تحلیل ارز دیجیتال

جهش بیت کوین به نزدیکی ۲۳هزار دلار؛ قیمت به اوج یک‌ماهه خود رسیده است

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
محمد‌امین علی‌یاری

قیمت بیت کوین ساعاتی قبل به نزدیکی ۲۳٬۰۰۰ دلار رسید که بالاترین سطح در یک ماه گذشته محسوب می‌شود. تحلیلگران می‌گویند جهش این روزهای بازار به‌خاطر بهبود احساسات سرمایه‌گذاران نسبت به آینده قیمت‌هاست.

به گزارش کوین دسک، بیت کوین روز گذشته به بالای ۲۲٬۵۰۰ دلار رسید و صبح امروز بیشترین قیمت یک ماه گذشته خود در ۲۲٬۹۵۸ دلار را ثبت کرد. در حال حاضر اما بیت کوین با قیمتی حدود ۲۲٬۰۰۰ دلار معامله می‌شود و در ۲۴ ساعت گذشته رشدی ۲.۷۱ درصدی را تجربه کرده است.

جهش بیت کوین به نزدیکی ۲۳هزار دلار؛ قیمت به اوج یک‌ماهه خود رسیده است
نمودار قیمت بیت کوین.

ادوارد مویا (Edward Moya)، تحلیلگر ارشد مجموعه اواندا (Oanda)، گفته است در حالی که به نظر می‌رسد وضعیت اقتصادی جهان در آینده نزدیک همین طور ثابت باقی بماند و انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا در نشست بعدی خود نرخ بهره بانکی را به‌جای یک واحد درصد پیش‌بینی‌شده، همان ۰.۷۵ واحد درصد افزایش دهد، احساسات سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال رو به بهبود است.

مویا می‌گوید: اگر بیت کوین برای دو هفته آینده هم به تثبیت خود در این ناحیه ادامه دهد، آن وقت می‌توان گفت زمستان ارزهای دیجیتال به پایان رسیده است.

روفیوز راوند (Rufus Round)، مدیرعامل گلوبال بلاک (GlobalBlock)،‌ گفته است هم‌زمان با بازیابی قیمت‌ها، عزم جدی‌تری را میان سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال احساس می‌کند.

راوند گفته است: ما در مجموعه گلوبال بلاک به‌وضوح می‌بینیم که سرمایه‌گذاران حرفه‌ای مشغول خرید بیت کوین و اتریوم در سطوح کنونی هستند. این [ریزش اخیر] یک فروپاشی بزرگ بوده و در حال حاضر اضطراب زیادی بازار را فرا گرفته است. خوشبختانه فروش‌های از سر اجبارِ سرمایه‌گذاران به پایان رسیده است و مردم بار دیگر ارزش را در این بازار جست‌وجو می‌کنند؛ به‌ویژه حالا که پس‌زمینه عوامل مرتبط با اقتصاد کلان هم شرایط را فراهم کرده است.

بیشتر آلت کوین‌های مطرح بازار در این چند روز عملکردی بهتر از بیت کوین داشته‌اند. برای مثال، پالیگان در یک شبانه‌روز گذشته ۱۸.۴ درصد افزایش قیمت داشته و در ۷ روز اخیر بیش از ۶۶ درصد رشد کرده است. این جهش پس از آن اتفاق افتاد که کمپانی بزرگ دیزنی (Disney) اعلام کرد قرار است در یکی از برنامه‌های متاورسی جدید خود با پالیگان همکاری کند.

اتریوم نیز در ۲۴ ساعت گذشته رشدی ۶.۵ درصدی داشته و اکنون بالای ۱٬۵۰۰ دلار معامله می‌شود. گفتنی است جمعه هفته گذشته نهمین فورک آزمایشی شبکه اتریوم انجام شد و اکنون تغییر سازوکار این شبکه از اثبات کار به اثبات سهام بیش‌ از هر زمان دیگری نزدیک احساس می‌شود.

منبع: ارزدیجیتال

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا