اقتصاددیجیتالگزارش

اولین دادگاه بین المللی اقتصاد دیجیتال جهان رونمایی شد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

 دادگاه‌های مرکز مالی بین‌المللی دبی (DIFC) از راه‌اندازی مجموعه جدیدی از قوانین تخصصی صنعت را برای بخش دادگاه اقتصاد دیجیتال (DEC) که اخیراً تشکیل شده است، اعلام کرد.

علاوه بر این، متخصصان قضایی بین‌المللی پیشرو برای نظارت و بهره‌برداری از زیرساخت‌های دیجیتال و قابلیت‌های خدماتی جدید دادگاه جدید استخدام شده‌اند.

بر اساس فرمان شماره ۲۹ سال ۲۰۲۲، جناب شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات متحده عربی، قاضی مایکل بلک از انگلستان و ولز را منصوب کرد که بر بخش دادگاه اقتصاد دیجیتال نظارت خواهد کرد.

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

پس از اعلام بخش اختصاصی در سال ۲۰۲۱، یک پانل جهانی از وکلا به رهبری تام مونتاگو-اسمیت کی سی و متیو واتسون از اتاق های ۳VB و کارشناسان صنعت، موظف شدند قوانین تخصصی جدیدی را پیش نویس و تأیید کنند، که همچنین مشمول یک قانون بود. مشاوره عمومی ۳۰ روزه و زیر نظر قاضی مایکل بلک نهایی شد.

“قسمت ۵۸” جدید قوانین دادگاه های DIFC که توسط جناب شیخ مکتوم بن محمد بن راشد آل مکتوم، معاون حاکم دبی، معاون نخست وزیر، وزیر دارایی و رئیس DIFC بررسی و تایید شده است، کارآمد و مدرن را تسهیل می کند. حل اختلافات اقتصاد دیجیتال، استانداردسازی استفاده از فرم های هوشمند برای ارائه اطلاعات از طریق یک پلت فرم پویا و مبتنی بر هوش مصنوعی. مطابق با دستور دادگاه بدون کاغذ، پرونده‌ها نیز با استفاده از سیستم‌های دیجیتالی پیشرفته برای تسریع در ارائه خدمات به طرفین و اجرای آن، با هدف کاهش اثرات زیست‌محیطی روند دادرسی انجام می‌شود.

در سال ۲۰۲۱، دادگاه‌های DIFC، بخش دادگاه اقتصاد دیجیتال را برای نظارت بر اختلافات پیچیده ملی و فراملی مرتبط با فناوری‌های کنونی و نوظهور در حوزه‌های مختلف از داده‌های بزرگ، بلاک چین، هوش مصنوعی، فین‌تک و خدمات ابری تا مناقشات مربوط به هواپیماهای بدون سرنشین پهپادها)، پرینت سه بعدی و روباتیک تأسیس کردند..

قاضی عمر المهیری، مدیر دادگاه های DIFC، گفت: “دادگاه های DIFC به مسیر خود ادامه داده است تا مجموعه ای از خدمات حل اختلاف را به دبی، امارات متحده عربی و جهان ارائه دهد که واقعاً از سد خدمات سنتی دادگاه های عمومی عبور می کند.
کسب‌وکارهایی که می‌توانند با استقبال از اقتصاد دیجیتال آینده سازگار شوند، این کار را با آگاهی از وجود مکانی پیچیده و در عین حال کارآمد برای حمایت و محافظت از تداوم پروژه‌های تجاری انجام می‌دهند.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا