اقتصاددیجیتالکسب و کار هوشمند در ایران

تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه اقتصاد دیجیتال، برنامه اصلی این دوره است

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور گفت: بسیاری از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان بستر اقتصاد دیجیتال تقویت شده‌اند که نیمی از آنها در حوزه‌های سخت‌افزاری و نیمی دیگر در حوزه‌های نرم‌افزاری مشغول به فعالیت و ارائه محصولات به بازار هستند؛ برنامه عمومی و جدی این دوره از معاونت علمی و فناوری، تقویت این شرکت‌هاست تا تاثیرگذاری‌های بیشتری در این حوزه داشته باشند.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در نخستین نشست خبری معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری در پاسخ به سوالی پیرامون تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال، گفت: به‌طور تقریبی قریب به ۴۰ درصد شرکت‌هایی که در حال حاضر در سبد دانش‌بنیان‌ها قرار گرفته‌اند، روند فعالیت‌شان به حوزه اقتصاد دیجیتال مرتبط است؛ از الکترونیک و مخابرات گرفته تا حوزه‌های دیگر نرم‌افزاری.

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور ادامه داد: یک دورانی به شرکت‌های حوزه اقتصاد دیجیتال توجه ویژه‌ای می‌شد و از طرف دیگر بسیاری از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان بستر اقتصاد دیجیتال شده‌اند و به‌طور کل ۵۰ درصد این شرکت‌ها در حوزه‌های سخت‌افزاری و ۵۰ درصد دیگر در حوزه‌های نرم‌افزاری مشغول فعالیت و ارائه محصولات به بازار هستند.

دهقانی فیروزآبادی در بخشی دیگر از نشست، اظهار کرد: اقتصاد دانش‌بنیان از موضوعات جدی و ماموریت ویژه معاونت علمی و فناوری است. امروز با دارا بودن حدود هشت هزار و ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف، به جمعیت ارزشمندی دست یافته‌ایم که می‌توان از آن برای تغییرات ارزشمند استفاده کرد. دهقانی فیروزآبادی گفت: کشور چاره‌ای به جز حرکت به سمت دانش‌بنیان‌ها نخواهد داشت و امیدواریم با سیاست‌های جدید معاونت علمی بتوانیم هر سال شاهد رشد اقتصاد دانش بنیان در GDP کشور باشیم. معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، بیان کرد: افق دید ما در سال ۱۴۰۴، ایجاد ۲۰ هزار موسسه و شرکت دانش‌بنیان است و در سال گذشته قریب به شش هزار و ۳۰۰ شرکت داشتیم.

منبع: سیتنا

  • تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه اقتصاد دیجیتال، برنامه اصلی این دوره است

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا