بازاریابی دیجیتالرسانه دیجیتال

تمام آن چیزی که تازه کارها باید در رابطه با سئو یوتیوب بدانند

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نویسنده :برنت کساتوراس – کارشناس سئو
مترجم :امیر آل علی

با توجه به این امر که یوتیوب بزرگترین بستر اشتراک گذاری ویدئو در جهان است طبیعی است که هر فردی تمایل به فعالیت در آن را پیدا کند، با این حال آیا تاکنون چیزی در رابطه با سئو یوتیوب شنیده اید؟ درواقع تکنیک های این بخش کمک خواهد کرد تا ویدئوهای شما شانس دیده شدن به مراتب بالاتری را داشته باشند. در این راستا نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که انتظار نداریم تا در سطح یک حرفه ای سئو قرار بگیرید و در غیر این صورت شانسی برای موفقیت را نخواهید داشت. درواقع مسئله کاملا برعکس بوده و به همین خاطر نیز در این مقاله قصد داریم تا مهمترین مواردی که لازم است به عنوان یک فرد مبتدی در زمینه سئو بدانید را بررسی کنیم. 

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

۱-پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب

نخستین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که افراد در یوتیوب براساس کلمات کلیدی اقدام به پیداکردن ویدئوهای موردنظر خود می کنند. به همین خاطر نیز بسیار مهم است که نسبت به آنها آگاهی داشته باشید. در این راستا توصیه می شود که از نرم افزارهای موجود برای پیدا کردن کلمات کلیدی حوزه موردنظر خود استفاده نمایید، با این حال اگر بخواهید به شیوه ای دیگر اقدام کنید، می توانید موارد را در گوگل سرچ کرده و براساس کلمات پیشنهادی اقدام نمایید.

این کلمات کلیدی خصوصا در تیتر شما باید مورد استفاده قرار گیرند. همچنین بسیاری از سایت ها نیز کلمات کلیدی برای حوزه های مختلف را گردآوری می کنند، با این حال به صورت کلی برای سنجش این موضوع در درازمدت، نرم افزارها بهترین گزینه هستند. در کنار این موضوع شما باید نسبت به کلمات کلیدی که بیشترین رشد را نیز داشته اند، آگاهی پیدا کنید. توجه به آنها می تواند شما را وارد حوزه ای با رقبای کمتر نماید که خود به معنای شانس دیده شدن بالاتری خواهد بود. تحلیل اقدامات انجام شده از سوی بهترین ها نیز می تواند راهنمای عمل بسیار خوبی باشد. 

۲-پیداکردن کلمات کلیدی رقبا 

در گام بعد لازم است تا اقدامات مورد قبول را در رابطه با رقبای خود انجام دهید. در این راستا توصیه می شود که نمونه های موفق را الگو قرار دهید. با این اقدام شما می توانید به موارد بسیار خوبی دست پیدا کنید که امتحان خود را پس داده اند. در تحلیل های خود بهتر است که زمان مناسبی را اختصاص دهید تا امکان بررسی کامل، مهیا باشد. درواقع عجله در این زمینه می تواند شما را از کسب بهترین نتایج دور نماید. 

۳-پیدا کردن کلمات کلیدی کم رقیب

این مرحله خصوصا برای افرادی که به تازگی می خواهند فعالیت خود را شروع نمایند، بسیار مهم خواهد بود. این موضوع درست همانند استراتژِی اقیانوس آبی بوده و باعث خواهد شد تا دسته بندی های پررقیب وارد نشوید که شانس دیده شدن شما را کاهش می دهد. در این راستا ابزارهایی نظیر KWFinder راهنمای بسیار خوبی برای شما خواهند بود. 

۴-بهینه سازی ویدئو 

بدون شک این امر که در جست و جوها حتی در گوگل، ویدئوی شما زودتر از سایرین به نمایش درآورده شود، رویای هر فردی خواهد بود، با این حال آیا تصور می کنید که معیار انتخاب مواردی نظیر میزان بازدید است؟ در این رابطه پاسخ منفی بوده و باید به این موضوع توجه داشته باشید که همگامی ویدئو با کلمات کلیدی بسیار مهم است. برای مثال اگر فردی نحوه پخت یک غذا را سرچ کرده باشد، دیگر صرفا استفاده از این کلمه کلیدی مهم نبوده و شما لازم است تا محتوایی همگام با این موضوع داشته باشید. به همین خاطر نیز همواره توصیه می شود که از مواردی که غیرمرتبط ولی مشهور هستند، جدا خودداری نمایید. همچنین ویدئو باید دارای توضیحات و تگ های مناسبی باشد. 

دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۴، آذر‌ماه ۱۳۹۹

۵-توجه به مخاطب

از دیگر اقداماتی که لازم است تا مورد توجه قرار دهید این است که از مخاطب بخواهید تا ویدئو را لایک کرده و شما را دنبال نمایند. این مسئله از نظر سئو بسیار مهم بوده و شانس بهتر دیده شدن شما را افزایش می دهد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که مدیران یوتیوب به ازای هر ۱۰۰۰ نفر بازدیدکننده، شما را در سود تبلیغات سهیم خواهد کرد که این موضوع به هر میزان که مخاطبان شما بیشتر شود، افزایش خواهد یافت.

به همین خاطر نیز ضروری است تا نکات سئو را صرفا به این مرحله مقدماتی محدود نکرده و همواره به دنبال بهبود سطح خود باشید. همچنین این امر که تنها به یوتیوب محدود نباشید، خود امری مهم خواهد بود. برای مثال اشتراک گذاری ویدئوها در سایت و شبکه های اجتماعی و فرستادن لینک برای افراد دیگر، از دیگر موارد تاثیرگذار خواهد بود.  

منبع: فرصت امروز

بیشتر از رسانه دیجیتال در اقتصادالکترونیکی بخوانیم:
رونمایی یوتیوب از سرویس رقابتی اش با تیک تاک
شوک clubhouse شبکه اجتماعی نوظهور
مدیرعامل اسپاتیفای از اهداف بلندمدت و رقابت با اپل موزیک می گوید
بازاریابی و چالش طراحی ویدئوی وایرال در تیک تاک
۶ ایده مدیریت بهتر صفحات در شبکه اجتماعی اینستاگرام
همکاری تیک تاک با UFC
مایکروسافت حامی جدید ناشران اخبار در اروپا شد
رونمایی یوتیوب از سرویس رقابتی اش با تیک تاک

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. بازتاب: تعامل بهتر با مخاطبان از طریق بازی سازی : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  2. بازتاب: توسعه کسب و کار با ترکیب بازاریابی پارتیزانی و شبکه های اجتماعی : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  3. بازتاب: چالش مدیریت زمان در بازاریابی محتوایی : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  4. بازتاب: رقیب اندرویدی کلاب‌هوس توسط توییتر راه‌اندازی شد : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  5. بازتاب: رکوردشکنی تاریخی یوتیوب : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا