مقالات فناوری مالی

تلاش‌های گری گنسلر برای حفظ قدرت SEC؛ گنسلر برای توافق با CFTC تلاش می‌کند

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

کوشیار حیدری

گری گنسلر رییس کمیسون SEC، در تلاش برای رسیدن به تفاهم‌نامه‌ای با CFTC در مورد قانون‌گذاری حوزه کریپتو است. ناظران فضای کریپتو هدف از این تلاش‌ها را جلوگیری از کاهش اختیارات SEC تلقی کرده‌اند.

گری گنسلر، رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در حال مذاکره با مقامات کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) برای رسیدن به «تفاهم‌نامه‌ای» در مورد تنظیم مقررات دارایی‌های دیجیتال است.

گنسلر در مصاحبه‌ای که پنجشنبه منتشر شد به فایننشال تایمز گفت: تلاش من این است که یک دفترچه مقررات داشته باشیم که معاملات همه جفت توکن‌ها را شامل شود. چه آن جفت شامل یک توکن اوراق بهادار در مقابل توکن اوراق بهادار دیگری باشد؛ چه یکی از توکن‌ها کالا (Commodity) تلقی شود؛ چه هر دو توکن کالا تلقی شوند.

دو تن از اعضایی سنای آمریکا در حال تهیه پیش‌نویس لایحه‌ مقررات ارزهای دیجیتال هستند که انتظار می رود اختیارات CFTC را گسترش دهد و از اختیارات SEC کم کند؛ اما گری گنسلر (که پیش از ریاست SEC از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ ریاست CFTC را بر عهده داشت) نسبت به این تغییرات ابراز تردید و ناخرسندی کرده است.

کمیسیون SEC تاکنون رهبری تنظیم مقررات در فضای کریپتو را بر عهده داشته است، اما اغلب با نارضایتی صنعت و قانون‌گذارانی مواجه شده است که معتقدند این کمیسیون علاوه بر قانون‌گذاری از طریق پرونده‌های حقوقی پا را به حوزه اجرای قانون نیز گذاشته است.

البته در اینجا درگیری تنها در مورد اختیارات نیست. فایننشال تایمز به نقل از شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین الیپتیک (Elliptic) می‌گوید تنظیم‌کنندگان مقررات در ایالات متحده طی سال‌های اخیر ۳.۳۵ میلیارد دلار از صنعت کریپتو در این کشور جمع‌آوری کرده‌اند که بیش از ۷۰٪ این مبلغ به واسطه SEC جمع‌آوری شده است.

منبع: میهن بلاکچین و به نقل از کوین تلگراف،

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا