آموزش و همایش دیجیتالپیشنهاد سردبیرمقاله کسب و کار دیجیتال

۹ فایده‌‌ گذراندن دوره آموزشی تحول دیجیتال برای سازمان شما

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
مترجم: ساجده خطیری

دوره‌ها و گواهینامه‌های تحول دیجیتال می‌توانند در تدوین یک برنامه‌‌ موفق به مدیران شرکت‌‌ کمک کنند.

فرآیند دیجیتالی کردن یک سازمان به معنای ترکیب فناوری‌‌های دیجیتال در همه جنبه‌های عملیات یک کسب‌‌وکار است؛ که این مساله تاثیر بسزایی بر شیوه اداره یک کسب‌‌وکار دارد. با کمک این فرآیند شرکت‌‌ها خود را به شکلی بازسازی می‌کنند که بیش از هر زمان دیگری سودآور و موثر خواهند شد. با این حال، چنین تحولی که کل یک سازمان را درگیر می‌کند کار کوچکی نیست.

مسائل چنین دگرگونی‌‌ای بسیار زیاد است؛ از شناسایی فناوری صحیح تا تقویت مدل‌های کسب‌‌وکار و کشف چگونگی حفظ شکلی از فرهنگ دیجیتال در سازمان که کارکنان را تشویق به خلق چنین تحولی کند. دوره‌ها و گواهینامه‌های تحول دیجیتال می‌توانند در تدوین یک برنامه‌‌ موفق به مدیران شرکت‌‌ کمک کنند. به بررسی فواید دوره‌های آموزشی تحول دیجیتال برای مدیران و چگونگی تاثیر آن بر آینده حرفه آنها می‌‌پردازیم.

۱- سودآوری بیشتر در سرمایه‌‌گذاری.

چه چیزی باعث می‌شود شرکت شما عقب بماند؟ در حال حاضر چه موانعی در جریان کاری خود دارید که باعث کاهش کارآیی آن می‌شود؟ وارد کردن دستی داده‌ها یک گلوگاه در روند کار است. گلوگاه زمانی ایجاد می‌شود که یک فرآیند باید از چندین بخش عبور کند تا بتواند به جلو برود. برای مثال، بسیاری از شرکت‌‌ها هنوز گزارش‌ها را از طریق بخش فناوری اطلاعات ارسال می‌کنند، که منجر به تاخیر می‌شود. اما بسیاری از این موانع با تحول دیجیتال حذف شده‌‌اند! وقتی رویه‌های قبلی با گردش‌‌های کاری خودکار جایگزین می‌شوند و فرآیندهای فعلی به‌طور کامل بازبینی می‌شوند، اصطکاک در کسب‌‌وکار کاهش می‌‌یابد.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

۲- افزایش توانایی در تصمیم‌گیری.

با وجود اینکه در سال‌های اخیر، داده‌ها رونق گرفته‌‌اند، تنها درصد کمی از شرکت‌‌ها از این اطلاعات استفاده می‌کنند. برای تبدیل آنها به اطلاعات مفید برای مدیریت، بسیاری از افراد فاقد ابزار و روش هستند. اما برای یک شرکت دیجیتالی، این یک مزیت متمایز است. راه‌‌حل‌‌های هوش تجاری مدرن (BI) به آنها اجازه می‌دهد به سرعت بینش‌‌هایی را از جریان مداوم داده‌ها استخراج کنند. بنابراین، آنها می‌توانند به شکل قابل توجهی سریع‌‌تر (و با دقت بیشتر) نسبت به شرکت‌‌هایی که این مهارت‌‌ها را ندارند، پاسخ دهند.

۳- افزایش سرعت و مهارت.

کووید-۱۹ چابکی جامعه تجاری را به روشی غیرمنتظره آزمایش کرد. بسیاری از افراد خود را در تنگنا یافتند. آنها به دلیل کمبود ابزار و فرآیندها قادر به تغییر سریع نبودند. برخی شرکت‌‌ها کار آسان‌‌تری برای تغییر به دورکاری داشته‌‌اند. در نتیجه، آنها توانستند از هر مکانی کار کنند، زیرا از قبل، ابزارها و فرآیندهای دیجیتال لازم را داشتند و به لطف تحول دیجیتال، انطباقشان سریع بود. جفری کوهن، رهبر دیجیتال توضیح می‌دهد: «تحول دیجیتالی که ما میان ۲۵هزار کاربر در ۳۶ ایالت در سازمان سابق من اجرا کردیم، شامل دیجیتالی کردن نحوه ردیابی عملکرد خدمات بود. برای خودکارسازی عملیات‌‌ پر‌زحمت سابق، ما یک پلتفرم ایجاد کردیم. کیفیت بالاتر و استفاده بهتر دو مزیت کلیدی بود که از تجزیه و تحلیل نتیجه پدید آمد.

نتیجه نهایی: توانایی بیشتر برای واکنش سریع به شرایط پیش‌‌بینی‌‌نشده. به محض اینکه کووید-۱۹ روی داد و خواستار رویه‌های جدید شدند، تحول دیجیتالی که ما ایجاد کرده بودیم به تیم کمک کرد تا به سرعت به واقعیت جدید واکنش نشان دهد.» تحول دیجیتال چندین مزیت دارد، اما یکی از ضروری‌ترین آنها افزایش چابکی است. یک مزیت رقابتی کلیدی، ظرفیت واکنش سریع به تغییرات و ارائه پاسخ‌های مورد نیاز در چند روز است.

۴- میزان رضایت بیشتر از مشتریان.

انتظارات مشتریان با توجه به رشد تلفن همراه و فناوری تغییر کرده است. مشتریان مدرن نیاز به سهولت استفاده دارند. وادار کردن آنها به عبور از حلقه‌های پیچیده برای اینکه ببینند چه عکس‌‌العملی دارند یک استراتژی مخاطره‌‌آمیز است. به عنوان مثال، اگر یک سرویس قدیمی ارائه دهید چه اتفاقی می‌‌افتد؟ آنها به احتمال زیاد از این موقعیت فرار خواهند کرد. یکی از اهداف اصلی تحول دیجیتال، افزایش رضایت مشتری است.

۵- ارتقای تجربه مشتری از طریق تحول دیجیتال.

آسان‌‌تر کردن زندگی مشتریان با ارائه ابزارهای دیجیتال به آنها یک معامله برد –  برد است. این جذابیت شرکت شما را برای مشتریان بالقوه بهبود می‌‌بخشد. با این حال، مهم‌ترین مزیت این است که شما را در جریان رقابت نگه می‌‌دارد. شرکت‌‌هایی که از فناوری‌‌های قدیمی استفاده می‌کنند، برای رقابت با شرکت‌‌هایی که از جایگزین‌‌های فعلی استفاده می‌کنند، مشکل خواهند داشت. در محیط تکنولوژیکی که به سرعت در حال حرکت است، برای کسب‌‌وکارها ضروری است که از آخرین روندها برای ماندن در رقابت مطلع باشند. با توسعه فناوری‌‌های دیجیتال جدید، کسب‌‌وکارها باید روش‌های نوآورانه‌‌ای برای ارائه ارزش به مشتریان خود بیابند. برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان، شرکت‌‌ها باید تغییرات دیجیتال را بپذیرند، در غیر این صورت در معرض خطر عقب ماندن هستند.

  اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

۶- دسترسی به اطلاعات بیشتری از مشتری.

شگفت‌انگیز است! امروزه برخی سازمان‌ها نیازهای شما را قبل از اینکه حتی آنها را ذکر کنید، پیش‌‌بینی می‌کنند. همچنین، به نظر می‌‌رسد که آنها در حال خواندن ذهن شما هستند. این جادو نیست، اما تجزیه و تحلیل چیزی است که در اینجا کار می‌کند. فناوری‌‌های دیجیتال توسط این کسب‌‌وکارها برای به دست آوردن درک عمیق‌‌تری از مشتریان بالقوه‌‌شان استفاده می‌شود. با استفاده از برخورد مشتری به عنوان منبعی از هوش، آنها به‌طور مداوم به دنبال راه‌هایی برای بهبود هستند.

۷- مجموعه‌‌ای کامل‌‌تر از اطلاعات.

جمع‌آوری داده‌ها در مشاغل رایج است، اما سود واقعی از تجزیه و تحلیل این داده‌ها حاصل می‌شود تا بتوان از آنها برای پیشرفت شرکت استفاده کرد. در نتیجه‌‌ تحول دیجیتال، سیستمی برای به دست آوردن داده‌های صحیح و ادغام مناسب آن برای افزایش هوش تجاری ایجاد می‌شود. این ابزاری را برای واحدهای عملکردی سازمانی متعدد فراهم می‌کند تا داده‌های خام را در نقاط تماس متعدد به بینش تبدیل کنند. یک نمای کلی از تجربه مشتری، عملیات، تولید، امور مالی و چشم‌‌انداز کسب‌‌وکار از این طریق ایجاد می‌شود.

۸- استفاده موثرتر از منابع موجود.

تحول دیجیتال اطلاعات و منابع را به مجموعه‌‌ای از ابزارهای کسب‌‌وکار تبدیل می‌کند. به جای داشتن نرم‌‌افزار و پایگاه‌های اطلاعاتی پراکنده در اطراف شرکت، همه آنها را در یک مکان واحد ادغام می‌کند. در سال ۲۰۲۰، سازمان‌های شرکتی به‌طور متوسط از ۹۰۰ برنامه کاربردی استفاده می‌کردند. در نتیجه، ارائه یک تجربه ثابت تقریبا غیرممکن است. تحول دیجیتال می‌تواند با یکپارچه‌‌سازی اپلیکیشن‌‌ها، پایگاه‌های داده و نرم‌‌افزارها، یک مخزن متمرکز برای هوش تجاری ایجاد کند.

۹- درک مشتریان خود از طریق داده.

داده‌ها این پتانسیل را دارند که کلید کسب بینش جدید درباره مشتریان شما باشند. اگر آنها و نیازهایشان را به خوبی بشناسید، طرح کسب‌‌وکار شما می‌تواند حتی بیشتر بر مشتریانتان متمرکز شود. این بینش‌‌ها می‌توانند با ترکیب داده‌های ساختاریافته (مانند اطلاعات مشتری شخصی) و داده‌های بدون ساختار (مانند تجزیه و تحلیل رسانه‌های اجتماعی) به رشد کسب‌‌وکار کمک کنند. با استفاده از داده‌ها، استراتژی‌‌ها می‌توانند محتوای مرتبط‌‌تر، متناسب‌‌تر و انعطاف‌‌پذیرتر ارائه دهند.

منبع: دنیای اقتصاد

  • ۹ فایده‌‌ گذراندن دوره آموزشی تحول دیجیتال برای سازمان شما
کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا