ارزدیجیتال

درباره صرافی‌های ارز دیجیتال بیشتر بدانید

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

خرید و فروش ارزهای دیجیتالی عمده فعالیت در این بازار ارز دیجیتال است که این معاملات در صرافی‌های ارز دیجیتال انجام می‌شوند. در واقع صرافی ارز دیجیتال به مکانی آنلاین گفته می‌شود که در آن خرید و فروش ارز دیجیتال انجام می‌شود.

در حقیقت بدون وجود صرافی‌ها یا به عبارتی اکسچنج‌ها، فعالیت در بازار دیجیتال هم غیرممکن است؛ چراکه صرافی‌ها به عنوان واسطه عمل کرده و معاملات ارز دیجیتال در قالب آنها انجام می‌شود. از این رو باید متقاضیان فعالیت در این بازار، با انتخاب یک صرافی معتبر که با استفاده از آن بتوان به فعالیت در بازار دیجیتال و آن هم در فضایی دارای امنیت فعالیت کرد، نسبت به شروع کار در این بازار اقدام کنند.

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

معرفی صرافی‌های معتبر و محبوب جهان

بایننس (Binance)

این صرافی از بهترین‌های موجود در جهان بوده و می‌توان گفت بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال در دنیا به حساب می‌آید و دفتر آن در حال حاضر در جزایر مالتا اتحادیه اروپا قرار دارد.
البته به این نکته توجه داشته باشید که این صرافی هم در ابتدا بزرگترین صرافی در دنیا نبوده است.

دفتر بایننس برای نخستین بار در چین افتتاح شد، اما رفته رفته به دنبال محدودیت‌های ایجادشده توسط چین برای مبادلات ارزهای دیجیتال، دفتر مرکزی این صرافی به ژاپن انتقال یافت. بعد از ژاپن هم این دفتر به اتحادیه اروپا نقل مکان کرد و در تمام این مدت، جلب اعتماد مردم بزرگترین سرمایه برای بایننس به شمار می‌رود و همین اعتماد مردمی، این صرافی را به محبوب‌ترین و بزرگترین صرافی دنیا بدل ساخته است.

از معروف‌ترین محصولات بایننس می‌توان به صرافی متمرکز بایننس، آکادمی بایننس، موسسه تحقیقاتی بایننس، لانچ پد بایننس و خیریه‌ مبتنی بر بلاک‌چین بایننس اشاره کرد. متاسفانه بایننس کاربرانی ایرانی را تحریم کرده و بصورت پیشفرض امکان فعالیت در این صرافی را نداریم و برای دسترسی و فعالیت در این صرافی نیاز به وی پی ان خواهد بود.

بایننس حساسیت بسیار بالایی به تغییر آی پی دارد و در صورت ورود به حساب کاربری با آی پی های مختلف، حساب شما مسدود خواهد شد و درخواست احراز هویت از شما می شود. برای جلوگیری از این اتفاق نیاز به آی پی ثابت خواهید داشت.

نکته بسیار قابل توجه در رابطه با بایننس این است که یکی از مهم‌ترین والت‌های موجود در دنیای ارز دیجیتال، که به نام کیف پول تراست (Trust) شناخته شده است، از محصولات بایننس است.

خوش‌نامی و محبوبیت بایننس به‌واسطه امنیتی است که برای کاربران در خرید و فروش رمز ارزها فراهم کرده است.

ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۳، آبان‌ماه ۱۳۹۹

بیت رکس ( Bittrex ) 

روش کار در این صرافی، بازار معاملات است که تنها واسطه معاملات مختلف ارز دیجیتال می‌باشد. در این صرافی معاملات با سرعت بالا انجام می‌شود و از امنیت بالایی برخوردار است، همچنین این صرافی از رابط کاربری آسان و راحت برخوردار است. از دیگر خصوصیات این صرافی می‌توان به پشتیبانی از ارزهای دیجیتال بسیار متنوع، حجم بالای معاملات و غیره اشاره کرد.

نکته قابل توجه در این صرافی عدم پشتیبانی از ارزهای واقعی و یا همان فیات است. این صرافی تنها امکان تبدیل ارزهای دیجیتال مختلف به یکدیگر را دارد. بیت رکس هم مانند بایننس برای کاربران مسدود است و مشابه بایننس حساسیت روی آی پی دارد که برای رفع این مشکل می توان از سرویس هایی مثل فیت نت یا مولواد استفاده کرد.

کوکوین ( KuCoin ) 

این صرافی قادر به پشتیبانی از رمز ارزهای متعدد است. میزان کارمزد در آن پایین بوده و  دارای رابط کاربری آسان است. علاوه بر این امکان خرید مستقیم ارزهای دیجیتال مختلف از آن هم وجود دارد. از دیگر مزیت‌های آن می‌توان به برخورداری از اپلیکیشن تلفن همراه مخصوص سیستم عامل‌های اندروید و ios  اشاره کرد.

صرافی‌های معتبر ایرانی

 والکس

از ویژگی‌های این صرافی می‌توان به پشتیبانی تمام‌وقت و قوی، برخورداری از امنیت بالا به سبب استفاده از کیف پول‌های سخت‌افزاری، امکان انجام ۲۴ ساعته معاملات، در دسترس قرار دادن انواع چارت‌های قیمتی و پوشش تعداد بالای ارزهای دیجیتال قابل معامله به ویژه رمزارزهای اصلی شامل بیت کوین و اتریوم و غیره اشاره کرد.

نوبیتکس

انجام معاملات در این صرافی به صورت قطعی نبوده؛ چراکه ممکن است یکی از طرفین معامله منصرف شود و طرف مقابل با مشکل مواجه شود. از ویژگی‌های این صرافی می‌توان به کیف پول سخت‌افزاری که سبب امنیت بالا می‌شود، پوشش بیش از یازده ارز دیجیتال به ویژه بیت کوین و اتریوم، برخورداری از نمودار قیمت ویژه، امکان انجام شبانه‌روزی معاملات و حق کمیسیون پایین اشاره کرد.

البته ناگفته نماند که عیب این صرافی از دسترس خارج شدن سایت در زمان افزایش میزان نوسانات بازار است.

بید ارز

روش کار در این صرافی به سبک بازار معاملاتی است و انواع معاملات را بدون نیاز به واسطه انجام می‌دهد. سرعت انجام معاملات  و امنیت در آن بالا بوده و قیمت‌ها به صورت لحظه‌ای در آن اعلام می‌شود.

منبع: شهر سخت افزار


بیشتر از صرافی دیجیتال در اقتصاد الکترونیکی بخوانیم:
معرفی ۶ مورد از بهترین برنامه های غیرمتمرکز در سال ۲۰۲۰ !
نحوه خرید ارز دیجیتال بیت کوین
آمریکا به دنبال تنظیم مقررات سخت برای صرافی‌های غیرآمریکایی است!
صرافی Bitstamp کوین XRP را از لیست معاملاتی خود حذف می‌کند!
خزانه داری آمریکا: صرافی های ارز دیجیتال باید هویت کیف پول های خصوصی را ثبت کنند!
«کوین‌نیک مارکت» راه‌اندازی شد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. بازتاب: ارز دیجیتال بیت کوین اس وی (BSV) چیست و چگونه استخراج می‌شود؟ : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  2. بازتاب: صرافی بایننس سرویس پرداخت ارز دیجیتال Binance Pay را عرضه می‌کند : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  3. بازتاب: با ۵ دسته‌بندی خبرساز و موفق حوزه دیفای آشنا شوید! : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  4. بازتاب: آیا درگاه پرداخت صرافی‌ها حذف می‌شود؟ واکنش صرافی‌ها نسبت به تصمیم جنجالی بانک مرکزی : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  5. بازتاب: احتمال ممنوعیت معاملات ارزهای دیجیتال در هنگ‌کنگ؛ صرافی‌ها هشدار دادند باعث فعالیت زیرزمینی می‌شود : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا