امنیت اقتصاد دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

بانک مرکزی اروپا از حذف ویرانگر ارز دیجیتال هشدار داد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
علیرضا مجیدی

در یک پست وبلاگی با عنوان “آخرین موضع بیت کوین” که در وب سایت رسمی اتحادیه اروپا منتشر شده است، بانک مرکزی اروپا در مورد حذف ویرانگر ارز دیجیتال هشدار داده و گفته ممکن سقوط آن تازه شروع شده باشد

همانطور که بانک مرکزی اروپا خاطرنشان می کند، اوج ارزش بیت کوین نزدیک به ۷۰۰۰۰ دلار یک سال پیش در نوامبر ۲۰۲۱ رخ داد، اما تا ژوئن ۲۰۲۲ به طور چشمگیری ارزش به کمتر از یک سوم آن کاهش یافت.

اما مشکل اصلی، بیت کوین، فراز و نشیب‌های موقتی نیست، بلکه ضعف‌هایی در کل پایه‌ فناوری است: از قدیم انتقاد می‌شده که بیت کوین هیچ ارزش ذاتی ندارد، هرچند طرفدارانش در مورد مزیت‌هایش چیزهایی زیادی می‌گفتند. با این حال بیت کوین به ندرت برای معاملات حقوقی استفاده می‌شود.

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

بانک مرکزی اروپا نوشته، برای طرفداران بیت کوین، تثبیت ظاهری سیگنال آن در بازه زمانی کنونی ممکن است رخ بدهد. با این حال، به احتمال زیاد، این آخرین نفس القایی مصنوعی قبل از سقوط است و رسیدن قیمت بیت کوین به زیر ۱۶۰۰۰ دلار قابل پیش بینی بود.»

اگرچه بیت کوین در اوایل پاییز حدود ۲۰ هزار دلار به ازای هر توکن تثبیت شد، سقوط صرافی برجسته FTX از آن زمان به بعد آن را حتی پایین‌تر آورده است. از زمان سقوط FTX در اوایل نوامبر، بیت کوین در این هفته ارزشش در حد ۱۷۰۰۰ دلاربوده، اما حتی طرفداران ارزهای دیجیتال هشدار می‌دهندکه باز هم امکان سقوط بیشتر است.

ویجی آیار، یکی از مدیران صرافی ارز دیجیتال لونو، به CNBC گفت : «این فقط یک آزمون مجدد نزولی است. در واقع، حتی آن قیمت نیز نمی توانست با کمی بالاتر از ۱۶ هزار دلار حفظ شود.

  اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در ارزدیجیتال

EBC فراتر از تشریح روند نزولی ارز پیش رفت و نهادهایی را پذیرفت که کریپتو را به عنوان جایگزینی غیرقانونی اما قابل مقایسه برای فیات به مشتریان تبلیغ می کنند.

در این پست آمده است: به نظر می‌رسد بیت‌کوین نه به‌عنوان یک سیستم پرداخت مناسب است و نه به‌عنوان شکلی از سرمایه‌گذاری و نباید قانونی باشد. » به طور مشابه، صنعت مالی باید مراقب آسیب بلندمدت ترویج سرمایه‌گذاری‌های بیت‌کوین باشد – علیرغم سودهای کوتاه‌مدتی که می‌توانند به دست آید.

منبع: ۱پزشک

  • بانک مرکزی اروپا از حذف ویرانگر ارز دیجیتال هشدار داد

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا