اقتصاددیجیتالدولت دیجیتال

جزئیات هوشمندسازی در سازمان مالیاتی اعلام شد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور ضمن اعلام اقدامات مهم و موثر نظام مالیاتی برای هوشمندسازی فرایندها و توسعه دولت الکترونیک، جزئیات مدرن‌سازی اخذ مالیات را اعلام کرد.

اقتصاد الکترونیکی به نقل از ایسنا؛ هادی خانی با اشاره به بسیج تمام ظرفیت‌های متخصص درون سازمانی و همراه سازی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با توسعه دولت الکترونیک گفت: طرح‌های مهمی در ارتباط با بهینه سازی توسعه خدمات الکترونیک و به روز سازی تکنولوژی‌های زیرساختی سازمان، در کنار طراحی و پیاده سازی سامانه‌های اطلاعاتی هوشمند در دستور کار قرار دارد.

طبق اعلام سازمان امور مالیاتی، وی ادامه داد: نظام مالیاتی کشور با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور، کاهش مراجعات مردمی به سازمان را در اولویت برنامه‌های مدرن سازی سازمان قرار داده است.

به گفته خانی، یکی از دلایل مراجعات مردمی به سازمان مالیاتی و تحمیل هزینه‌های قابل تامل مترتب به این حضور، صدور گواهی ماده ۱۸۷ق .م. م مرتبط با نقل و انتقال املاک بود که با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و از اردیبهشت سال جاری، صدور این گواهی به صورت برخط و الکترونیک به دفاتر اسناد رسمی در سراسر کشور واگذار شد و هم اکنون مراحل پایدارسازی این زیرساخت خدمت رسانی به مردم در سطح کشور در مسیر مناسب خود طی می‌شود.

معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه با اجرای این اقدامات، بالغ بر ۸۰۰ هزار مراجعه حضوری مردم به سازمان امور مالیاتی حذف خواهد شد، گفت: همچنین آزادسازی قریب به ۱۰ درصد منابع انسانی سازمان در جهت انجام سایر ماموریت‌های سازمانی، از دیگر آثار مثبت ارائه این خدمات به صورت الکترونیکی است.

وی در پایان سخنانش تاکید کرد: با توجه به دستور صریح ریاست محترم جمهوری، برخی خدمات مالیاتی که فراوانی مراجعات حضوری مردم به سازمان در آن بالاست، نظیر مالیات بر ارث، مالیات بر اجاره، ابلاغ اوراق مالیاتی و …. نیز در دست پیاده سازی است و به زودی شاهد بهره برداری گسترده از این خدمات و افزایش رضایت عمومی خواهیم بود.

هوشمندسازی نظام مالیاتی در اقتصاد الکترونیکی:

ثبت شکایت‌های مالیاتی الکترونیکی شد
خدمت مالیات بر نقل‌وانتقال املاک الکترونیکی شد
اوراق مالیاتی الکترونیکی ابلاغ می‌شوند
اخذ مالیات نقل‌وانتقال املاک “الکترونیکی” شد
بار هوشمندسازی اقتصاد بر دوش نظام مالیاتی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. بازتاب: اوراق مالیاتی الکترونیکی ابلاغ می‌شوند - پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  2. بازتاب: بار هوشمندسازی اقتصاد بر دوش نظام مالیاتی - پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  3. بازتاب: خدمت مالیات بر نقل‌وانتقال املاک الکترونیکی شد - پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  4. بازتاب: خدمت مالیات بر نقل‌وانتقال املاک الکترونیکی شد - پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  5. بازتاب: خدمت مالیات بر نقل‌وانتقال املاک الکترونیکی شد - پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا