پرداخت با ارزدیجیتالصرافی ارز دیجیتال

بی توجهی پرداخت‌یارها باعث از دست رفتن حداقل ۶۰ درگاه پرداخت صرافی‌ رمزارزی شد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

رئیس کارگروه تبادل انجمن بلاک‌چین می‌گوید: دلیل بسته شدن درگاه پرداخت حداقل۶۰ کسب‌وکار حوزه تبادل رمزارز، بی‌توجهی پرداخت‌یارها به ضرب العجل شاپرک برای اعلام لیست این فعالان بود.

 مرتضی موذنی، رئیس کارگروه تبادل انجمن بلاک‌چین در گفت‌وگو با پیوست اعلام کرد: شاپرک به دستور بانک مرکزی، در سال ۱۴۰۱ به صورت مشخص به پرداخت‌یارها اعلام کرده بود لیست درگاه‌هایی که در صنف تبادل فعالیت می‌کنند را برای ما ارسال کنید.

به گفته موذنی: برای ارسال این لیست نیز، دو ضرب‌العجل به تاریخ آبان ماه ۱۴۰۱ و اسفند ۱۴۰۱ اعلام کرده بود. البته در بین تمامی پرداخت‌یارها، یک استثنا وجود دارد که لیستی شامل همه درگاه‌ها را ارسال کرده است.

رئیس کارگروه تبادل انجمن بلاک‌چین با اشاره به نحوه تعامل میان شاپرک و پرداخت‌یارها که بدون بروکراسی اداری پیچیده و با یک ایمیل ساده هم می‌تواند انجام شود، گفت: در سال ۱۴۰۲ برخی از پرداخت‌یارها این لیست را در زمانی ارسال کردند که فرصت به پایان رسیده بود.

شاپرک برای نظارت بر نحوه فعالیت صرافی‌های رمزارزی و فعالان این حوزه درگاه ۷۸۰۰ را برای آنان مشخص کرد، سازوکار فعالیت این درگاه‌ها تا حدودی باسازوکار سایر درگاه‌ها متفاوت است از همین رو کسب و کارهای حوزه رمزارزی که درگاه‌های آنها روی ۷۸۰۰ نباشد پس از شناسایی مسدود و در لیست سیاه شاپرک قرار می‌گیرند.

به گفته او: درگاه پرداخت برای کسب‌وکارهای نوین، حکم نفس کشیدن را دارد و با این کار نفس کسب‌وکارها گرفته شده است.

او با اشاره به اینکه انجمن مدتی است که در حال پیگیری این موضوع است گفت: انجمن درحال مذاکره با شاپرک است تا به صورت مسقیم کسب ‌و کارهای جامانده را معرفی کند. البته این کار برای همه کسب‌وکارها انجام نشده است و تنها برای کسب‌وکارهایی این معرفی انجام شده که تا قبل از ۱۴۰۲ کدرهگیری مالیاتی، شماره ترمینال و مواردی مانند ۱۰ تراکنش اول و آخر را دارا بودند و می‌توانستند اثبات کنند مالیات پرداخت کرده‌اند و فعال بودند و درگاه پرداخت داشته‌اند. همچنین اشخاص حقوقی باید سابقه مالیات بر ارزش افزوده را هم ارائه کنند.

منبع: پیوست

  • بی توجهی پرداخت‌یارها باعث از دست رفتن حداقل ۶۰ درگاه پرداخت صرافی‌ رمزارزی شد
کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا