حمل و نقل هوشمندفناوری هوشمند

جدیدترین اتومبیل تمام الکتریکی BMW تا سال ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

شرکت بی‌ام‌و قصد دارد تا با ساخت اتومبیل الکتریکی جدید خود، جایگزین مناسبی برای M4 به بازار جهانی معرفی کند.

در سال ۲۰۱۳ شرکت بی‌ام‌و تصمیم گرفت تا با معرفی ۴ Series مدل‌های ۳ Series را ارتقا دهد. این سری جدید شامل اتومبیل‌های شگفت‌انگیزتر همانند M4 می‌شد که جانشین روحانی M3 شناخته شد.

حالا اطلاعات جدید حاکی از آن هستند که اتومبیل نسل جدید سری ۴ قرار نیست تا به‌عنوان رقیبی برای M4 ساخته شود، بلکه این خودرو قرار است نمونه‌ای الکتریکی با عنوان i4 باشد.

احتمال اعمال قدرت شگفت‌انگیز BMW بر روی اتومبیل i4

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی منابع مختلف خودروی جدید شرکت بی‌ام‌و قرار است رقیبی برای اتومبیل Tesla Model 3 باشد. این خودرو با ۵۲۳ اسب‌بخار و ۶۰۰ پوند بر فیت گشتاور، قرار شده تا سال ۲۰۲۱ به بازار جهانی عرضه شود. گفته می‌شود که اولین مدل‌های عرضه شده از آن نیز با قابلیت رانش تمام چرخ‌ها تولید می‌شوند. سریع‌ترین نمونه i4 از دو موتور الکتریکی، یکی در قسمت جلویی و دیگری در عقب، بهره می‌برد. قدرت این اتومبیل از بسته باتری لیتیوم یون ۸۰ کیلوواتی استخراج می‌شود. بر اساس گزارش منابع موثق، دامنه مسیر طی شده با یک بار شارژ این خودرو معادل با ۳۷۳ مایل خواهد بود.

جدیدترین اتومبیل تمام الکتریکی BMW تا سال ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد

گفتنی است که اتومبیل جدید i4 از پلتفرم خاصی مانند i8 و i3 برخوردار نخواهد بود. این خودرو بر روی پلتفرم CLAR سوار است که شباهت زیادی به مدل‌هایی مانند Z4 و Supra شرکت تویوتا دارد. چنین مشخصاتی نشانگر افزایش چشمگیر قیمت خودروی جدید شرکت BMW است. بر اساس برنامه‌ریزی همیشگی شرکت بی‌ام‌و، انتظار می‌رود که اتومبیل مورد نظر تا پایان سال جاری، در دو نمونه Coupe و Gran Coupe معرفی شود.

با توجه به سنگین‌تر بودن اتومبیل‌های الکتریکی، این سؤال وجود دارد که آیا خودروی i4 می‌تواند جایگزین مناسبی برای M4 باشد یا تنها یک خودروی الکتریکی قوی به‌حساب می‌آید. از آن‌جا که i4 تفاوت وزنی زیادی با M4 ندارد، برخی بر این باورند که شرکت بی‌ام‌و نمی‌تواند انتظارات لازم از سوی خریداران را برآورده سازد.

بیشتر بخوانید: بزرگ‌ترین منبع ایده تیم سازنده نشان، کاربران این نرم افزار هستند ؛ قابلیت نمایش ساعات شلوغ مراکز تجاری و پرتردد به نشان اضافه شد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا