آلت‌کوینامنیت ارز دیجیتالامنیت اقتصاد دیجیتال

ماجرا حمله دیداس به شبکه ریپل چیست؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

شبکه دفتر کل ریپل (XRPL) در حال تجربه افزایش غیرمنتظره تراکنش و فعالیت شبکه است. این مشکل به خاطر یک حمله انکار سرویس توزیع‌شده یا همان حمله دیداس (DDOS) است که روی صرافی غیرمتمرکز مگنتیک‌اکس (Magnetic X)، مبتنی بر شبکه ریپل (XRP)، انجام شده است.

به گفته صرافی مگنتیک‌اکس، این شبکه با جهش گسترده‌ای در تراکنش‌های روزانه صدها حساب مواجه شده که باعث نقص در عملکرد شبکه از جمله اختلال در دسترسی به تاریخچه تراکنش‌ها و به‌روزرسانی‌های شبکه شده است. این مسئله همچنین سرعت شبکه را با کاهش روبه‌رو کرده است.

بر این اساس “استراتژی (مهاجم) ساده است:
صدها (شاید هزاران) کیف پول مختلف، ۰.۰۰۰۰۰۱ ریپل را به یک کیف پول ارسال می‌کنند.

شایان ذکر است که از ۲۸ دسامبر، شبکه XRPL به‌طور میانگین شاهد ۵ میلیون تراکنش بوده و مهاجمان روزانه ۵ هزار XRP از کارمزد‌های شبکه را می‌سوزانند. در همین حال، مگنتیک اکس افزود که “آیا ریپل در حال آزمایش بلاکچین خود است یا بدخواهان تصمیم به از بین بردن شبکه گرفته‌اند.”

نگاهی دقیق‌تر به کیف پول نشان داد که این آدرس با عنوان جعلی نشانه‌گذاری شده است و همچنان به دریافت سپرده‌های XRP ادامه می‌دهد. اکنون کیف پول مذکور دارای بیش از ۱۱ هزار XRP به ارزش حدود ۶۴۰۰ دلار است.
با این وجود، یکی از توسعه‌دهندگان ارشد نرم‌افزار در XRPL، با تصور وجود حمله مخالفت کرد.

او گفت که این افزایش فعالیت‌ها ناشی از رشد بالقوه فعالیت جعلی تجارت کتینه‌های اردینال‌ یا اینسکریپشن در داخل شبکه است.

وی در ادامه توضیح داد: یک پروژه کلاهبرداری برای فروش کتیبه‌ها در XRPL وجود دارد و وب‌سایت آنها مجموعه‌ای از حساب‌های جدید را برای هر فرد ایجاد کرده تا بتوانند بیشتر اسپم تولید کنند.

همچنین، این صرافی پیامدهای بالقوه برای کاربران و توسعه‌دهندگان شبکه را برجسته کرد و احتمال داد که به دلیل حمله مذکور، عملیات گره‌ها کندتر شود و هزینه‌های شبکه افزایش یابد.

منبع: رمزارزنیوز

  • ماجرا حمله دیداس به شبکه ریپل چیست؟
کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا