آلت‌کوینتحلیل ارز دیجیتال

توکن‌های بی‌ان‌بی بیکن چین و بی‌ان‌بی اسمارت چین شبکه بایننس ادغام می‌شوند؛ کاربران چه کنند؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
محمد‌امین علی‌یاری

توسعه‌دهندگان اکوسیستم بی‌ان‌بی اسمارت چین (BNB Smart Chain) بایننس قصد دارند شبکه‌های دوگانه و مجزای بی‌ان‌بی بیکن چین (BEP-2) و بی‌ان‌بی اسمارت چین (BEP-20) را ادغام و از نظر ساختاری به یک شبکه واحد تبدیل کنند. بنابراین لازم است کاربران تا قبل از ادغام دو شبکه توکن‌‌های BEP-2 خود را منتقل کنند.

به گزارش کوین تلگراف، بر اساس اطلاعیه این تیم، به کاربران اکیداً توصیه می‌شود اگر توکن BEP-2 یا BEP-8 در اختیار دارند، آن را به شبکه BEP-20 انتقال دهند. این انتقال می‌تواند از طریق صرافی‌های متمرکز یا غیرمتمرکز، کیف پول BNB Chain Wallet و همین طور سایر کیف پول‌های غیرامانی انجام شود. مهلت آزمایشی (قابل‌تغییر) برای انجام این کار نیز تا آوریل ۲۰۲۴ (فروردین ۱۴۰۳) تعیین شده است.

کاربرانی که تا مهلت مقرر اقدام به جابه‌جایی توکن‌های BEP-2 خود نکنند، بعد از این تاریخ قادر خواهند بود با استفاده از یک روش قدیمی این کار را انجام دهند که طبق اعلام تیم شبکه بایننس، جزئیات مربوط به آن در آینده و بعد از ادغام دو شبکه منتشر خواهد شد. با وجود این، روش قدیمی موردبحث محدودیت‌هایی دارد و به همین خاطر مجدداً از کاربران خواسته شده است تا در اولین فرصت اقدام به جابه‌جایی دارایی‌های خود کنند.

ضمن اینکه کاربران باید از طریق اکسپلورر بی‌ان‌بی بیکن چین انتقال‌پذیربودن توکن‌های BEP-۲ و BEP-۸ خود را بررسی کنند. توکن‌هایی که فاقد BSC Contract address باشند امکان جابه‌جایی بین دو شبکه را ندارند و اگر این امکان توسط عرضه‌کنندگان توکن تا قبل از ادغام دو شبکه فراهم نشود، به از دست رفتن این دارایی‌ها منجر خواهد شد. البته تبدیل این توکن‌های غیرقابل انتقال به یک توکن BEP-2 قابل‌انتقال به BEP-20 (مثل BNB) نیز در شرایط ضروری جزو گزینه‌های کاربران است.

آدرس کانترکت BSC که نشان می‌دهد یک توکن قابل‌انتقال به شبکه BEP-20 است.

بایننس شبکه اصلی خود را با نام بایننس چین (Binance Chain) و در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی کرد که در واقع همان بلاکچین میزبان توکن‌‌های BEP-2 است. بعدها و با راه‌اندازی شبکه بایننس اسمارت چین با استاندارد توکن BEP-20 که مثل اتریوم از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کرد، شبکه قدیمی رفته‌رفته از رده خارج شد.

توسعه‌دهندگان شبکه بایننس می‌گویند شبکه قدیمی به یک سربار تبدیل شده است. آنها معتقدند ساختار مجزای کنونی روند توسعه را در این اکوسیستم کند می‌کند و لزوم انتقال مداوم بین دو شبکه، BNB را در معرض تهدید‌هایی امنیتی قرار می‌دهد.

منبع: ارزدیجیتال

  • توکن‌های بی‌ان‌بی بیکن چین و بی‌ان‌بی اسمارت چین شبکه بایننس ادغام می‌شوند؛ کاربران چه کنند؟
کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا