کسب و کار هوشمند در ایران

حجم ۱۶۰ هزار میلیارد تومانی تجارت الکترونیک ایران در سال ۹۸

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

حجم مبادلات مربوط به تجارت الکترونیک ایران در سال ۹۸ رقم ۱۶۰ هزار میلیارد تومان بوده است. 

به گزارش اقتصاد الکترونیکی به نقل از ایستنا، این حجم از مبادلات در راستای تلاش ایران برای توسعه اقتصاد دیجیتال بوده و در همین راستا حجم مبادلات تجارت الکترونیک نیز سالانه ۶۰ درصد رشد داشته است. براساس گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ۳۱ هزار فروشگاه اینترنتی دارای نماد الکترونیکی در کشور وجود دارد که سهم بسزایی در توسعه کسب و کار آنلاین و تراکنش‌های تجارت الکترونیک داشته‌اند. 

درحال حاضر صد درصد شهرهای ایران و ۶۷ درصد روستاهای ایران تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه قرار دارند و با وجود ۲۳ میلیون گوشی هوشمند فعال در کشور، ضریب نفوذ تلفن همراه ۱۴۲.۷ درصد و ضریب نفوذ اینترنت سیار ۸۳.۰۵ درصد است. جمعیت جوان، میزان تحصیلات، نرخ آموزش و دسترسی به خدمات ارتباطی بخش مهمی از ظرفیت‌های توسعه اقتصاد دیجیتال به شمار می‌روند. 

اگرچه شاخص‌های بسیار متنوع و متعددی همچون فضای آماده و فرایندهای روان برای تشکیل کسب و کارهای دیجیتال، رفاه عمومی و تمایل به خرید، بسترهای تشکیل سرمایه و ترغیب سرمایه‌گذاران به حضور در این بخش و طیف وسیع دیگری از شاخص‌ها نیز در این زمینه موثر است.

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بازتاب: مدلهای اصلی تجارت الکترونیک در دنیا چیست؟ : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا