بازاریابی دیجیتالپیشنهاد سردبیر

دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال مجموعه ای از فعالیت و ابزارهایی است که برای تبلیغات محصولات و خدمات در بستر وب یا اینترنت سایر ابزارهای دیجیتالی مورد استفاده قرار می گیرد. اصطلاح دیجیتال مارکتینگ از چند دهه قبل تا به امروز به عنوان زیر مجموعه مدیریت بازاریابی و تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرد.

آشنایی با بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ 

در سال های اخیر با توجه به به گسترده شدن کسب و کار اینترنتی، از ابزارهای بازاریابی دیجیتال متنوع استفاده شده است. با توجه به توسعه چشمگیر فناوری اطلاعات، کاربران به این موضوع توجه بیشتری کرده و متوسط آنلاین بودن آن ها بیش تر شده است. بحث و موضوع دیجیتال مارکتینگ به عنوان دانش مستقل مورد توجه واقع شده است.

بهینه سازی سایت

سئو یا بهینه سازی سایت بهترین روش دیجیتال مارکتینگ است که رقابت زیادی در آن وجود دارد. چنان چه بتوانید سایت خود را براساس اصول سئو به درستی روی کلمات کلیدی بهینه سازی کنید، هدفمندترین کاربران و مخاطبان را برای خود خواهید داشت. به هیچ عنوان نمی توان تاثیر بهینه سازی سایت را با روش های دیگر در دیجیتال مارکتینگ مقایسه کرد زیرا مخاطب هدفمند، مخاطبی است که خود به دنبال محصولات و خدمات قابل ارائه از سوی شما باشد.

محتوا پادشاه است Content is king

یکی دیگر از ابزارهای سئو سایت که می توان از آن در دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال استفاده کرد، تولید محتوای مناسب است.

مهم نیست که کسب و کارتان تا چه اندازه بزرگ یا کوچک باشد، شما در هر صورت نیاز به بازاریابی محتوا دارید. با تولید محتوای مناسب و بارگذاری آن در سایت به صورت مقاله یا ویدیوی آموزشی می توانید نیاز مخاطب و کاربران سایت خود را برطرف نمایید.

به جرات می توان گفت محتوا مهمترین و تاثیر گذارترین فاکتور در بین تمام فاکتورهای بهینه سازی سایت به شمار می رود. به همین خاطر است که سئو کاران انگلیسی زبان می گویند: Content is king یعنی محتوا پادشاه است. آن ها به تجربه دریافتند که یک محتوای خوب و با کیفیت که متناسب با استانداردهای سئو تولید شده، چقدر می تواند در کسب رتبه توسط موتورهای جست و جو تاثیر گذار باشد.

به همین خاطر اگر قصدتان برای ادامه و موفقیت کسب و کارتان جدی است، حتما باید به فکر تولید محتوای با کیفیت و انتشار آن به صورت مستمر در وب سایت خود باشید.

شبکه های اجتماعی

یکی از قدرتمند ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در حال حاضر شبکه های اجتماعی می باشند. امروزه اکثر کاربران از اینترنت موبایل خود استفاده می کنند و اکثرا وقت خود را در شبکه های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، فیس بوک و …. سپری می کنند. بهترین روش برای بازدهی صاحبان کسب و کار اینترنتی می تواند راه اندازی کمپین های تبلیغاتی مفید باشد.

تقویت قدرت محتوای سایت با شبکه های اجتماعی   

ایجاد تیم حرفه ای تولید محتوا برای شبکه اجتماعی و سایت خود بسیار ضرورت دارد. شبکه های اجتماعی بیستر مناسب بیشتر دیده شدن می باشند از این رو می توانید با ایجاد تیم محتوا نویسی قدرتمند براساس کلمات کلیدی کسب و کار خود موضوعات خاص و مناسبی را تهیه و در شبکه های اجتماعی منتشر کنید.

با آنالیز داده و آمارهای به دست آمده از میزان بازدید و تاثیرگذاری و هم چنین اشتراک گذاری پست ها در شبکه های اجتماعی می توانید بر روی کسب و کار خود سرمایه گذاری کنید.

 داده های به دست آمده اطلاعات فراوانی را در مورد کیفیت محتوا در شبکه های اجتماعی به کارشناسان سئو می دهد. با این رویکرد می توانید در بازاریابی محتوایی از طریق شبکه های پرمخاطب اجتماعی نتیجه مطلوب کسب کنید.

اگر تمایل دارید محتوای تولید شده شما در موتورهای جستجوگر مشاهده شود باید اصول سئو و استفاده از کلید واژه در متن و قواعد بهینه سازی محتوا و تصاویر و… را بدانید و با توجه به این موارد و رعایت آن ها جایگاه سایت خود در نتایج جست و جو را ارتقاء دهید.

استفاده از آنلاین مارکتینگ در کسب و کار

آنلاین مارکتینگ به تمامی فعالیت های اینترنتی گفته می شود که به افزایش فروش و موفقیت در کسب و کار اینترنتی کمک فراوانی می کند. اولین موضوعی که در مورد گسترش کسب و کار و موفقیت در آن مورد بررسی قرار می گیرد، بحث آنلاین مارکتینگ می باشد.

اینتر نت جزء جذایی ناپذیر در زندگی افراد شده است و به عنوان عضو اصلی در اکثر خانواده ها محسوب می شود. آنلاین مارکتینگ برای گسترش و پیشرفت در کسب و کارهای اینترنتی ضروری می دانند. از این رو اهمیت به آن برای افزایش مخاطب و پیشرفت در کسب و کار انجام می شود.

اهمیت استفاده از بازارهای دیجیتال

همانطور که می دانید بازاریابی دیجیتال فناوری در حال تغییر و توسعه با سرعت بالایی است که باعث به وجود آمدن فرصت های شغلی فراوان شده است. اهمیت بازاریابی دیجیتال این است که به محبوب شدن برند کسب و کار افراد کمک می کند و موجب افزایش فروش و درآمد آن ها می شود. فرصت های شغلی زیادی را به وجود می آورد و به دیده شدن در مورتورهای جستجوگر کمک خواهد کرد.

منبع: ایلنا به نقل از ایران سایت

محتوی دیگر از دیجیتال مارکتینگ در شبکه های اجتماعی در اقتصادالکترونیکی:

آیا قرعه‌کشی‌های تبلیغاتی اینستاگرام بازده تبلیغاتی برای کسب وکارها دارد؟!
مهاجرت جمهوری خواهان از توئیتر به پارلر
فحش، تهدید و فشار؛ ماهی ۳ میلیون تومان!
فروش کالا در اینستاگرام راحت تر می شود
درگیری فیس بوک با ناشران خبر بر سر رعایت کپی رایت
کدام کشورها بیش‌ترین کاربران اینستاگرامی را دارند؟
آمارهای جدید و جالب درباره اینستاگرام
تبلیغات چالش جدید شبکه های اجتماعی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. بازتاب: درگیری فیس بوک با ناشران خبر بر سر رعایت کپی رایت - پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  2. بازتاب: مهاجرت جمهوری خواهان از توئیتر به پارلر - پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  3. بازتاب: چالش طراحی دوباره سایت در میان برندها : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  4. بازتاب: 8 اشتباه فاجعه بار در زمینه تولید محتوا : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  5. بازتاب: چگونه یک تیم محتوای حرفه ای تشکیل دهیم؟ : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا