اپلیکیشن و نرم افزارارزدیجیتال

حمایت مدیرعامل توییتر از بیت کوین؛ جک دورسی نرم‌افزار بیت کوین را اجرا می‌کند

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

جک دورسی مدیرعامل توییتر و شرکت اسکوئر (Square) با عرضه نود خود به حمایت از بیت کوین ادامه می‌دهد. نود در واقع نرم‌افزاری است که به تایید تراکنش‌ها و بلاک‌ها در شبکه بلاک چین کمک می‌کند.

روز جمعه، جک دورسی تصویری از نود فعال و در حال همگام‌سازی با بلاک چین بیت کوین را در توییتر به اشتراک گذاشت. وی همراه با اشتراک این تصویر فقط نوشت: در حال اجرای بیت کوین.

جود این نود بدان معنا است که جک دورسی در پردازش تراکنش‌های بیت کوین و ثبت آنها در بلاک‌های رمزگذاری‌شده فعال خواهد بود. نودها برای حفظ و ادامه فعالیت شبکه بیت کوین نقش مهمی ایفا می‌کنند.

جک دورسی یکی از طرفداران مهم و شناخته‌شده بیت کوین است که پرداخت‌های این ارز دیجیتال را در برنامه Cash App اسکوئر ارائه می‌دهد. وی هم‌چنین Square Crypto را به وجود آورده است. Square Crypto تیمی است از توسعه بیت کوین حمایت می‌کنند.

فوریه سال گذشته، جک دورسی هشتگ مخصوص بیت کوین را در توییتر ارائه کرد که با نوشتن #Bitcoin، لوگوی بیت کوین ایجاد می‌شود.

توییت جک دورسی به هال فینی (Hal Finney) یکی از پیشگامان عرصه بیت کوین اشاره داشت که در سال ۲۰۱۴ بر اثر بیماری ALS درگذشت. توییت فینی در تاریخ ۱۱ ژانویه ۲۰۰۹ و ۸ روز پس از فعال شدن بلاک جنسیس و شروع به کار بلاک چین بیت کوین منتشر شده بود. فینی نیز در توییت خود نوشته بود:

در حال اجرای بیت کوین. تنها تفاوت بین این دو توییت، این بود که جک دورسی هشتگ بیت کوین را به توییت خود اضافه کرده است.

در بخش کامنت‌های این توییت، Umbrel ارائه‌دهنده نرم‌افزار نود بیت کوین از دورسی درخواست کرده بود که نود بعدی خود را بر بستر Raspberry Pi ایجاد کند. Umbrel ساده‌ترین روش اجرای نود بیت کوین بر بستر Raspberry Pi را ارائه داده است.

دورسی در پاسخ به وی گفت ابتدا از یک بیلد تازه بر روی M1 کار خود را شروع کرده است. این موضوع بدان معنا است که وی نود خود را بر روی رایانه اپل اجرا می‌کند که این رایانه از تراشه M1 بهره می‌برد. این تراشه یک پردازشگر پرسرعت است که مصرف کمتری دارد. این موضوع می‌تواند به معنای آن باشد که نود مورد نظر، اولین نود جک دورسی است.

مسیر جک دورسی در عرصه بیت کوین

جک دورسی مدت‌ها است که از طرفداران بیت کوین به شمار می‌آید. در سال ۲۰۱۴، بعضی از مهندسان شرکت Square از وی درخواست کرده بودند که آیا می‌توانند بیت کوین را وارد برنامه‌های این شرکت کنند یا خیر. دورسی نیز موافقت خود را اعلام کرده بود و در آن زمان بود که دورسی از تاثیرات و اهمیت بیت کوین باخبر شده بود.

در ماه فوریه ۲۰۱۹ نیز دورسی در پادکست Experience اذعان داشته بود که اینترنت دارای یک ارز خواهد شد و آن ارز می‌تواند بیت کوین باشد. وی گفته بود: بیت کوین چیزی است که بر بستر اینترنت به وجود آمده است، بر بستر اینترنت توسعه یافته است و بر بستر اینترنت آزمایش شده است. بیت کوین از جنس خود اینترنت است.

در ماه دسامبر ۲۰۱۹، وی تیمی در شرکت Square ایجاد کرد که وظیفه آنها، کار بر روی توسعه متن باز بیت کوین بود. این شرکت هم‌چنین کمک‌های مالی زیادی به توسعه‌دهندگان بیت کوین کرده است تا به آنها در زمینه‌های مختلف شبکه بلاک چین کمک کند.

یک سال بعد، دورسی با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دلاری، باور خود به بیت کوین را بیش از پیش نشان داد. این سرمایه‌گذاری اندکی پس از سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیون دلاری شرکت MicroStrategy انجام شد.

اکنون نیز شاهد اجرای نود بیت کوین توسط جک دورسی هستیم.

منبع: مازیار نسیمی؛ میهن بلاک چین

بیشتر از توییتر در اقتصادالکترونیکی:
چرا در توییتر بحث سقراطی ناممکن است؟
قابلیت جدید توییتر برای مقابله با انتشار اطلاعات کذب
قابلیت جدید کنترل کامنت در توییتر اضافه شد
حمله به توییتر و پرواز بیت‌کوین
توئیتر لینک های مروج خشونت را بلوکه می کند

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. بازتاب: آیا «ساتوشی ناکاموتو» همان «ایلان ماسک» است؟ : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  2. بازتاب: خدمات جدید BitPay؛ خرید با بیت کوین در اپل‌پی (Apple Pay) امکان پذیر شد : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا