کسب وکار هوشمند در جهان

دبی جذابترین مقصد راه اندازی کسب‌وکارهای دیجیتال در خاورمیانه

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

دبی در امارات از شهری مهاجرپذیر در حال تبدیل شدن به مرکز جهانی کسب‌وکارهای دیجیتال و نوآوری است. دولت امارات هدف خود را برای جذب ۳۰۰ استارتاپ دیجیتال در دو سال آینده تعیین کرده است.

به گزارش ایران جیب از تجارت‌نیوز، دبی در حال تثبیت موقعیت خود در جهان به عنوان مقصدی برای کارآفرینان و سرمایه گذاران است که این هدف با شتاب دیجیتال، سرمایه‌گذاری مالی و اهداف بلندپروازانه تغذیه می‌شود.

کسب‌وکارهای دیجیتال جدیدی که توسط کارآفرینان راه اندازی می‌شوند بدون شک در توسعه اقتصادی دبی نقش مهمی دارند؛ زیرا آنها شغل ایجاد می کنند، شکاف‌های موجود در بازار را پر می‌کنند و استعدادهای کارآمد بین المللی را جذب می‌کنند.

از آنجایی که اقتصادهای سراسر جهان در حال تلاش برای بهبودی خود از اثرات منفی همه‌گیری کووید-۱۹ هستند، بسیار مهم است که سیاست‌ها و ابتکارات دولتی نه تنها برای حمایت، بلکه برای سنجش نتایج کارآفرینی نیز اعمال شوند.

دبی؛ پایتخت جهانی اقتصاد دیجیتال

به نقل از theceomagazine امارات و عربستان سعودی به دنبال اتخاذ راهبردهایی برای خروج از اتکای صرف به تولید نفت به عنوان تولیدکننده ثروت هستند؛ در پی این امر، کارآفرینی  به شکلی بی سابقه‌ در این دو کشور در حال اوج گیری است.

براساس مطالعه اخیر توسط Proxyrack این دو کشور بالاترین تعداد کاربران اینترنت را دارند. این آمار با تبدیل شدن دبی به پایتخت جهانی اقتصاد دیجیتال همزمان شده است.

امارات جایگاه اول مطلوب‌ترین اقتصاد برای راه‌اندازی کسب‌وکار

در مانیتور جهانی کارآفرینی (GEM) 2022 «شاخص زمینه کارآفرینی ملی» امارات متحده عربی به عنوان مطلوب‌ترین اقتصاد برای راه‌اندازی کسب‌وکار جایگاه اول را به خود اختصاص داد و پس از آن عربستان سعودی در رده دوم قرار گرفت.

همچنین امارات قرار است تا سال ۲۰۳۱ به خانه ۲۰ یونیکورن (استارت‌آپ هایی با ارزش بیش از ۱ میلیارد دلار آمریکا) تبدیل شود.

در منطقه‌ای که مشاغل خانوادگی ۸۰درصد نیروی کار را تشکیل می دهند، دولت همچنین قانون جدیدی صادر کرده است که تضمین می‌کند چنین شرکت‌هایی توسط نسل‌های متوالی در خانواده رهبری می‌شوند. همچنین برنامه‌هایی برای تسریع پذیرش فناوری توسط مشاغل خانوادگی نیز وجود دارد.

کلان شهر فردا

دبی به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مرکز جهانی جذاب برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان از همه جای جهان است.

محمدعلی راشد لوثه، از مدیران این شهر مشهور می‌گوید: دبی با زیرساخت‌های کلاس جهانی، موقعیت استراتژیکی که قاره‌ها را به هم متصل می‌کند و انبوهی از گزینه‌های راه‌اندازی تجاری جذاب، دروازه‌ای ایده‌آل برای شرکت‌هایی است که به دنبال توسعه در خاورمیانه و فراتر از آن هستند.

در حالی که شرکت‌های کوچک و متوسط ​​(SMEs) در حال حاضر ۹۵درصد از اقتصاد امارات را تشکیل می‌دهند، دولت برنامه‌هایی را برای تقویت حمایت از شرکت‌های با ظرفیت بالا و تجاری‌سازی فناوری جدید ترسیم کرده است.

استراتژی جدید D33 که شامل ۱۰۰ پروژه تحول آفرین است، در نهایت برای سودآوری ۲۷ میلیارد دلاری در سال طراحی شده است و در نتیجه اقتصاد دبی و موقعیت آن را به عنوان سومین شهر برتر جهان تقویت می کند.

امارت در فهرست اکونومیست از شهرهای برجسته جهانی به دلیل مقررات منعطف، برنامه‌های رشد اقتصادی و هوای گرم در طول سال متمایز شد و بالاتر از نیویورک، لندن و پاریس قرار گرفت.

اتصال پیشگامان و سرمایه‌گذاران

شهر اینترنتی دبی به لحاظ استراتژیک در یکی از مناطق آزاد شهر قرار دارد که مزایای مالیات و مالکیت برای سرمایه گذاران خارجی را ارائه می‌دهد. برای استارتاپ‌ها و شرکت‌های کوچک و متوسط، این مناطق مکان‌های مناسبی برای ملاقات با مشتریان بالقوه و شرکای تجاری هستند.

از طریق ویزای طلایی و ویزای سبز که خود حمایت مالی را امکان پذیر می‌کند، دولت به طور فعال موانع بوروکراتیک را برای جذب افراد، سرمایه گذاران و کارآفرینان بسیار ماهر به حداقل می‌رساند.

این اقدامات همچنین جذابیت ها را برای کارآفرینانی افزایش می‌دهد که به دنبال انتقال دفتر مرکزی کسب‌وکارهای دیجیتال خود به دبی هستند. گفتنی است که دولت امارات برای جذب ۳۰۰ استارت‌آپ طی دو سال آینده هدفگذاری کرده است. به این معنی که ۳۰۰ استارتاپ و کسب و کار دیجیتال جهانی دفتری در دوبی راه اندازی کنند. در حال حاضر، چنین پدیده ای را در مرکز استارتاپی استیشن اف فرلنسه می توان دید.

این امر همراه با برنامه‌هایی که به کسب مهارت‌های کارآفرینی در حال رشد اختصاص داده شده‌اند، امارات و بخصوص دبی را از حالت مهاجرپذیر به مرکز جهانی کسب‌وکارهای دیجیتال دیجیتال و نوآوری تبدیل می‌کند.

منبع: تجارت نیوز

  • دبی جذابترین مقصد راه اندازی کسب‌وکارهای دیجیتال در خاورمیانه
کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا