پرداخت دیجیتال

جایگزین ویزا و مسترکارت از سوی بانک مرکزی روسیه؛ ۱۲۵میلیون نفر میرکارت دارند

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

کارت‌های اعتباری مسترکارت و ویزا از ماه مارس خدمات خود را در روسیه قطع کردند و از آن پس بانک مرکزی روسیه اق کارت‌های ملی جدیدی موسوم به میرکارت را جایگزین ویزا و مسترکارت کرد.

آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه، ایجاد سیستم پرداخت ملی میر را اعلام کرد و آن را جایگزینی مناسب برای سیستم پرداخت ویزا و مسترکارت خواند. سیلوانوف که در نشست اتحادیه علوم زوانی صحبت می‌کرد، گفت: سیستم ملی کارت پرداخت ایجاد شده یکی از مهمترین اجزای سیستم مالی در کشور خواهد بود.

بانک مرکزی روسیه سیستمی جدید برای پرداخت‌های مالی ایجاد کرده است که میر کارت (Mir) خوانده می‌شود. به گفته وزیر اقتصاد روسیه این سیستم پرداخت مالی تا کنون از سوی ۱۰ کشور دنیا پذیرفته شده است.

بانک مرکزی روسیه اولین بار کارت‌های ملی میر را در ابتدای ماه آوریل سال جاری میلادی رونمایی کرد که گفته می‌شود تا کنون بیش از ۱۲۵ میلیون نفر از این کارت‌ استفاده می‌کنند.

کارت‌های اعتباری ویزا و مسترکارت از ابتدای ماه مارس توقف خدمات خود را در کشور روسیه اعلام کردند. بانک مرکزی روسیه پس از این خبر از صدور کارت‌های ملی پرداخت به جای این کارت‌های خارجی خبر داده بود.

منبع: بولتن نیوز

جایگزین ویزا و مسترکارت از سوی بانک مرکزی روسیه؛ ۱۲۵میلیون نفر میرکارت دارند

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا