گوشی هوشمند

تلفن‌همراه بومی با سیستم‌عامل اختصاصی آماده عرضه است

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ظرفیت تولید سالانه حدود ۴۰۰ هزار تلفن همراه وجود دارد، گفت: تلفن همراه بومی با سیستم‌عامل اندروید اختصاصی شده، آماده عرضه است.

محمدجواد آذری جهرمی  در حاشیه مراسم اتصال ۱۰۳۴ روستا به شبکه ملی اطلاعات در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: گوشی تلفن همراه بومی با سیستم‌عامل اندروید اختصاصی شده به دلیل تحریم و مشکلاتی که برای کاربران ایجادشده بود، در دست توسعه قرار گرفت.

وی افزود: این گوشی رونمایی و پیاده‌سازی شده و اکنون آماده عرضه است. این انتخاب کاربر است که از این سیستم‌عامل استفاده کند یا نه. این‌طور نیست که ما برای او اجباری در نظر بگیریم. استفاده از اندروید اختصاصی شده باعث می‌شود کاربر در کار با گوشی تلفن همراه خود پایداری بیشتری را احساس کند.

وزیر ارتباطات اشاره کرد: ظرفیت ما برای تولید گوشی داخلی، سالانه حدود ۴۰۰ هزار گوشی تلفن همراه است. اکنون مجموعه صاایران نیز وارد خط تولید گوشی همراه شده است و می‌توان به‌سرعت گرفتن کار امیدوار بود. بخشی از مشکلات تولید گوشی داخلی رقابت‌پذیری در بازار، مقررات دست‌وپا گیر، تأمین قطعات و مشکلات مربوط به ارز است. برای پیشرفت باید این موانع کمرنگ‌تر شود.

وزیر ارتباطات با اشاره به مشکلات این‌چنینی خاطرنشان کرد: برای این‌که در این مسیر قدمی برداشته باشیم، با همراهی وزارت صنعت قرار است بسته‌های حمایتی در اختیار تولیدکنندگان گوشی بومی قرار بدهیم.

او در ادامه با تأکید بر این‌که اینترنت یکی از سرویس‌هایی است که روی شبکه ملی اطلاعات عرضه می‌شود، افزود: اکنون سرویس قالب شبکه ملی اطلاعات، اینترنت است و باید با بالا بردن ظرفیت تولید و پیشرفت در حوزه اقتصاد دیجیتال، سهم خودمان را بالا ببریم تا در آینده استارتاپ ها و کسب‌وکارها بتوانند از بستر شبکه ملی اطلاعات بیش از گذشته استفاده کنند.

وزیر ارتباطات تأکید کرد: استفاده از شبکه ملی اطلاعات نه‌تنها باید در داخل کشور گسترش پیدا کند، بلکه باید بستری را مهیا کنیم که این سهم جهانی شود.

ایرنا

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا