اقتصاددیجیتالکسب و کار هوشمند در ایران

توسعه حمایت از ایده‌های خلاق به توسعه اقتصاد دیجیتال کشور کمک کرد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

برای تسریع فرآیند عملیاتی و اجرایی تبدیل ایده خلاق به محصول، مراکزی که زیرساخت‌ها و حمایت‌ها را فراهم کند، از اهمیت قابل‌توجهی برخوردار هستند.

در طول سالیان اخیر شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان بسیاری، به ویژه در حوزه اقتصاد دیجیتال از خدمات شتابدهنده‌ها استفاده کرده اند. ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی که در طول سال گذشته، حمایت‌های بسیاری از ۱۶ شتابدهنده تخصصی به عمل آورده است.

جهت مشاهده ودانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

حمایت از شتابدهی ایده‌های خلاق در حوزه‌های گوناگون

این ستاد در حوزه فناوری اطلاعات، بیشترین میزان حمایت را داشته و از ۶ شتابدهنده سیوان، آمینا، پیدایش آی کن، لاتک توانا، دیجیتال رایان و خیر ایمن ساینا، حمایت به عمل آورده است. در حوزه سلامت دیجیتال، از ۳ شتابدهنده نوآوران داده سلامت، هوم‌کا و میم حمایت شد.

همچنین در حوزه کسب و کارهای تبادیل مالی یا فین‌تک، حمایت‌ها شامل ۲ شتابدهنده صحرا و ماهران صنعت شد. در زمینه هوش مصنوعی، ۲ شتابدهنده اسمارتک (اصفهان) و هوشمند اول بهشتی، از حمایت‌ها برخوردار شدند. در حوزه اینترنت اشیا، از شتابدهنده‌های تارنما خاورمیانه (اهواز) و مایا حمایت به عمل آمد. در زمینه بلاکچین نیز از شتابدهنده اکتا حمایت به عمل آمد.

  • جایگاه ایران در شاخص‌های جهانی اقتصاد دیجیتال

رونق کسب و کارهای خلاق دیجیتال

این حمایت‌ها در شرایطی در طول سال گذشته محقق شد که ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری برای سال جاری نیز برنامه‌های گسترده‌ای در زمینه حمایت از شتابدهنده‌های تخصصی حوزه خود در نظر دارد. این حمایت‌ها منجر به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال و فناوری‌های هوشمند شده است.

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا