اقتصاددیجیتالشهر هوشمند

۲۵ درصد درآمد شهر «هوشی مین» ویتنام از طریق اقتصاد دیجیتال تامین خواهد شد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

دولت محلی شهر «هوشی مین» در ویتنام با ارائه گزارشی تاکید کرد که سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص این شهر تا سال ۲۰۲۵ به بیش از ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.

دولت محلی شهر «هوشی مین» در ویتنام با ارائه گزارش در خصوص میزان پیشرفت اقصتاد دیجیتال در این شهر مهم و صنعتی تاکید کرد که سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص این شهر تا سال ۲۰۲۵ به بیش از ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، همزمان اعضای شورای شهر هوشی مین نیز تاکید کرده اند که در نظر دارند طی فرآیندی علمی، این شهر صنعتی ویتنام را به شهر هوشمند در بازه زمان یاد شده تبدیل نمایند.

در همین راستا، به گفته شهرداری هوشی مین، دولت بر افزایش آگاهی عمومی از تحول دیجیتال، سازماندهی اجرای وظایف تحول دیجیتال و تکمیل دولت دیجیتال تمرکز خواهد کرد. مقامات برای یکپارچه‌سازی و بهره‌برداری مؤثر از داده‌ها برای کمک به بهبود و توسعه اقتصادی-اجتماعی پس از دوران همه گیری کرونا و حمایت از حکمرانی فناوری محور تمرکز خواهد کرد.

بر اساس گزارش ارائه شده از سوی شورای شهر هوشی مین، دولت محلی همچنین برای تضمین امنیت و ایمنی اطلاعات در هنگام ایجاد دولت دیجیتال تلاش خواهد کرد. دولت محلی همچنین اعلام کرده که که به شدت در توسعه منابع انسانی با تمرکز بر آموزش و پرورش کادرها، کارمندان دولت و کارمندان دولتی سرمایه گذاری خواهد کرد.

کارشناسان بر این باورند که ترویج تحول دیجیتال یکی از راه حل های تسریع بهبود اقتصادی پس از همه گیری کرونا و حرکت به سمت توسعه قدرتمند در آینده است. طبق گزارش موسسه مطالعات توسعه (HIDS)، اقتصاد دیجیتال نزدیک به ۸.۳ میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی هوچی مین در سال ۲۰۲۱ کمک کرده است که معادل ۱۴.۴۱٪ از کل درآمد ناخالص این شهر است. انتظار می رود این نرخ در سال ۲۰۲۲ به ۱۵ درصد برسد.

منبع: بازار

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا