ارزدیجیتالبانکداری‌دیجیتال

رئیس بانک مرکزی آفریقای جنوبی: ارزش ارز دیجیتال با ارزهای رایج برابر نیست

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

با توجه به استقبال گسترده از ارزهای دیجیتال، شبکه‌های پرداخت مانند ویزا (Visa) و مسترکارت (Mastercard) نیز از گزینه‌های پرداخت ارزدیجیتال استفاده می‌کنند.

لسستیا کانیاگو، رئیس بانک مرکزی آفریقای جنوبی (SARB) مخالف طبقه بندی ارزهای دیجیتال به عنوان ارز رایج است.

بر اساس گزارش «MoneyWeb»، رئیس بانک مرکزی در یک جلسه تعاملی در گفتگوی با مرکز کسب و کار «Wits» ، ارزهای دیجیتال را به نوعی دارایی و نه به ارز رایج تشبیه کرد.

به گفته رئیس بانک مرکزی آفریقای جنوبی، ارزهای دیجیتال تنها دو مورد از سه معیار یک ارز رایج را دارند: «یک ارزدیجیتال ذخیره ارزش و وسیله مبادله است، اما به طور عمومی پذیرفته نیست. فقط توسط کسانی که با آنها کار می‌کنند پذیرفته می‌شود.»

اظهارات کانیاگو انتقادی رایج از سوی بانک‌های مرکزی و دیگر بازیگران سیستم‌های مالی قدیمی علیه بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال است.

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

با این حال، ارزهای دیجیتال به عنوان ابزار پرداخت، به ویژه در بازارهای خرد، مورد استقبال بیشتری قرار گرفته است. السالوادور اولین کشوری است که به تازگی بیت کوین را به عنوان پول قانونی انتخاب کرده است، حرکتی که می‌تواند در سایر کشورهای آمریکای مرکزی نیز تکرار شود.

با توجه به استقبال گسترده از ارزهای دیجیتال، شبکه‌های پرداخت مانند ویزا (Visa) و مسترکارت (Mastercard) نیز از گزینه‌های پرداخت ارزدیجیتال استفاده می‌کنند.

کانیاگو در مورد دستورالعمل ارزدیجیتالی «SARB»، اظهار داشت که بانک مرکزی به دنبال تنظیم بازار ارزدیجیتال برای محافظت از سرمایه‌گذاران است. پیش از این، کسب و کارهای ارزدیجیتالی در این کشور هشدار داده بودند که نبود مقررات دقیق، به صنعت محلی ارزهای دیجیتال آسیب می‌رساند.

در واقع، حوزه ارزهای دیجیتال در آفریقای جنوبی مملو از چندین محصول سرمایه‌گذاری کلاهبردارانه بوده است که میلیون‌ها دلار را از قربانیان ناشناس به سرقت برده است.

در ماه ژوئیه (تیر)، مدیران یک شرکت ارزدیجیتال AfriCrypt» در آفریقای جنوبی به دنبال ناپدید شدن ۳/۶ میلیارد دلار بیت کوین از خزانه این شرکت فرار کردند «Mirror Trading International ، یکی دیگر از طرح‌های پانزی، توجه اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده را به خود جلب کرده است.

کانیاگو همچنین فاش کرد که بانک مرکزی به بلاک‌چین علاقه‌مند است و  «SARB» این فناوری جدید را آزمایش کرده است. همانطور که قبلاً گزارش شده بود، «SARB» مطالعه اولیه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را در ماه می (اردیبهشت) آغاز کرد.

منبع: آسان بیت کوین و به نقل از کوین‌تلگراف،

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا