اینترنت و شبکه اطلاعاتدولت دیجیتال

دولت سیزدهم به دنبال بهره‌گیری حداکثری از فضای مجازی است

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم توسعه کسب و کارهای دیجیتال را یکی از راهبردهای اساسی خود می‌داند، گفت: با تصویب هیات وزیران «کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال» در سطح دولت تشکیل شده که تمامی اختیارات رییس جمهور و هیات وزیران را برای برداشتن موانع سر راه کسب و کارهای دیجیتال دارد.

«عیسی زارع‌پور» در یادداشتی در فضای مجازی اعلام کرد: در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران محترم در مورد محدودیت‌های ایجاد شده در روزهای اخیر برای برخی پلتفرم‌های خارجی عرض کردم که این محدودیت‌ها توسط مراجع ذیصلاح امنیتی به ما ابلاغ شده است و برداشتن آنها هم به تشخیص همان مراجع است. امروز دیدم که یک روزنامه با بداخلاقی، عکسی که مربوط به خوش و بش بخش دیگری از مصاحبه است را تیتر صفحه اول خود کرده است و نوشته «بستن و خندیدن»! و اینگونه القا کرده است که وزیر از محدودیت‌های اعمال شده خوشحال است! من فیلم این بخش از عرائضم را در اینجا گذاشتم و فیلم کامل هم در سایت وزارتخانه موجود است و خودتان می‌توانید قضاوت کنید.

وی افزود: فرصت این شیطنت رسانه‌ای را مغتنم شمردم تا به استحضار مردم عزیز کشورم برسانم که دولت سیزدهم توسعه کسب و کارهای دیجیتال و اقتصاد دیجیتال را یکی از راهبردهای اساسی خود می‌داند. در همین راستا با تصویب هیات وزیران «کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال» در سطح دولت تشکیل شده که تمامی اختیارات رییس محترم جمهور و هیات وزیران را برای برداشتن موانع سر راه کسب و کارهای دیجیتال دارد که این نشان می‌دهد دولت به دنبال بهره گیری حداکثری از فضای مجازی است.

زارع‌پور تاکید کرد: این وزارتخانه همواره حامی کسب و کارهای دیجیتال بوده و در شرایط پیش رو که به دلیل تصمیم مراجع ذیصلاح امنیتی، محدودیت‌هایی برای برخی پلتفرم‌های خارجی ایجاد شده است، ضمن رایزنی با نهادهای مذکور، تمام تلاش خود را برای حل مشکل کسب و کارهای برخط و همچنین تقویت زیرساخت‌ها و پلتفرم‌های داخلی برای میزبانی کسب و کارها و هموطنان عزیز به کار بسته است. یادمان نرود که محدودیت اینترنت در دولت‌های گذشته هم در شرایط خاص مسبوق به سابقه بوده که منجر به قطع کل اینترنت می‌شد؛ اما در این دوره، این اتفاق نیفتاد و تمامی خدمات داخلی و بسیاری از خدمات خارجی بدون هیچ گونه اختلالی در دسترس هستند و تلاش شده که هموطنان عزیز برای ارتباطات و امورات روزمره مشکلی نداشته باشند.

وی افزود: همانطور که بارها عرض کرده‌ام یکی از اهداف مهم این وزارتخانه ارتقا کیفیت و سرعت زیرساخت‌های ارتباطی کشور است. پیگیری اجرای طرح‌هایی مثل «فیبرنوری منازل و کسب و کارها» که سرعت اینترنت را دهها برابر افزایش خواهد داد، نشان دهنده عزم و اراده جدی این وزارتخانه برای توسعه ارتباطات در فضای مجازی است.

وزیر ارتباطات گفت: انشالله این ایام سپری خواهد شد و با نگاه راهبردی دولت سیزدهم به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و اقدامات پیش رو، آینده‌ای بهتر در انتظار کسب و کارهای مجازی و اقتصاد دیجیتال کشور خواهد بود.

منبع: ایرنا

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا