کسب و کار هوشمند در ایرانهمایش و نمایشگاه

نخستین همایش بین‌المللی توسعه کسب‌وکار و تحول دیجیتال

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نخستین همایش بین‌المللی توسعه کسب‌وکار و تحول دیجیتال روز چهارشنبه ۱۸ آبان در دانشگاه اصفهان با حضور دانشگاهیان و متخصصان صنایع و نهاد‌های مختلف در دانشگاه اصفهان آغاز شد و تا ۱۹ آبان ادامه داشت.

رییس دانشگاه اصفهان در این همایش گفت:استفاده از فضای مجازی و تحول دیجیتال نباید به‌گونه‌ای صورت گیرد که در جهت اهداف دیگر باشد و اقتدار کشور را تضعیف کند.

حسین هرسیج امروز در مراسم آغاز به کار همایش “توسعه کسب‌وکار و تحول دیجیتال” در دانشگاه اصفهان گفت: توسعه کسب‌وکار‌های دیجیتال به رفع یکی از معضلات اصلی کشور یعنی بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی کمک بسیاری می‌کند بنابراین باید از این ظرفیت، استفاده بهینه شود.
او بابیان اینکه تحول دیجیتال بعد از انقلاب اطلاعات و ارتباطات، بخش‌های مختلف را تحت تأثیر قرار داده است، اظهار داشت: تحول دیجیتال برآمده از فناوری‌های وارداتی است لذا ضرورت دارد مدیران و دانشگاهیان ما به نحو شایسته و با توجه به نیاز‌های کشور از آن بهره بگیرند و این فناوری‌ها را بومی‌سازی کنند.

  اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

رییس دانشگاه اصفهان اضافه کرد: در روز‌هایی که با تهدید‌ها و تحریم‌های ظالمانه مواجه هستیم، لازم است از این ظرفیت‌ها در مسیر استقلال هرچه بیشتر کشور و اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده شود.
هرسیج با تأکید بر اینکه تحول دیجیتال می‌تواند آثار منفی نیز به‌همراه داشته باشد، تصریح کرد: حوادث روز‌های اخیر در کشور نتیجه دیجیتالیسم در بخش‌های اجتماعی و حتی اقتصادی است بنابراین این موضوع هوشمندی جامعه را می‌طلبد که از این مباحث هوشمندانه و در جهت اقتدار کشور بهره بگیرد.
رییس دانشگاه اصفهان ادامه داد: استفاده از فضای مجازی و تحول دیجیتال نباید به‌گونه‌ای صورت گیرد که در جهت اهداف دیگر باشد و اقتدار کشور را تضعیف کند.
او به ظرفیت‌های دانشگاه اصفهان درزمینهٔ کسب‌وکار و تحول دیجیتال نیز اشاره کرد و گفت: مراکز رشد و فناوری و پهنه نوآوری در ضلع شمالی این دانشگاه شکل‌گرفته و در آن تلاش می‌شود تا ایده‌های نو و خلاقانه به ثروت تبدیل شود.
هرسیج بابیان اینکه دانشگاه‌ها، نقش کلیدی در تولید دانش و ارتقای فناوری دارند، افزود: ضلع دیگر این موضوع، صنایع هستند که باید با همکاری با دانشگاه‌ها و با حمایت مسئولان، به‌منظور حل مشکلات کشور بکوشند.

دبیر کل همایش توسعه کسب‌وکار و تحول دیجیتال نیز در این رویداد گفت: این همایش با همکاری ۶ دانشگاه کشور و استادان ۲ دانشگاه آلمان به مدت ۲ روز برگزار می‌شود.
علی صنایعی افزود: ۷۵ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که از بین آن‌ها ۳۶ مقاله چاپ و منتشرشده است.
او بابیان اینکه تحول دیجیتال، بخش‌های مختلف کسب‌وکار را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اظهار داشت: این همایش باهدف به اشتراک گذاشتن آخرین دستاورد‌ها و نظریه‌ها درباره تحول دیجیتال و چگونگی پیاده‌سازی آن برگزار می‌شود.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا