امنیت اقتصاد دیجیتالهوش مصنوعی

چرا توسعه هوش مصنوعی برای بشر ترسناک است؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

تصورات ترسیم‌شده درمورد هوش مصنوعی در رسانه‌ها باعث شده نگرش‌های متفاوتی در مورد این فناوری انقلابی شکل بگیرد و با وجود این که هنوز هیچ پیش‌بینی دقیقی در مورد آینده هوش مصنوعی مطرح نشده، دیدگاه‌های کاملا متفاوتی در مورد اینکه هوش مصنوعی چگونه می‌تواند زندگی ما را تحت تاثیر قرار دهد، به وجود آمده‌اند و توسعه هوش مصنوعی برای بسیاری ترسناک است.

در حال حاضر هوش مصنوعی کار و زندگی ما را کاملا تحت تاثیر خود قرار داده و در حوزه‌های مختلف شاهد آثار استفاده از آن هستیم؛ از طرح‌های پژوهشی گرفته تا پلتفرم‌های دوست‌یابی آنلاین و روش‌های نوین خرید. در ضمن چشم‌انداز استفاده از هوش مصنوعی در آینده این حوزه‌ها نیز کاملا روشن است. اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد که استفاده از هوش مصنوعی در بسیاری از شاخه‌های تجارت و کسب‌وکار در طول چهار سال گذشته بیش از ۲۷۰ درصد رشد کرده است.

در رابطه با فرضیه نابود شدن تمام مشاغل انسانی با پیشرفت هوش مصنوعی، باید گفت این اتفاق حداقل در کوتاه‌مدت رخ نخواهد داد. برای اینکه خیالتان را کمی راحت کنیم، باید بگوییم ربات‌ها برای تصاحب مشاغل انسانی طراحی نشده‌اند؛ حداقل در زمان کنونی که ربات‌ها با چنین هدفی ایجاد نشده‌اند.

البته با تصویری که از هوش مصنوعی در رسانه‌ها مخصوصا فیلم‌های علمی و تخیلی ایجاد شده ، مطمئنا از زمان پیدایش هوش مصنوعی همیشه عموم مردم تصور کرده‌اند که هوش مصنوعی روزی آن‌ها را بیکار خواهد کرد و حتی شاید عده‌ای از افراد در مورد این موضوع واقعا نگران باشند؛ البته باید بپذیریم که با پیدایش هوش مصنوعی و پیشرفت آن، بسیاری از کارهایی که زمانی توسط انسان انجام می‌شد، خودکار شده و ترس از پیشرفت هوش مصنوعی تا سطحی که بتواند تمام مشاغل انسانی را بر عهده بگیرد یا روند چنین اتفاقی آغاز شود، طبیعی است پس خود یک از عوامل مهمی است که توسعه هوش مصنوعی برای بسیاری ترسناک است.

منبع: کلیک

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا