرگ رمز ارزی در زمان رکود بازار کریپتو و ورشکستگی بنگاه‌های بزرگ این صنعت، نیروی کار خود را کاهش داده‌اند. به‌طوری که کوین بیس نیز در شرایط بازار خرسی و کاهش قیمت بیت کوین، از زمان سقوط صرافی FTX سه دور کاهش نیروی کار خود را اعلام کرده است.

در اوایل سال جاری نیز Cryptocurrency Gemini مستقر در نیویورک نیز فاش کرد که با افزایش رکود بازار کریپتو، ۱۰ درصد از نیروی کار خود را تعدیل می‌کند. اخیراً، شرکت QREDO، ارائه دهنده زیرساخت کریپتو نیز اعلام کرده است که قصد دارد کارمندان و هزینه‌های شرکت را کاهش دهد.

منبع: تجارت‌نیوز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا