اقتصاددیجیتالکسب و کار هوشمند در ایران

در آینده نزدیک؛۷۰ درصد کسب‌وکارها وارد فضای مجازی می‌شود

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اردبیل و عضو کمیسیون بلاک‌چین و رمزارز نظام صنفی رایانه‌ای کشور گفت: به اعتقاد بنده در آینده نزدیک بالای ۷۰ درصد از کسب‌وکارهای ما رسماً وارد فضای مجازی خواهد شد.

مجید نصیرزاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کسب‌وکارها در آینده نزدیک از حالت سنتی خود کاملاً جدا شده و باعث رکود کسب‌وکارهای سنتی خواهد شد و بشر امروزی با صرف زمان و هزینه کمتر استقبال بیشتری از این حوزه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه به‌زودی شاهد تحول اساسی در عرصه کسب‌وکارهای آنلاین خواهیم بود، افزود: تلفیق این حوزه با رمز ارزها در بستر بلاک‌چین انقلاب جدیدی از تکنولوژی را رونمایی خواهد کرد و مردم با استفاده از تکنولوژی متاورس به کمک یک هدست واقعیت مجازی با تکیه دادن در صندلی خود در منزل بدون محدودیت زمانی و مکانی در فروشگاه‌های آنلاین سرتاسر دنیا قدم خواهند زد و از بازدید و خریدهای خود نهایت لذت را خواهند برد.

جهت مشاهده ودانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

این فعال حوزه فناوری اطلاعات بیان کرد: این حوزه نه‌تنها در بحث خریدوفروش آنلاین بلکه در حوزه‌های گردشگری و پزشکی و بسیاری از حوزه‌های دیگر انقلابی ایجاد خواهد کرد.

نصیرزاده با اشاره به اینکه در درجه اول باید فرهنگ استفاده از تکنولوژی در جامعه همه‌گیر شود، ادامه داد: قطعاً این کار نیازمند همکاری دولت‌ها و فعالین این حوزه است.

وی اضافه کرد: هر بستری در درجه اول نیازمند قوانین شفاف و منعطف است که با پیشرفت این حوزه سریع قابلیت به‌روزرسانی داشته باشد و باعث ایجاد محدودیت‌های دست‌وپاگیر نشود که در کشور ما در طول سال‌های گذشته بیش‌ازپیش قابل‌لمس بود و همیشه بخش خصوصی درگیر کاغذ بازی‌های اداری بوده است و به نظر می‌رسد یکی از دلایل اصلی جاماندن ما در اکثر عرصه‌ها همین بروکراسی ادارات باشد.

فرصت های فضای مجازی از تهدیدهای آن پیشی می گیرد

دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اردبیل افزود: با پیشرفت علم و تکنولوژی زندگی امروز بشری بیشتر از پیش تحت این حوزه قرار گرفته است و کسب‌وکارهای امروزی نیز از این قائله مستثنی نبوده و با سرعت بیشتری خود را با دنیای مجازی وفق دادن و بشر امروز به پشتوانه علم هر روز بیشتر به دنبال رفاه و آرامش در زندگی خود می‌گردد که کسب‌وکارهای مجازی این مسیر را هموارتر کرده است.

نصیرزاده با بیان اینکه مردم با یک کلیک می‌توانند به تمام نیازمندی‌های روزمره خود در دنیای مجازی دسترسی داشته باشند، اضافه کرد: با استفاده از این فضا، مردم با صرف کمترین زمان ممکن و هزینه‌ای ناچیز با برسی قیمت و تنوع نیاز خود بهترین و باصرفه‌ترین انتخاب ممکن را انجام دهند.

عضو کمیسیون بلاک‌چین و رمزارز نظام صنفی رایانه‌ای کشور تشریح کرد: در طی دو سال گذشته و با گسترش بیماری منحوس کرونا در جای‌جای این کره خاکی بشر بیشتر از هر زمان دیگر خود را در دامن علم و تکنولوژی جای داد و ترس افراد از حضور در اجتماعات باعث رونق کسب‌وکارهای مجازی شد و امنیت سلامت بهداشتی این حوزه شتاب فزاینده‌ای به پیشرفت کسب‌وکارهای این حوزه بخشید.

وی اضافه کرد: با گسترش کسب‌وکارها در بستر فضای مجازی قطعاً فرصت‌ها و تهدیدهای همگام با این مسیر پدید می‌آید و قطعاً فرصت‌های این حوزه از تهدیدهای آن پیشی خواهد گرفت و علم و تکنولوژی همواره در طول تاریخ به‌خوبی این را ثابت کرده است.

منبع: ایسنا

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا