بیت‌کوینتحلیل ارز دیجیتال

وسوسه خرید بیت کوین با قیمت پایین‌تر از ۳۰ هزار دلار؛ سناریو‌های اصلاح قیمت BTC چیست؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

هفته گذشته قیمت بیت کوین تا نزدیکی سطح قیمت تحقق یافته (Realized Price) کاهش یافت، با وجود این تحلیل‌گران توقع بازیابی سریع قیمت را ندارند. ارزیابی تحلیل‌گران درباره سطوح کلیدی قیمت بیت کوین چیست؟ آیا برای خرید بیت کوین پایین‌تر از ۳۰ هزار دلار باید وسوسه شد؟

سرمایه‌گذاران معتقدند تبعات سقوط اکوسیستم ترا و توکن LUNA پشت سر گذاشته شده، و شرایط بازار رمزارزها تا حدی آرام شده است. مشاهده نمودارهای بیت کوین نشان می‌دهد که اگرچه ریزش قیمت در کل بازار کریپتو وجود داشت و ضربه سختی به آلت‌کوین‌ها وارد شد، اما بیت کوین‌ موقعیت خود را تا حد قابل قبولی حفظ کرد. مطابق داده‌های میهن بلاکچین قیمت بیت کوین در زمان نگارش خبر ۲۹٬۸۸۹ دلار است.

در هفته گذشته، ورود بیت کوین به کانال ۲۶ هزار دلار، از آن جهت قابل توجه است که قیمت آن را به نزدیکی میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ هفته‌ای بر روی قیمت ۲۶,۹۹۰ دلار رساند. طبق گزارش شرکت تحلیل رمزارز دلفی دیجیتال (Delphi Digital) این معیار در گذشته نیز به عنوان سطح حمایتی بسیار مهمی برای قیمت BTC عمل کرده است.

مقایسه قیمت بیت کوین و میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ و RSI
مقایسه قیمت ‌BTC و میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ هفته‌ای و RSI؛ منبع: دلفی دیجیتال

حرکت بیت کوین به سمت قیمت تحقق یافته

به دنبال ریزش بازار، قیمت ‌بیت‌کوین به نزدیک‌ترین سطح نسبت به قیمت تحقق یافته (Realized Price) خود، از سال ۲۰۲۰ تاکنون رسید.

در هفته گذشته قیمت BTC تا ۹.۵٪ فاصله از قیمت تحقق یافته کاهش یافت؛ منبع: گلس‌نود
در هفته گذشته قیمت BTC تا ۹.۵٪ فاصله از قیمت تحقق یافته کاهش یافت؛ منبع: گلس‌نود

قیمت تحقق یافته برابر است با مجموع هزینه پرداخت‌شده برای کوین‌ها در زمان آخرین جابجایی آنها تقسیم بر عرضه در گردش در زمان جابجایی محاسبه می‌شود. در حال حاضر، قیمت تحقق یافته بیت‌کوین حدود ۲۳ هزار دلار تا ۲۴ هزار دلار است و سطح حمایتی مهمی برای این رمزارز محسوب می‌شود. با وجود این، در بازارهای خرسی قبلی شاهد بودیم که BTC برای مدتی طولانی در زیر سطح قیمت تحقق یافته معامله شده است.

نکته جالب توجه این است که این مدت (مدتی که بیت کوین پایین‌تر از قیمت تحقق یافته به سر برده است) در هر چرخه کاهش یافته است، به طوری که قیمت بیت کوین در بازار نزولی ۲۰۱۹-۲۰۲۰، فقط ۷ روز کمتر از قیمت تحقق یافته بود.

بیت کوین در بازار خرسی قبلی، در پایین سطح قیمت واقعی خود قرار داشت
مدت زمانی که در بازارهای خرسی قبلی، بیت کوین پایین‌تر از قیمت تحقق یافته به سر برده است؛ منبع: گلس‌نود

باید منتظر ماند و دید در صورت کاهش قیمت ‌BTC تا زیر سطح قیمت تحقق یافته، بازار خرسی ادامه می‌یابد یا خیر و برای چه مدت.

تحلیل آن‌چین شرکت گلس‌نود، نشان می‌دهد بسیاری از دارندگان رمزارز نمی‌توانند در مقابل وسوسه خرید بیت کوین با قیمت کمتر از ۳۰ هزار دلار مقاومت کنند. این شرایط به افزایش انباشت از تاریخ ۱۲ الی ۱۵ می (۲۲ الی ۲۵ اردیبهشت) منجر شده است. اما بعضی تحلیل‌گران هشدار می‌دهند که این مشاهدات را نباید نشانه‌ بازیابی سریع قیمت فرض کرد. تحلیل‌گر مطرح رکت کپیتال (Rekt Capital) در توییتی نوشت: اگر بتوان تجربه تاریخی را مبنا قرار داد، بیشتر بازارهای خرسی بیت کوین بسیار سریع و با نوسانات زیاد به کف می‌رسند.

اما رنج خریدی که پس از آن به وجود می‌آید، طولانی است.

به احتمال زیاد برای خرید با تخفیف‌های بسیار خوب، زمان کافی خواهیم داشت.

 آیا  برای خرید بیت کوین پایین‌تر از 30 هزار دلار باید وسوسه شد؟ توییت rekt capital
منبع: توییتر

دلفی دیجیتال (Delphi Digital) هم ارزیابی مشابهی داشت و خاطرنشان کرد که قیمت بیت‌کوین هرچه بیشتر در این سطح باقی بماند، احتمال ادامه یافتن آن این روند نیز بیشتر می‌شود. دلفی دیجیتال در این باره گفت:

در صورت ادامه سطوح قیمت فعلی، باید این دو سطح قیمت را زیر نظر داشت:
۱- سطح حمایت ساختار هفتگی و ساختار حجم معاملات که روی ۲۲,۰۰۰ الی ۲۴,۰۰۰ دلار است.
۲- آزمایش ATH دوره صعودی قبلی که در ۲۰۱۷ اتفاق افتاد، یعنی سطح ۱۹,۰۰۰ الی ۲۰,۰۰۰ دلار.

منبع: میهن بلاکچین و به نقل از کوین تلگراف،

آیا برای خرید بیت کوین پایین‌تر از ۳۰ هزار دلار باید وسوسه شد؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا