بانکداری دیجیتالگزارش

سرمایه‌گذاری بانک مصری برای توسعه فناوری

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

توسعه فناوری بانک مصری، بانک البرکه در مصر ۶ میلیون دلار برای توسعه زیرساخت‌های فناوری‌ های مالی خود تزریق می‌کند. گروه بانکی البرکه به عنوان یک بانک عمده‌فروشی اسلامی‌ دارای مجوز از بانک مرکزی بحرین است و در بورس بحرین فهرست شده است. این یک گروه بین‌المللی بانکداری اسلامی ‌پیشرو است که خدمات منحصر به فرد خود را در کشورهایی با جمعیتی بالغ بر یک میلیارد ارائه می‌دهد.

حازم هقاضی، مدیر عامل این بانک به عرب‌نیوز اظهار کرد: بانک البرکه در مصر قصد دارد ۶ میلیون دلار برای توسعه زیرساخت‌های فناوری خود برای کمک به گسترش خدمات دیجیتال خود تزریق کند. هقاضی گفت: طرح تجدید ساختار کامل طی ۶ ماه گذشته در شاخص‌ها منعکس شده است که از جمله آن می‌توان به افزایش نسبت وام به سپرده از ۳۲ درصد به ۵/ ۳۷ درصد اشاره کرد. این در حالی است که سهم بازار این بانک بین ۱۲ تا ۱۵ درصد از بخش بانکداری اسلامی ‌است. هقاضی گفت: میزان نقدینگی دلاری در بانک البرکه کافی و قابل قبول است.

این گروه دارای حضور گسترده جغرافیایی در قالب واحدهای بانکی تابعه و دفاتر نمایندگی در ۱۷ کشور جهان است که به نوبه خود در بیش از ۶۰۰ شعبه خدمات خود را ارائه می‌دهند. گروه بانکی البرکه در اردن، مصر، تونس، بحرین، سودان، ترکیه، آفریقای جنوبی، الجزایر، پاکستان، لبنان، عربستان سعودی، سوریه، مراکش و آلمان فعالیت دارد، به علاوه دو شعبه در عراق و دو دفتر نمایندگی در اندونزی و لیبی دارد.

اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در فین‌تک (فناوری مالی)  

راه‌اندازی کیف پول یکپارچه توسط مسترکارت در منا

مسترکارت شرکت خدمات مالی آمریکایی، شراکت خود را برای راه‌اندازی کیف پول یکپارچه در منطقه MENA اعلام کرد. شرکت‌های مسترکارت، شرکت نرم‌افزار کویتی وان گلوبال و همچنین شرکت i۲c همکاری خود را برای ارائه راه‌حل‌های مالی مناسبی اعلام کرده‌اند که امکان صدور کیف پول دیجیتال موبایل در منطقه منا را فراهم می‌کند.

وان گلوبال یک شرکت تحول دیجیتال و نوآوری است که در فین‌تک تخصص دارد، در حالی که i۲c ، ارائه‌دهنده جهانی راه‌حل‌های پرداخت و بانکی با قابلیت تطبیق بسیار بالا است. از طریق این مشارکت، بانک‌ها، شرکت‌های فناوری مالی، بازرگانان و ارائه‌دهندگان کیف پول می‌توانند به مشتریان خود در منطقه دسترسی آسان به راه‌حل‌ها و خدمات پرداخت دیجیتالی را ارائه دهند.

مسترکارت و i۲c همچنین راه حل تبادلی را برای فین تک‌ها فراهم می‌کنند تا سریع‌تر و چابک‌تر وارد بازار شوند. آمنه اجمل، معاون اجرایی مسترکارت گفت: این اعلامیه نمونه‌ای عالی از همکاری برای حل سرعت، خدمات و مقیاس است، در حالی که شمول مالی و نوآوری در منطقه را تسریع می‌بخشد.

سرعت رشد قابل توجه شرکت‌های فناوری مالی در عربستان

با کاهش پاندمی‌ کووید، ارائه محصولات جدید از شرکت‌های فین‌تک نویدبخش تغییر در نحوه اداره کسب‌وکارها در عربستان سعودی است. از تسهیل پرداخت‌های غیرنقدی گرفته تا ارائه تجزیه و تحلیل داده‌های مالی و ارائه وام، این شرکت‌ها با جایگزین‌های ساده‌تر و سفارشی‌تر برای بانکداری سنتی عرضه می‌شوند.

احمد کوشا، یکی از بنیان‌گذاران و مدیر عامل شرکت FlapKap، یک شرکت فعال در زمینه فناوری‌های مالی، به عرب نیوز گفت: تولید ناخالص داخلی در عربستان سعودی بسیار چشمگیر است و شما پتانسیل بسیار بالایی برای فعالیت‌های فین‌تک در این کشور دارید؛۱۰ برابر در مصر و حداقل ۵ برابر پتانسیل در امارات دارید.

فلپ‌کپ، یک شرکت مستقر در مصر، بینش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل داده‌های مالی را ارائه می‌دهد و در حال برنامه‌ریزی برای خرید در این کشور است. این شرکت برای بهینه‌سازی هزینه‌های تبلیغاتی و به حداکثر رساندن سود، بینش‌های پیشرفته‌ای را به شرکت‌های تجارت الکترونیک ارائه می‌دهد. همچنین شرایط پرداخت انعطاف‌پذیری را برای هزینه‌های تبلیغاتی برای این کسب‌وکارها فراهم می‌کند تا رشد پایدار را بدون محدودیت نقدی تضمین کند.

یکی دیگر از شرکت‌های نوآور فین‌تک که حضور خود را در این کشور پررنگ می‌کند، شرکت HyperPay است که یک شرکت پرداخت آنلاین مستقر در اردن است. این شرکت اخیرا مجوز فنی را از سازمان پرداخت‌های سعودی، یکی از شرکت‌های تابعه بانک مرکزی عربستان سعودی یا «ساما» دریافت کرده است.

مجوز فنی به ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت الکترونیکی اجازه می‌دهد تا خدمات Mada را فعال کنند، یک طرح پرداخت مرکزی که همه دستگاه‌های خودپرداز و مراکز فروش را در سراسر کشور به هم متصل می‌کند. پس از سال‌ها کار سخت برای ایجاد زیرساخت دیجیتال مناسب، عربستان سعودی اکنون آماده پذیرش پرداخت‌های دیجیتال است. مهند ابوینی، یکی از بنیان‌گذاران ‌و مدیر اجرایی ‌هایپرپی، گفت: به همین دلیل است که آنها بسیار جلوتر از هر کسی در منطقه هستند.

جهت مشاهده ودانلود فایل pdf ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

اخیرا به لطف نقش سما در ارتقای توسعه این بخش با اجازه دادن به ورود بازیگران جدید و محصولات جدید به عنوان بخشی از برنامه فین‌تک عربستان که در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد، در فضای فناوری مالی این کشور جذابیت زیادی ایجاد شده است. این ابتکار با هدف سوق دادن شرکت‌های فین‌تک به رقابت در سطح بومی ‌و جهانی، اکنون با تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌های نوآور که ثبات مالی را در این کشور افزایش داده و از توسعه اقتصادی در پادشاهی حمایت می‌کنند، به ثمر نشسته است.

طبق گزارش فناوری‌های مالی عربستان، ارزش معاملات فین‌تک بین سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۸ درصد افزایش یافت و در سال ۲۰۱۹ به بیش از ۲۰ میلیارد دلار رسید. با افزایش تعداد کارآفرینان نسل اول که با موسسات مالی بزرگ رقابت می‌کنند، این گزارش بیان کرد که ارزش معاملات تا سال ۲۰۲۳ از ۳۳ میلیارد دلار نیز فراتر خواهد رفت.

منبع: دنیای‌اقتصاد

سرمایه‌گذاری بانک مصری برای توسعه فناوری

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا