رسانه دیجیتالگزارش

تولید محتوا در حوزه‌های مختلف با فناوری‌های دیجیتال سرعت گرفت

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

تولید محتوای دیجیتال در حوزه‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری یکی از ظرفیت‌هایی است که شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق به آن ورود کرده‌اند.

با وجود گستردگی و رشد شبکه‌های اینترنتی و مجازی، نیاز به محتوای سالم و آموزشی در زمینه‌های عمومی و تخصصی بیش‌تر از قبل احساس می‌شود.
شرکت خلاق باما از همین شرکت‌ها است که در حوزه تولید و تهیه‌ی اپلیکیشن‌های صوتی و تصویری فعالیت می‌کند و همکاری با اپراتور‌های مخابراتی در این حوزه و همچنین تلویزیون‌های اینترنتی از جمله فعالیت‌های این شرکت به شمار می‌رود.
این شرکت تاکنون محصولات ایران‌ساخت متنوعی همچون تلویزیون باما، تلویزیون تو، باما اکونومی، ماژنتا داشته است و از طریق تبلیغات اینترنتی، بازاریابی محتوایی در شبکه‌های اجتماعی و … با مخاطبان خود ارتباط می‌گیرد و به بازاریابی می‌پردازد.
موسسه فرهنگی هنری چند منظوره‌ی باما در حوزه‌های مختلف به تولید محتوای صوتی، تصویری، آموزش آفلاین و آنلاین می‌پردازد و در زمینه برگزاری رویداد‌های موسیقیایی فعالیت دارد. مخاطبان این مجموعه شرکت‌ها، نهاد‌ها و سازمان‌ها و همچنین عموم مردم هستند.
از اختیارات و امکاناتی که وزارت ارشاد به موسسه باما داده است می‌توان به تولید محصولات تصویری – فیلم – انیمیشن، تولید محصولات فرهنگی مانند اپلیکیشن و …، برگزاری کنسرت و کجوز آلبوم موسیقی، برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی – سمینار‌ها و همایش‌ها، برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی، تأسیس نگارخانه، تاسیس استودیوی صدابرداری و انتشار نشریه، مجله، کتاب و وبسایت اشاره کرد.
برخی از محصولات گروه رسانه‌ای باما شامل اپلیکیشن تلویزیون تو، تلویزیون اینترنتی با سرویس ارزش افزوده با برنامه‌های متنوع تفریحی، اپلیکیشن باما نیوز که مطالب و محتوای مطبوعات را صوتی می‌کند، تلویزیون باما رسانه تفریحی آموزشی اپلیکیشن ماژنتا به عنوان پلتفرمی در حوزه‌ی بازی‌های رایانه‌ای هستند.
با وجود گسترش و رشد شبکه‌های اجتمایی در عصر دیجیتالی، در، الویت بسیاری از کسب و کار‌ها تولید محتوا و ارتباط موثر در شبکه‌های اجتمایی خواهد شد. تکیه بر دانش، اهمیت به کشف اطلاعات و بهره‌گیری از آنها، با در اختیار داشتن دنیای ارتباطات و ویژگی‌های بی پایان اینترنت این امکان را به ما داده است تا رشد کنیم و دانسته‌هایمان را توسعه دهیم.
شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق زیادی به واسطه حمایت‌های ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به این حوزه ورود پیدا کنند.

منبع: دانشجو


کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا