آلت‌کویناستخراج ارز دیجیتال

مونرو مکانیسم استخراج خود را تغییر داد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
علی ابراهیمی

مونرو، یکی از محبوب‌ترین ارزهای مبتنی بر حریم خصوصی، به روزرسانی «Tail Emission» را در شبکه خود اجرا کرد. هدف این به روزرسانی، تغییر در سازوکار عرضه، ایجاد انگیزه‌ای دائمی برای ماینرها، تمرکز بر معقول نگه‌داشتن کارمزدها، بهبود امنیت شبکه و فعالسازی قابلیت پویاسازی اندازه بلاک‌ها است. می‌توان گفت این شبکه مونرو مکانیسم استخراج خود را تغییر داده است.

بر اساس مدل هاوینگ بیت کوین و سایر شبکه‌های بلاکچینی مبتنی بر اثبات کار، پاداش استخراج در دوره‌های زمانی مشخص کاهش پیدا می‌کند و این کاهش آنقدر ادامه پیدا می‌کند تا به نزدیک صفر برسد. به دنبال این اتفاق، هش ریت شبکه ممکن است به طور قابل توجهی کاهش یابد چراکه کارمزد تراکنش‌ها به تنهایی برای سودآوری ماینرها کافی نخواهد بود و در صورتی که این افراد انگیزه خودشان را از دست بدهند، امنیت شبکه به خطر خواهد افتاد.

جهت مشاهده ودانلود فایل pdf ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

هدف از به روزرسانی Tail Emission، مقابله با این مسئله مهم و حفظ شبکه است. به این ترتیب، با اطمینان از پویاسازی اندازه بلاک‌ها و کارمزد آنها، شبکه به ماینرها به صورت خطی به ازای هر بلاک، ۰.۶ XMR اعطا خواهد کرد.

انتظار می‌رود این مکانیسم، به مونرو در ایجاد انگیزه‌ای سالم برای ماینرها کمک کند و در عین حال، آینده غیرمتمرکز این کوین حریم خصوصی تضمین شود.

با این به روزرسانی، هیچ محدودیتی برای عرضه مونرو وجود نخواهد داشت و البنه عرضه آن کاملا قابل پیش‌بینی خواهد بود، به همین خاطر، مونرو اساسا به یک دارایی ضد تورمی تبدیل می‌شود. با در نظر گرفتن متوسط زمان استخراج بلاک ۲ دقیقه‌ای و پاداش استخراج ۰.۶ XMR هر بلاک، سالانه حدود ۱۵۷,۰۰۰ XMR تحت عنوان پاداش استخراج در شبکه صادر و به ماینرها اهدا می‌شود.

تیم توسعه مونرو ضمن اشاره به خطرات احتمالی در رابطه با کارمزدهای بیت کوین در سال‌های آینده در توییتی نوشت:

به روزرسانی تیل امیشن به این معنی است که ماینرهای مونرو ۱۰۰٪ به کارمزد تراکنش‌ها وابسته نخواهند بود و درآمد مشخصی برای آنها، بدون توجه به بازار کارمزدها تضمین می‌شود. این امنیت و اطمینان برای ماینرها چیزی است که در مدل امنیتی بیت کوین وجود ندارد.

نگرانی‌های مرتبط با حریم خصوصی

به روزرسانی اخیر مونرو در حالی انجام می‌شود که حریم خصوصی، همچنان موضوعی بحث برانگیز در صنعت ارز دیجیتال است. همانطور که گزارش دادیم، رویترز اخیرا در گزارشی از نقش بایننس در تسهیل پولشویی ۲.۳۵ میلیارد دلاری خبر داد و اعلام کرد کلاهبرداران، برای از مونرو در این صرافی استفاده کرده‌اند.

مونرو در ماه جولای (تیر) هارد فورکی را اجرا خواهد کرد و به واسطه آن، پروتکل بیس آن تقویت می‌شود. گفتنی است هارد فورک مذکور، به تقسیم زنجیره و ساخت کوین جدیدی منجر نمی‌شود. این هارد فورک، پانزدهمین نسخه نرم‌افزاری (v15) مونرو است که حریم خصوصی و عملکرد کلی شبکه را ارتقا می‌دهد.

  • به روزرسانی Tail Emission مونرو چه تغییری در پاداش ماینرها داده است؟

در این آپدیت برای همیشه پاداش استخراج هر بلاک به صورت ثابت برابر ۰.۶ XMR خواهد بود و علاوه بر آن کارمزدهای تراکنش‌ها نیز به ماینرها اهدا می‌شود. این مکانیسم برخلاف مکانیسم‌های شبیه به شبکه بیت کوین است که در آن رویداد هاوینگ، پاداش استخراج بلاک را نصف می‌کند و پس از گذشت مدتی درآمد ماینرها تنها از کارمزد تراکنش‌ها تامین می‌شود.

  • مزیت‌های استفاده از این مکانیسم استخراج چیست؟

مزیت اصلی این مکانیسم افزایش ایمنی شبکه در آینده است زیرا انگیزه و درآمد فعالیت ماینرهای شبکه تنها محدود به کارمزد تراکنش‌ها محدود نمی‌شود. مزیت مهم دیگر این کار کاهش کارمزد تراکنش است چرا که در حالتی که تنها درآمد ماینرها از کارمزد تراکنش‌ها باشد، انگیزه پردازش تراکنش با کارمزد پایین در ماینرها وجود نخواهد داشت اما در این حالت پاداش بلاک انگیزه رقابت بین ماینرها برای تشکیل سریع‌تر بلاک را فراهم می‌آورد.

منبع: میهن‌بلاک‌چین به نقل از کریپتو پوتیتو،

مونرو مکانیسم استخراج خود را تغییر داد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا