امنیت اطلاعات

دسترسی غیرمجاز به مرکز ذخیره سازی داده های یک شرکت خصوصی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری فردی که با دسترسی غیرمجاز به مرکز ذخیره سازی داده های یک شرکت خصوصی اقدام به تغییر داده های مالی و اسناد مهم این شرکت کرده بود، خبر داد.

به گزارش اقتصاد الکترونیکی به نقل از پلیس فتا: سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار داشت نماینده یک شرکت خصوصی با در دست داشتن شکوائیه‌ای به این پلیس مراجعه کرد و اظهار داشت شخصی با دسترسی غیرمجاز به مرکز ذخیره سازی داده های شرکت موجب ایراد خسارت های مادی و معنوی فراوانی شده است. 

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: با تحقیقات مقدماتی و استخراج  مستندات‌ و استعلامات تخصصی و فنی لازم توسط کارشناسان پلیس فتا سرنخ های اولیه از مجرم به دست آمد.

این مقام انتظامی بیان داشت : با تلاش کارآگاهان سایبری هویت مجرم برای پلیس محرز و طی هماهنگی لازم و اقدامات فنی و پلیسی با شناسایی مخفیگاه متهم،وی به همراه تجهیزات الکترونیکی دستگیر شد و جهت سیر مراحل قانونی به پلیس فتا منتقل شد. 

وی افزود: این شیاد مجازی پس از ورود به پلیس فتا منکر هرگونه دسترسی غیرمجاز و نفوذ به مرکز ذخیره سازی داده های شرکت شاکی شد اما با مشاهده مستندات پلیس ضمن اعتراف به عمل مجرمانه خود، اعلام کرد که با این اقدام قصد اخاذی از این شرکت را داشته است.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند.

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بازتاب: آیا نگرانی درمورد حریم خصوصی داده‌ها کافی است؟ : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا