بیت‌کوینتحلیل ارز دیجیتالگزارش

جنگ روسیه و اوکراین ناجی سقوط نهایی بیت کوین! بازار رمز ارزها آینده مشخصی ندارد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

کارشناسان بازار ارز دیجیتال معتقدند؛ چنانچه جنگ روسیه و اوکراین اتفاق نمی افتاد امکان سقوط بیت کوین به زیر ۱۰ هزار دلار وجود داشت با این وجود نمی توان به درستی قیمت رمزارزها را در آینده پیش بینی کرد.

داد و ستد در بازار مجازی رمزارزها به عنوان بازاری نوپا اما گسترده بیش از یک سال است رونق چندانی ندارد چرا که این بازار طی سالهای گذشته بر مدار رشد قرار گرفته بود و خیلی ها توانستند با داد و ستد در چنین بازاری سودهای دلچسبی را نصیب خود کنند، آنطور که قیمت بیت کوین طی ۳ سال از ۱۵ هزار دلار به حدود ۷۰ هزار دلار رسید. در چنین شرایطی بود که بازار ارزهای دیجیتال پس از رشد مستمر و قرار گرفتن در آستانه ۷۰ هزار دلاری وارد فاز اصلاح شد و پس از آن مسیر عقب گرد را پیش گرفت این موضوع باعث شد تا چنین بازار پر رونقی پله پله سقوط کند و طی حدود یک سال و نیم دوباره در کانال ۱۰ هزار دلار قرار گیرد.

هم اکنون قیمت بیت کوین در محدوده ۲۰ هزار دلار در نوسان است و معلوم نیست که آیا این قیمت مسیر رشد را بپیماید و یا به شکلی خزنده دوباره به زیر ۲۰ هزار و حتی تا رسیدن به ۱۵ هزار دلار برسد. طبق گزارش های موجود قیمت بیت کوین روز سه‌شنبه برای اولین‌ بار با بیش از ۷ درصد افزایش طی یک هفته گذشته ۲۰۰۰۰ دلار را رد کرد

تداوم نوسان قیمت ها در بازار ارز دیجیتال

بازار پیچیده ای که طبق گفته کارشناسان ارز دیجیتال این روزها فقط حرفه ای های کار بلد می توانند وارد آن شوند و آندسته از افراد ناشی که رمز و راز چنین بازاری را به خوبی نمی دانند نباید در این شرایط به چنین بازاری ورود کنند.

به طور مثال هم اکنون قیمت بیت کوین در محدوده ۲۰ هزار دلار در نوسان است و معلوم نیست که آیا این قیمت مسیر رشد را بپیماید و یا به شکلی خزنده دوباره به زیر ۲۰ هزار و حتی تا رسیدن به ۱۵ هزار دلار برسد. طبق گزارش های موجود قیمت بیت کوین روز سه‌شنبه برای اولین‌ بار با بیش از ۷ درصد افزایش طی یک هفته گذشته ۲۰۰۰۰ دلار را رد کرد. همچنین ارزش اتر که وابسته به شبکه بلاک چین اتریوم و دومین ارز مجازی دنیا است نیز با ۷ درصد افزایش به ۱۳۸۶ دلار رسیده‌ است. این افزایش قیمت در حالی اتفاق افتاده است که ارزش بیشتر ارزهای مجازی برخلاف بازارهای سهام رشد کرده است. بازاری که البته معلوم نیست تا ساعت و یا روزهای آینده به چه سرنوشتی دچار شود زیرا چنین بازاری از شاخص های کلان اقتصادی در دنیا بخصوص نوسان قیمت ارز، نفت و طلا و … متاثر می شود.

هر چند تحلیل کلی مارکت برای مشخص شدن قیمت رمز ارزها بخصوص بیت کوین در بلند مدت به درستی امکان پذیر نیست اما هم اکنون می توان با بررسی ها چند ساعته آن هم از سوی تحلیل گران حرفه ای وضعیت روزانه حرکت بازار رمز ارزها را سنجید ولی آینده نگری درباره نرخ رمز ارزها در هفته ها و ماههای آینده محدود بوده و به این سادگی های نیست

تحلیل بلند مدت برای قیمت رمز ارزها امکان پذیر نیست

امیر عبادی، کارشناس بازار رمز ارز در گفتگو با «بازار» درباره علل نوسانات قیمت بیت کوین و عدم رشد سایر رمزارزها چون گذشته در این بازار گفت: هر چند تحلیل کلی مارکت برای مشخص شدن قیمت رمز ارزها بخصوص بیت کوین در بلند مدت به درستی امکان پذیر نیست اما هم اکنون می توان با بررسی های چند ساعته آن هم از سوی تحلیل گران حرفه ای وضعیت روزانه حرکت بازار رمز ارزها را سنجید ولی آینده نگری درباره نرخ رمز ارزها در هفته ها و ماههای آینده محدود بوده و به این سادگی های نیست زیرا در طولانی مدت نمی توان وضعیت بازارها را آنطور که گفته شد به دقت بررسی کرد. البته این بازار چه بخواهیم و چه نخواهیم دچار تحول می شود اما چنین تحولی بستگی به وضعیت اقتصادی و مسائل سیاسی و حتی چگونگی نوسان نرخ برخی کالاهای مهمی چون نفت و ارز و طلا و … در بازارهای جهانی همچنین چگونگی افت و خیز بازار سهام و اتخاذ تصمیمات کلان اقتصادی دارد.

وی با بیان اینکه با افت قیمت بیت کوین و سایر رمز ارزها نباید اینگونه برداشت شود که چنین بازاری دیگر برای سرمایه گذاری مناسب نیست، اظهار داشت: افت و خیز قیمت ها همیشه ذات بازارهای سرمایه گذاری است و به همان اندازه که قیمت بیت کوین در سالهای گذشته رشد کرد اکنون مدتی است که نرخ آن بر مدار نزول قرار گرفته است. به طور مثال چنانچه توپی را محکم به زمین بکوبیم آن توپ رو به بالا پرتاپ شده و به همان اندازه که بالا می رود پایین خواهد آمد. با این وجود سرمایه گذاری در بازار بیت کوین و سایر رمز ارزها نیز به همین منوال بوده چرا که طی سالهای گذشته بیت کوین تا آستانه ۷۰ هزار دلار رشد کرد ولی اکنون قیمت این ارز مجازی افول کرده است و باید منتظر ماند که چنین بازاری چه زمان دوباره رونق می گیرد.

زمانی که قیمت ها در بازار ارز دیجیتال پس از اوج به فاز اصلاح می رود و نرخ ها در یک رنج قیمت مثلا ۲۰ هزار دلار یا ۲۵ هزار دلار قرار می گیرند، بررسی ها در مارکت پخته تر خواهد بود اما اوج قیمت خیلی مشخص نیست زیرا روابط بین حجم مارکتی در رابطه بین قیمت نفت، طلا و دلار باید در کنار هم قرار گیرند تا بررسی ها به درستی انجام شود

فاز اصلاح و توجه به اعداد رند برای دادو ستد

این کارشناس رمز ارز افزود: زمانی که قیمت ها در بازار ارز دیجیتال پس از اوج به فاز اصلاح می رود و نرخ ها در یک رنج قیمت مثلا ۲۰ هزار دلار یا ۲۵ هزار دلار قرار می گیرند، بررسی ها در مارکت پخته تر خواهد بود اما اوج قیمت خیلی مشخص نیست زیرا روابط بین حجم مارکتی در رابطه بین قیمت نفت، طلا و دلار باید در کنار هم قرار گیرند تا بررسی ها به درستی انجام شود تا مشخص گردد که بازخورد نقدینگی در این بازارها به کدام سو می رود. به طور مثال اگر اتفاقی چون جنگ روسیه و اوکراین یا مناقشات سایر کشورها نظیر چین و تایوان و … بررسی شود مراودات مالی تا حدودی رونق می گیرد زیرا میزان تقاضا برای معاملات ارز مجازی در چنین شرایطی بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه حجم نقدینگی اکنون در بازار رمز ارزها پایین است گفت: چنانچه جنگ بین روسیه و اوکراین اتفاق نمی افتاد این احتمال وجود داشت که ارز دیجیتال به ۱۰ هزار دلار و شاید کمتر می رسید اما وقوع این جنگ باعث شد تا تقاضا برای رمز ارز بالا برود و اکنون شاهد بیت کوین با ارزش بیش از ۲۰ هزار دلار شویم و سایر رمز ارزها نیز تا حدودی افزایش یابند چرا که در چنین شرایطی هر دو کشور روسیه و اوکراین خیلی از معاملات خود را از طریق رمز ارزهای دیجیتال انجام دهند.

خود ایلان ماسک به عنوان سرمایه گذار معرف در جهان نیز که گفته شد دارای بالاترین دارنده بیت کوین است اعلام کرد که چنین اظهاراتی اتهامی بیش نیست. اما در ایران برخی می گویند دارای یک میلیون بیت کوین هستند که این افراد بی تردید برای سوء استفاده و کلاهبرداری است و مردم باید هشیار باشند فریب چنین اخباری را نخورند

توهم برخی در داشتن بیت کوین زیاد برای کلاهبرداری!

عبادی خاطر نشان کرد: هر چند اکنون قیمت بیت کوین در محدوده ۲۰ هزار دلار در نوسان است اما تجربه نشان می دهد که اغلب معاملات در این بازار زمانی اتفاق می افتد که اعداد در موقعیت رُند قرار گیرند به طور مثال زمانی که قیمت بیت کوین در محدوده ۲۰، ۲۵، ۳۰ و ۴۰ هزار دلار قرار می گیرد زمینه برای خرید و فروش مهیا می شود. طوری که اگر قیمت بیت کوین اکنون به ۱۵ هزار دلار برسد خریداران خود را برای خرید این نوع رمز ارز آماده می کنند و در زمانی که بیت کوین به ۲۰ هزار دلار رسید از مارکت خارج می شوند.

وی به توهم برخی ها در کشور که مدعی هستند یک میلیون بیت کوین را خریداری کرده اند اشاره کرد و افزود: خود ایلان ماسک به عنوان سرمایه گذار معرف در جهان نیز که گفته شد دارای بالاترین دارنده بیت کوین است اعلام کرد که چنین اظهاراتی اتهامی بیش نیست. اما در ایران برخی می گویند دارای یک میلیون بیت کوین هستند که این افراد بی تردید برای سوء استفاده و کلاهبرداری است و مردم باید هشیار باشند فریب چنین اخباری را نخورند.

بنا به این گزارش، قیمت هر واحد بیت کوین تا این لحظه ۲۰۱۴۶ دلار است. این در حالی است که معلوم نیست تا ساعات دیگر قیمت این نوع رمز ارز چه رقمی شود. کارشناسان بازار رمز ارز تاکید دارند سری افرادی باید وارد چنین بازاری شوند که از علم، آگاهی و تجربه خاصی برخوردار باشند. این در حالی است که توقف روند افزایش قیمت دلار و ترس از رکود اقتصاد دنیا تا حدی از قیمت ارزهای مجازی حمایت می کند. طبق گزارش های موجود درآمد جهانی از استخراج بیت کوین تا ۱۷.۲ میلیون دلار در روز پایین آمده که نتیجه بحران جهانی انرژی است. با این وجود درآمد استخراج بیت کوین ۷۲ درصد نسبت‌ به نوامبر سال گذشته میلادی که برابر با ۶۲ میلیون دلار در روز بود کاهش‌ یافته است.

منبع: بازار

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا