دولت دیجیتالفناوری بلاک چین

نحوه استفاده دولت‌ها از بلاک چین را بدانید!

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

اما آیا می‌دانستید که دولت‌ها در سرتاسر جهان نیز در حال جهش بلاک چین هستند؟ از سیستم های رأی گیری تا تأیید هویت، مؤسسات عمومی در حال یافتن راه های نوآورانه ای برای مهار این فناوری انقلابی برای اهداف خود هستند.

فناوری بلاک چین در سال‌های اخیر طوفانی به جهان وارد کرده است؛ بلاک چین بطور کل غیرقابل تغییر و معماری امن خود، طرز فکر ما را در مورد ذخیره سازی و مدیریت داده ها تغییر می دهد.

بنابراین اگر کنجکاو هستید که چگونه بلاک چین می‌تواند عملیات دولت را متحول کند، دیگر به دنبال آن نباشید؛ در این پست وبلاگ، ما برخی از هیجان‌انگیزترین کاربردهای بلاک چین در حکمرانی مدرن را بررسی خواهیم کرد!

بلاک چین چیست؟

بلاک چین یک دفتر کل دیجیتال تمام تراکنش های ارزهای دیجیتال است. به طور مداوم در حال رشد است زیرا بلوک های “تکمیل شده” با مجموعه جدیدی از ضبط ها به آن اضافه می شوند. هر بلوک حاوی یک هش رمزنگاری از بلوک قبلی، یک مهر زمانی و داده‌های تراکنش است. گره های بیت کوین از زنجیره بلوک برای متمایز کردن تراکنش های قانونی بیت کوین از تلاش برای خرج مجدد سکه هایی که قبلاً در جای دیگر خرج شده اند استفاده می کنند.

دولت‌ها در حال بررسی استفاده از فناوری بلاک چین برای اهداف مختلف هستند. کاربردهای بالقوه شامل اداره مالیات، پرداخت مزایا، سیستم های رای گیری و مدیریت زنجیره تامین است. بلاک چین راهی برای افزایش شفافیت و کارایی و در عین حال کاهش هزینه ها به دولت‌ها ارائه می دهد. به عنوان مثال، استونی از بلاک چین برای کمک به ایمن سازی سوابق سلامت شهروندان خود استفاده می کند و امارات متحده عربی در حال کار بر روی یک سیستم مبتنی بر بلاک چین برای مدیریت اسناد است.

  اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در بلاک‌چین

دولت‌ها چگونه از بلاک چین استفاده می کنند؟

دولت‌ها از بلاک چین برای کمک به ساده سازی فرآیندها و کاهش هزینه ها استفاده می کنند. یکی از راه هایی که آنها این کار را انجام می دهند استفاده از بلاک چین برای ایجاد هویت دیجیتال برای شهروندان است. این به افراد این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به مراجعه به واسطه، به خدمات دولتی آنلاین دسترسی داشته باشند.

راه دیگری که دولت‌ها از بلاک چین استفاده می کنند، ثبت زمین است. با قرار دادن عنوان زمین در بلاک چین، دولت ها می توانند از دقیق و به روز بودن عناوین مطمئن شوند. این امر به جلوگیری از تقلب کمک می کند و خرید و فروش ملک را برای مردم آسان تر می کند.

بلاک چین همچنین می تواند برای ردیابی هزینه های دولت استفاده شود. با ردیابی شفاف نحوه خرج کردن پول، بلاک چین می تواند به کاهش فساد کمک کند و اطمینان حاصل کند که پول مالیات دهندگان به طور موثر استفاده می شود.

در نهایت، دولت‌ها نیز از بلاک چین برای ایجاد سیستم های رای گیری دیجیتال استفاده می کنند. این می تواند با تسهیل رای دادن برای مردم از هر نقطه از جهان به افزایش مشارکت رای دهندگان کمک کند. سیستم‌های رای‌گیری مبتنی بر بلاک‌چین نیز می‌توانند با ارائه رکوردی بدون دستکاری از همه آرای داده‌شده، به جلوگیری از تقلب در انتخابات کمک کنند.

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

مزایا و معایب استفاده از بلاک چین برای دولت‌ها

چند مزایا و معایب استفاده از بلاک چین برای دولت وجود دارد. مزایا شامل این واقعیت است که بلاک چین غیرمتمرکز است، به این معنی که هیچ نهاد یا شخصی بر آن کنترل ندارد. این به طور بالقوه می تواند دولت را کارآمدتر و شفاف تر کند.

علاوه بر این، بلاک چین ایمن و تغییرناپذیر است، به این معنی که وقتی چیزی روی بلاک چین نوشته شود، نمی توان آن را تغییر داد یا دستکاری کرد. این می تواند به جلوگیری از فساد و تقلب در داخل دولت کمک کند.

معایب استفاده از بلاک چین برای دولت شامل این واقعیت است که هنوز یک فناوری نسبتاً جدید با ناشناخته های زیادی است. به عنوان مثال، هنوز مشخص نیست که بلاک چین با افزایش محبوبیت چقدر مقیاس خواهد داشت. علاوه بر این، از آنجایی که بلاک چین غیرمتمرکز است، دولت ها برای استفاده از آن باید کنترل خود را کنار بگذارند.

مطالعات موردی دولت‌هایی که از بلاک چین استفاده می‌کنند

استفاده از بلاک چین توسط دولت‌هادر حال افزایش است زیرا این فناوری نوید ایجاد سیستم های کارآمدتر و ایمن را می دهد. در اینجا چند مطالعه موردی از نحوه استفاده دولت های مختلف از بلاک چین آورده شده است:

  • جمهوری گرجستان از بلاک چین برای ساده سازی سیستم ثبت زمین خود استفاده می کند. این سیستم توسط Bitfury، یک شرکت پیشرو در فناوری بلاک چین توسعه یافته است و به صاحبان زمین اجازه می دهد تا بدون نیاز به واسطه، املاک خود را به صورت امن ثبت کنند.
  • دولت دبی برنامه های خود را برای راه اندازی یک ارز دیجیتال در سطح شهر به نام emCash اعلام کرده است. این ارز دیجیتال برای تمام خدمات و تراکنش‌های دولتی در دبی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و این شهر اولین شهر جهان است که بر روی بلاک چین اجرا می‌شود.
  • ایالت ایلینویز در ایالات متحده در حال اجرای آزمایشی یک سیستم مبتنی بر بلاک چین برای ردیابی گواهی تولد است. این سیستم به کاهش تولدهای تقلبی کمک می کند و والدین را برای دریافت کپی های تایید شده از گواهی تولد فرزندشان آسان تر می کند.

اینها تنها چند نمونه از نحوه استفاده دولت ها از فناوری بلاک چین است. با توانایی آن در بهبود کارایی و امنیت، بدون شک در آینده شاهد کاربردهای دولتی بیشتری برای بلاک چین خواهیم بود.

فناوری بلاک چین با ارائه ذخیره سازی امن داده ها، بهبود سرعت تراکنش و صرفه جویی در هزینه، این پتانسیل را دارد که عملیات دولتی را متحول کند. دولت‌ها در سراسر جهان شروع به اتخاذ این فناوری نوظهور به منظور بهبود کارایی و امنیت کرده‌اند. با استقبال بیشتر دولت‌ها از بلاک چین، می‌توانیم انتظار پیشرفت‌های بیشتری را داشته باشیم که دسترسی بهتر به خدمات عمومی و شفافیت بیشتر در عملیات دولت را برای شهروندان فراهم کند. بلاک چین با هزینه کم، ماهیت ایمن و زمان پردازش سریع، قرار است انقلابی در نحوه مدیریت داده های دولت ها برای سال های آینده ایجاد کند.

منبع: فردا

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا