اقتصاددیجیتالدولت دیجیتالگفت و گو

توسعه اقتصاد دیجیتال قربانی تعدد نهادهای تصمیم‌گیرنده دولتی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نرخ‌گذاری و سرعت اینترنت پاشنه‌آشیل وزارت ارتباطات

عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب‌و‌کارهای مجازی گفت: متاسفانه تعدد نهادهای تصمیم گیرنده دولتی برای توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور موجب شده است تا در شرایطی که اقتصاد کشور شرایط سختی را تجربه می‌کند شاهد ورشکستگی بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی بر اثر شیوع ویروس کرونا باشیم.

به گزارش اقتصاد الکترونیکی به نقل از تهران نیوز، علیرضا الفت‌نسب  با انتقاد از عملکرد نهادهای دولتی تصمیم‌گیرنده کشور برای توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور همزمان با شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: تعدد نهادهای تصمیم‌گیرنده دولتی برای توسعه اقتصاد دیجیتال موجب شده است تا امروز نه تنها شاهد توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور نباشیم بلکه موازی کاری‌های گسترده نهادهای دولتی همه مردم و صاحبان مشاغل مختلف را سرگردان کرده است.

وی گفت: دولت در حوزه نرخ‌گذاری و سرعت اینترنت برای توسعه اقتصاد دیجیتال بسیار ضعیف عمل کرد تا جایی که حدود ۴۰ درصد از استارتاپ‌های کوچک در شهرستان‌ها ورشکست شدند و دولت باید پاسخگوی این استارتاپ‌ها باشد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب‌ و ‌کارهای مجازی افزود: ۱۶ نهاد دولتی و نظارتی برای توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور تصمیم می‌گیرند که تصمیم‌گیری‌های موازی آن‌ها موجب شده در زمان شیوع ویروس کرونا که بسیاری از صاحبان مشاغل نیاز مبرم به بستر اقتصاد دیجیتال داشتند با ورشکستگی اقتصادی روبرو شوند.

الفت‌نسب اضافه‌کرد: سرمایه گردش برای فعالان استارتاپی و حوزه دیجیتال مارکتینگ بسیار مهم است اما در زمان شیوع ویروس کرونا بسیاری از فعالان حوزه مجازی که به‌صورت تجاری در این حوزه فعالیت می‌کردند یا تعطیل کردند و یا با تعدیل شدید نیروی انسانی مواجه شدند که نتیجه عملکرد ضعیف دولت است.

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا