بازاریابی دیجیتالرسانه دیجیتالمقاله کسب و کار دیجیتال

تولید محتوای کارآمد برای کسب و کارهای کوچک

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نویسنده : ایتای الیزور – کارشناس تولید محتوا و بازاریابی   مترجم : امیر آل علی

یکی از مشکلات همیشگی کسب و کارهای کوچک این است که به علت کمبود بودجه، شانس ریسک بسیار کمی را دارند. تحت این امر باعث می شود تا انتخاب کارآمدترین روش ها، امری کاملا ضروری باشد. در این راستا آیا به عنوان مدیر یک کسب و کار کوچک از کارآمدترین روش های تولید محتوا آگاه هستید؟ برطبق یک نظرسنجی، تصورات بیش از ۶۰ درصد مدیران کاملا اشتباه بوده و این امر خود باعث خواهد شد تا زمان و بودجه خود را از دست بدهند. در این زمینه آگاهی درست کمک خواهد کرد تا از تلاش های خود نتایج کاملا متفاوتی را به دست آورید. در این راستا پنج اقدام ضروری را بررسی خواهیم کرد. 

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

۱-به سئو سایت توجه داشته باشید 

این امر بسیار رایج است که افراد سرمایه گذاری خوبی برای تولید محتواهای ارزشمند و چشم نواز انجام می دهند، با این حال در رابطه با سئو سایت، کم توجهی باعث خواهد شد تا شانس دیده شدن کمی را داشته باشید. در این رابطه بهتر است که قبل از شروع فعالیت های خود، نسبت به سئو اقدامات لازم را انجام داده باشید. برای صرفه جویی در هزینه ها توصیه می شود که خودتان در این رابطه اقدام نمایید. گذراندن یک دوره آموزشی آنلاین در کنار مطالعه مداوم مقالات افرادی نظیر نیل پاتل، به شما کمک خواهد کرد تا در این زمینه اقدامات سودمندی را انجام دهید. 

۲-تولید محتوا را به فروش نزدیک نمایید 

بنا بر آمارهای جهانی، معمولا افراد پس از سپری شدن یک ماه، به برند شما از طریق اینترنت اعتماد خواهند کرد. در این رابطه شما باید در کنار تلاش برای ایجاد جامعه مخاطبان زیاد، به مرور آنها را در کانال خرید قرار دهید. در غیر این صورت شما از مخاطبان خود سودی را به دست نخواهید آورد. در این راستا شما باید همواره به دنبال پاسخ به این سوال باشید که به چه دلیل تعداد زیادی از مخاطبان شما هنوز به مشتری تبدیل نشده اند. در این رابطه نظرسنجی هم می تواند کارساز باشد، با این حال اگر بخواهیم نگاهی جهانی به این مقوله داشته باشیم مهمترین عامل در این زمینه، عدم اعتمادسازی است. در این راستا شما باید در محتواهای خود به نحوی رفتار نمایید که زمینه اعتمادسازی نیز شکل گیرد. در این راستا مصاحبه با افراد معتبر در عرصه کاری شما، یکی از بهترین راهکارها محسوب می شود. 

۳-از رسانه های اجتماعی یاد بگیرید 

در زمینه تولید محتوا شما صرفا نمی توانید به سایت محدود باشید. در این راستا ذکر این نکته ضروری است که به صورت میانگین افراد هر روز برای چندین نوبت، صفحات خود در شبکه های اجتماعی مختلف را چک می کنند. این امر در حالی است که حتی امکان دارد حتی چند روز از سایت شما دیدن نکنند. با این حال فعالیت در شبکه های اجتماعی نیز به رعایت اصولی نیاز دارد. در این رابطه با بررسی مداوم صفحات موفق، می توانید نکات بسیار خوبی را یاد بگیرید. این مسائل بهترین راهنما برای شما خواهد بود. به صورت کلی محتوایی ارزشمند است که مطابق نیاز مخاطب همراه با جذابیت بالا باشد. خوشبختانه امروزه تعداد نرم افزارها و اپلیکیشن های تولید محتوا، به قدری زیاد شده است که با کمی خلاقیت، می توانید در این زمینه به خوبی اقدام نمایید. 

۴-داده ها را مورد ارزیابی قرار دهید 

داده ها مهمترین ابزار تصمیم گیری محسوب می شوند. در این رابطه شما باید آنها را جمع آوری و تبدیل به آمار نمایید. این موضوع نیز با نرم افزارهای مختلف، به سادگی قابل اجرا است. با این حال شما باید در این رابطه تداوم کافی را داشته باشید. این اطلاعات به شما کمک خواهد کرد تا نسبت به آخرین وضعیت جامعه هدف، رقبا و حتی عملکرد خودتان به واقعی ترین درک ممکن دست پیدا کنید. تحت این شرایط هر تصمیم و تغییری با ریسک بسیار کمی همراه خواهد بود. در این راستا سایت های Hubspot، BuzzSumo و Google Analytics اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد. در رابطه با تولید محتوا نیز با کمک داده ها، می توانید موارد مفیدتری را تولید نمایید. به همین خاطر این فعالیت تنها برای یک بخش مفید نبوده و به صورت کلی وضعیت تمامی بخش های شرکت را می تواند دگرگون سازد. 

۵-محتوای ویدئویی بیشتری را تولید نمایید

دلیل اصلی این امر که محتواهای ویدئویی در صدر علایق مخاطبان قرار دارند، راحت بودن مشاهده آن در کنار درگیر کردن حواس مختلف است. درواقع در متن و عکس، شما صدا و حرکتی را مشاهده نمی کنید که این موضوع حوصله سربر خواهد بود. در رابطه با صداها نیز عکس این موضوع صادق است، با این حال محتواهای ویدئویی، تمامی این موارد را دارند. تحت این شرایط اگر به این بخش توجه بیشتری را داشته باشید، بدون شک شانس موفقیت شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد. در این زمینه یوتیوب، تیک تاک، اینستاگرام و فیس بوک بهترین بسترهای موجود برای فعالیت شما محسوب می شوند. 

منبع: فرصت امروز

بیشتر از تولید محتوی در اقتصادالکترونیکی بخوانیم:
بازاریابی محتوایی منحصربه فرد در عرصه رقابتی امروز
۸ اصل ضروری در زمینه تولید محتوا
بازاریابی و مدیریت جلوه برند در شبکه های اجتماعی
بازاریابی دیجیتال با تنوع بخشی به محتوای برند
بازاریابی در شبکه های اجتماعی برای نسل جوان
بررسی ۱۱ شیوه بازاریابی تعاملی؛ بازاریابی محتوایی با هدف تقویت گفت وگو میان مشتریان
چرا برندها اقدام به تولید محتوای ویدئویی می کنند
بازاریابی محتوایی (Content marketing) چیست؟ همه آنچه باید بدانید!

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا